کد خبر : 79424
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۳۲

(عکس) 20 سریال خوب در ژانر درام تاریخی؛ از پیکی بلایندرز تا دانتون ابی

(عکس) 20 سریال خوب در ژانر درام تاریخی؛ از پیکی بلایندرز تا دانتون ابی

سریال‌هایی که در ژانر درام تاریخی ساخته می‌شوند، شما را بیشتر از هر قالب دیگری در بستر نمایش تاریخی با خود همراه می‌کند. اما آیا به اندازه کافی درام تاریخی خوب وجود دارد؟ کافی است با شمارش معکوس ما همراه شوید و 20 سریال برتر زیر را که از نوع درام تاریخی هستند، در فهرست


سریال‌هایی که در ژانر درام تاریخی ساخته می‌شوند، شما را بیشتر از هر قالب دیگری در بستر نمایش تاریخی با خود همراه می‌کند. اما آیا به اندازه کافی درام تاریخی خوب وجود دارد؟ کافی است با شمارش معکوس ما همراه شوید و 20 سریال برتر زیر را که از نوع درام تاریخی هستند، در فهرست سریال‌هایی که قرار است ببینید، ذخیره کنید.

(عکس) 20 سریال خوب در ژانر درام تاریخی؛ از پیکی بلایندرز تا دانتون ابی






چشمان خود را ببندید و سریال تاریخی محبوبتان را تصور کنید. شاید تنها چیزی که در ذهنتان نمایان شود، سوارهایی روی اسب، کلاه‌خودهای جنگی و شمشیرهایی باشد که در آسمان پرواز می‌کنند. اما باور کنید که ژانر تاریخی فراتر از این‌ها است. سریال‌های تاریخی بسیار زیادی در جهان سینما وجود دارد، که فراتر از ژانر اکشن و جنگی رفته و وارد دنیاهای مختلفی می‌شود که حتی روحتان از وجودشان خبر ندارد.

سریال‌هایی که در ژانر درام تاریخی ساخته می‌شوند، شما را بیشتر از هر قالب دیگری در بستر نمایش تاریخی با خود همراه می‌کند. اما آیا به اندازه کافی درام تاریخی خوب وجود دارد؟ کافی است با شمارش معکوس ما همراه شوید و 20 سریال برتر زیر را که از نوع درام تاریخی هستند، در فهرست سریال‌هایی که قرار است ببینید، ذخیره کنید.

20. طبقه بالا، طبقه پایین (Upstairs, Downstairs)

87

  • سال انتشار: از 1971 تا 1975

سریال تاریخی طبقه بالا، طبقه پایین یک موفقیت بزرگ برای شبکه تلوزیونی LWT محسوب می‌شود. این مجموعه زندگی، عشق و پویایی اجتماعی در حال تغییر را در خانواده‌ای انگلیسی دنبال می‌کند. این خانواده توسط ریچارد بلامی با بازی دیوید لنگتون که نماینده حزب محافظه‌کار است و همسر اشرافی‌اش لیدی مارجوری با بازی ریچل گورنی رهبری می‌شود.

کارکنان این خانه در طبقه پایین توسط پیشخدمت مستبد آنگوس هادسون با بازی گوردون جکسون، در کنار خدمتکار رز باک با بازی ژان ماره و آشپز خانم بریجز هدایت می‌شوند. این درام که الگوی مجموعه‌هایی مانند دوشس خیابان دوک و داونتون ابی بوده‌است، در لندن جریان دارد. در این سریال رویدادهایی مانند تظاهرات حق رای زنان، جنگ جهانی اول و سقوط وال استریت به تصویر کشیده می‌شود. بی‌بی‌سی در سال 2010، این مجموعه را بازسازی کرد، که البته به پای سریال اصلی نمی‌رسد.

19. پایان رژه‌ها (Parade’s End)

88

  • سال انتشار: 2012

پایان رژه‌ها یک شاهکار و اقتباسی هوشمندانه است، که آنطور که باید موردتوجه قرار نگرفته‌است. این سریال از رمان‌های فورد مادوکس فورد اقتباس شده و مورد تحسین قرار گرفته‌است و بدون‌شک سزاوار مخاطبان بیشتری است. در پایان رژه‌ها بندیکت کامبربچ، که بیشتر از همه در نقش شرلوک هلمز درخشیده‌است، در نقش کریستوفر تیتجنس، آماردان دولتی سخت‌گیر و قانونمند ظاهر می‌شود.

او بین وفاداری متقابل به همسر قانونی خود سیلویا با بازی ربکا هال و علاقه‌اش به ولنتاین وانوپ گرفتار شده‌است. وقتی کریسی در جنگ مجروح می‌شود، زندگی دیگر هرگز مثل سابق نخواهدبود. دیگر بازیگران این مینی‌سریال جذاب شامل؛ روپرت اورت، میراندا ریچاردسون، آن ماری داف، راجر آلام، جانت مک‌تیر و استیون گراهام است.

18. امپراطوری بوردواک (Boardwalk Empire)

89

  • سال انتشار: 2010 تا 2014

این سریال تاریخی جذاب توسط ترنس وینتر از روی کتابی درباره زندگی ایناک لوویس جانسون به نام امپراتوری بوردواک: ظهور، اوج‌گیری و فساد آتلانتیک سیتی ساخته شده‌است. مارتین اسکورسیزی قسمت اول این سریال را با بودجه 18 میلیون دلار کارگردانی کرده‌است. داستان این سریال در دوران ممنوعیت الکل در آتلانتیک سیتی اتفاق می‌افتد و دسیسه‌های تامپسون با بازی استیو بوشمی را که با غارت‌گران معامله می‌کند و به سیاستمداران رشوه می‌دهد و درعین‌حال از توجه ماموران فدرال طفره می‌رود، به تصویر می‌کشد. تولید باشکوه و عظیم، گستره پانوراما و مجموعه‌ای از شخصیت‌های فرعی غیرقابل حذف به هیجان‌های این سریال تاریخی کلاسیک افزوده است.

17. شمال و جنوب (North & South)

90

  • سال انتشار: 2004

اگرچه ریچارد آرمیتاژ اکنون بیشتر به عنوان یک بازیگر اکشن در تلویزیون امریکا و انگلیس شناخته می‌شود، این هنرمند نام خود را در اقتباس بی‌بی‌سی از رمان محصول سال 1855 الیزابت گاسکل که توسط چارلز دیکنز ویرایش شده‌، به ثبت رسانده‌است. داستان سریال شمال و جنوب درباره دختر یک روحانی، مارگارت هیل با بازی دنیلا دنبی. اش است، که به یک شهر شمالی نقل‌مکان می‌کند.

همانطور که او تلاش می‌کند تا خود را با زندگی جدیدش وفق دهد، با خانواده تورنتون از نجیب‌زاده‌های صاحب کارخانه نخ درگیر می‌شود. در ادامه او عاشق پسر خانواده اشرافی با بازی آرمیتاژ در نقشی مانند آقای دارسی در غرور و تعصب می‌شود. سریال شمال و جنوب داستانی جذاب از عشق دارد که در شکاف اجتماعی، مسائل مربوط به تضاد طبقاتی، جنسیت و صنعتی شدن به بحران کشیده می‌شود.

16. ددوود (Deadwood)

91

  • سال انتشار: 2004 تا 2006

ددوود نمایشی است که ژانر وسترن را برای قرن بیست‌ویکم بازآفرینی کرده‌است. حماسه ددوود به نویسندگی دیوید میلچ در یک شهرک بدون قانون پر از معدن طلا در داکوتای جنوبی در طول دهه 1870 اتفاق می‌افتد. ددوود از شخصیت‌های سیاهی تشکیل شده‌است که به شهر مرزی می‌آیند تا به ثروت بادآورده برسند.

یکی از این شخصیت‌ها قانون‌گذار شهر است و ست بولاک نام دارد. نقش این شخصیت را تیموتی اولفینت بازی کرده‌است. ست بولاک صاحب رستوران و فاحشه‌خانه شهر است و شخصیتی وحشی و شرور را به زیبایی به تصویر می‌کشد. سریال ددوود به مدت سه فصل پخش شد و در همین سه فصل جوایز معتبر زیادی را به دست آورد.

15. حماسه فورسایت (The Forsyte Saga)

92

  • سال انتشار: 1967

آخرین درام بزرگ بریتانیایی که به صورت سیاه‌وسفید ساخته شد، پیشگامی برای آثار تاریخی در مقیاس بزرگ محسوب می‌شود. این اقتباس 26 قسمتی از رمان‌های جان گالزورثی اقتباس شده‌است. این سریال چندین نسل از خانواده فورسایت را بین سال‌های 1879 و 1926 دنبال می‌کند. در این سریال سومز وسواسی با بازی اریک پورتر به یک ضدقهرمان ملی تبدیل شد.

این سریال با پیچ‌وتاب‌هایش، تماشاگران را یکشنبه‌ها پای تلوزیون می‌نشاند و باعث شد باشگاه‌های شبانه زودتر تعطیل شوند و حتی کلیساها مراسمات خود را جابجا کنند. این اولین برنامه بی‌بی‌سی بود که به اتحاد جماهیر شوروی فروخته شد و بیش از 160 میلیون نفر در 26 کشور آن را تماشا کردند. بازسازی این سریال در سال 2002 با بازی دیمیین لوییس، هرگز نتوانست با این مجموعه رقابت کند.

14. پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

93

  • سال انتشار: 2013 تا 2022

استیون نایت، نویسنده، از روی داستان‌هایی که پدربزرگ و مادربزرگش درباره گروه‌های خلافکار خیابانی بیرمنگام برایش تعریف کردند، داستانی بلند نوشت. این داستان و اقتباس سریالی از آن به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شد. کیلیان مورفی در نقش توماس شلبی، که به‌عنوان یک خلافکار پرقدرت و کاریزماتیک، مدام از پلیس سبقت می‌گیرد، بی‌رحمانه رقبای خود را شکست می‌دهد و با وینستون چرچیل در هنگام به قدرت رسیدن، ائتلاف می‌کند.

خشونت تلطیف‌شده و موسیقی متن شاهکار این سریال فراموش‌نشدنی است. این سریال جذاب ژانر وسترن را به شکلی نو به تصویر می‌کشد و هیجان بی‌مانندی را به مخاطب خود منتقل می‌کند. سریال پیکی بلایندرز را می‌توان به دلایل مختلف موردتحسین قرار داد که بدون شک شخصیت‌پردازی بسیار قدرتمند و بازی‌های ماندگار مهم‌ترین آن است.

13. دوست نابغه من (My Brilliant Friend)

94

  • سال انتشار: 2018

اقتباس عالی شبکه HBO از رمان‌های پرفروش ناپلی اثر النا فرانته، یکی از جنایی‌ترین نمایش‌های روی آنتن است، که دست‌کم گرفته شده‌است. داستان این سریال جذاب درباره دو دختر از طبقه کارگر به نام‌های لنو با بازی مارگریتا مازوکو و لیلا با بازی گایا جیراچه است. سریال دوست نابغه من، یک پرتره زیبا و ظریف از دوستی زنانه و همیشگی است.

فیلمبرداری این سریال بسیار زیبا است، فضای آن غنی است و تماشاگران نمی‌توانند از جذبه‌های فریبنده آن چشم‌ بپوشند. رتبه‌بندی این سریال در زادگاهش ایتالیا قابل‌قبول است اما، در بریتانیا نتوانسته به حد رضایت‌بخشی دیده شود. اما همچنان سریال دوست نابغه من بدون شک یک کالت است که ارزش تماشا دارد.  

12. دانتون ابی (Downton Abbey)

95

  • سال انتشار: 2010 تا 2015

سریال درام بسیار باشکوه دانتون ابی که گفته می‌شود یکی از گران‌ترین درام‌های تلویزیونی بریتانیایی است، خانواده اشرافی کرولی و کارکنان وفادارشان را در املاکشان در یورکشایر دنبال می‌کند. دانتون ابی با مرگ‌های شوک‌آور، عاشقانه‌های پرماجرا و نمایش رولز رویس، به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده‌است. این سریال در امریکا هم برنده جوایز امی شده و اسپین‌آف‌های سینمایی از آن ساخته شده‌است.

دانتون ابی یک کاوش زیبا در دوران پس از ادوارد و یک حماسه خانوادگی جذاب است. ماجرای این سریال درست در روز بعد از غرق شدن کشتی تایتانیک شروع می‌شود. در این سریال پرکشش اتفاقات تاریخی زیادی مانند جنگ جهانی دوم و شیوع آنفولانزای اسپانیایی به تصویر کشیده می‌شود. شخصیت‌پردازی قدرتمند، اجراهای ظریف و داستان جذاب ازجمله زیبایی‌های سریال دانتون ابی است.

11. خانه بلیک (Bleak House)

96

  • سال انتشار: 2005

این یک سخن معروف و کلیشه است که اگر چارلز دیکنز امروز می‌نوشت، آثارش از نوع درام تلویزیونی بودند. اقتباس برجسته اندرو دیویس برای شبکه بی‌بی‌سی دقیقا همین را ثابت می‌کند. داستان این سریال درباره سه جوان به ‌نام‌های  استر، ریچارد و ایدا است، که بی‌سرپرست هستند و به همین دلیل به اقامتگاهی به نام خانه بلیک منتقل می‌شوند.

مردی به نام جان جارندایس از این سه جوان استقبال می‌کند. اما هیچ‌چیز به سادگی پیش نمی‌رود. بازیگران بزرگی در این سریال بازی می‌کنند که شامل؛ جیلین اندرسون و چارلز دنس و بازیگران جوانتر مانند آنا مکسول. مارتین و کری مولیگان است. نمایش‌های تلویزیونی فوق‌العاده دیگری از دیکنز ساخته و منتشر شده‌است، با این وجود، خانه بلیک یکی از جسورانه‌ترین و بهترین این آثار است.

10. ریشه‌ها (Roots)

97

  • سال انتشار: 1977

ریشه‌ها به‌عنوان یک پدیده مینی‌سریال، براساس رمان الکس هیلی که توسط ABC در هشت شب متوالی پخش شد، موردتحسین منتقدان قرار گرفته‌است. داستان این سریال در سال 1750 با نوجوانی به نام کونتا کینت با بازی لوار بارتون آغاز می‌شود، که در گامبیا به اسارت درآمده و به بردگی فروخته می‌شود. این شخصیت در ادامه سریال برای دهه‌ها سرکوب وحشیانه فرزندانش را شاهد است و برای آزادی مبارزه می‌کند.

اجراهای قدرتمند و وسعت سینمایی ریشه‌ها، این سریال جذاب را به نقطه عطفی در صنعت درام تلویزیونی ایالات‌متحده تبدیل کرده‌است. ریشه‌ها جوایز معتبر زیادی دریافت کرده‌است که از آن جمله می‌توان به؛ جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی درام و جایزه امی ساعات پربیننده برای مجموعه تلویزیونی کوتاه اشاره کرد.

9. تاج (The Crown)

98

  • سال انتشار: 2016 تا 2023

سریال معروف و محبوب تاج، زندگی ملکه الیزابت دوم را از سال ۱۹۴۷ به تصویر می‌کشد. ازدواج ملکه با شاهزاده فیلیپ و همه اتفاقات مهمی که در زندگی او روی می‌دهد تا به امروز در این سریال به نمایش کشیده می‌شود. بدون شک این سریال تا جایی که می‌تواند با تاریخ بازی می‌کند. کیفیت سریال در اواخر دوره ششم سلطنتی ملکه کاهش می‌یابد و بازیگر نقش دایانا نقش مهمی در این ضعف دارد. با اینحال، داستان اصلی پیتر مورگان نویسنده از سلطنت بریتانیا، جذابیت‌های خاص خود را دارد.

تولید عظیم و مجلل و اجراهای قدرتمند تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های سریال تاریخی تاج است. تاج حماسه‌ای باشکوه از خانواده ناکارآمد، عاشقانه‌های افسانه‌ای و تلاقی زندگی شخصی با امور سیاسی است. این سریال بارها موردتحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفته‌است. شصت و سه نامزدی و بیست و یک بار برنده شدن، نشان می‌دهد که این سریال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جوایز امی برای چهارفصل نخست ازجمله بهترین سریال درام ، یکی از دلایل اعتبار تاج است. همچنین این سریال جذاب دو بار برنده جایزه بهترین سریال جوایز گلدن گلوب در مراسم هفتادوچهارم و هفتادوهشتم شده‌است.

8. شورشی مونوکل (The Monocled Mutineer)

99

  • سال انتشار: 1986

شورشی مونوکل براساس کتابی به همین نام از ویلیام آلیسون و جان فرلی ساخته شده‌است. این سریال درباره شورش اتاپلس در سال ۱۹۱۷ است. در این رویداد سربازان در اتاپلس شورش می‌کنند و دلیل این شورش، ظلمی است که از طرف مافوق‌ها اعمال می‌شود. شخصیت اصلی این سریال شخصی است که با عینک تک‌چشمی دیده می‌شود. درحقیقت معنای واژه مونوکل هم همین عینک تک‌چشمی است و اسم فیلم از آن گرفته شده‌است. این سریال حواشی زیادی به دنبال داشت و خیلی از مخاطبان به دقیق نبودن روایت و تحریف تاریخ در آن اعتراض دارند.

با این وجود شورشی مونوکل نامزد ۹ جایزه بفتا شد و بیش از ۱۰ میلیون نفر آن را تماشا کردند. این سریال جدای از توهین به شخصیت‌های واقعی و تردید درباره اصالت روایت آن، بسیار سرگرم‌کننده است. این مجموعه نمایشی جنگی به خوبی اجرا شده و فیلمنامه درخشانی دارد. پل مک. گان در این سریال در نقش یک شورشی که تحت‌تعقیب‌ترین مرد بریتانیا است، به‌طرز عجیبی کاریزماتیک است. این فیلم 10 نامزدی بفتا را به دست آورده، اما به دلیل جنجال‌هایی که به راه انداخته، به ندرت شامل بازپخش می‌شود.

7. جواهری در تاج (The Jewel in the Crown)

100

  • سال انتشار: 1984

جواهری در تاج که براساس رمان پل اسکات ساخته شده‌است، مینی‌سریالی درباره روزهای پایانی زندگی راج بریتانیایی در هند است. این سریال به‌عنوان یکی از آثار برتر تلویزیون دهه هشتاد شناخته می‌شود. در داستان سریال جواهری در تاج، هنگامیکه یک پرستار انگلیسی ساده‌لوح با بازی سوزان وولدریج، یک هندی تحصیل‌کرده با بازی آرت مالیک را شیفته خود می‌کند، اتفاقی که نباید روی می‌دهد. این سریال با بیش از 7 میلیون بیننده در هر قسمت، با داستان‌سرایی پرکشش و پرداخت بی‌مانند خود، ماندگار شده‌است. جواهری در تاج چهار نامزدی را در بفتای آن سال به خود اختصاص داد و جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد. سریال جواهری در تاج با جزییات تاریخی خود هر بیننده‌ای را به دنبال کردنش وامی‌دارد.

6. جنگ و صلح (War & Peace)

101

  • سال انتشار: 2016

اندرو دیویس، یکی از بزرگترین هنرمندانی است که آثار ادبی را به نمایش تبدیل می‌کند. او در این سریال به حماسه لئو تولستوی می‌پردازد و این منبع گسترده را به‌طرز ماهرانه‌ای در یک سریال حیرت‌انگیز شش قسمتی به تصویر می‌کشد. این حماسه در امپراتوری روسیه در سال 1805 آغاز شده و با هجوم ناپلئون در سال 1812 پایان می‌یابد.

این سریال از لحاظ بصری نفس‌گیر، از لحاظ روایی مست‌کننده و از نظر روان‌شناختی قوی است و تعادل کاملی بین اکشن و دیگر مضامین ایجاد می‌کند. شوخ‌طبعی بخش جدایی‌ناپذیر این سریال است که آن را بیش از پیش جذاب می‌کند. این فیلم هوشمندانه نسلی از استعدادهای در حال رشد را به نمایش می‌گذارد. جیمز نورتون، لیلی جیمز و پل دانو در این مجموعه نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند، در حالیکه برایان کاکس، جیلیان اندرسون و جیم برودبنت نقش‌های دیگر را بر عهده دارند.

5. مد من (Mad Men)

102

  • سال انتشار: 2007 تا 2015

سریال تاریخی مد من مملو از لحظات به‌یادماندنی است و کیفیت خود را در طول هفت فصل حفظ کرده‌است. به جرات می‌توان گفت که تلویزیون به‌ندرت شاهد سریالی جذاب‌تر، شیک‌تر یا فیلم‌نامه‌ای بهتر از مد من بوده‌است. در سریال مد من آداب اجتماعی در حال تغییر ایالات متحده در طول دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ به تصویر کشیده می‌شود.

مد من درباره شخصی به نام دان دریپر است که به‌عنوان مدیر تبلیغاتی کاریزماتیک با بازی جان هم مشغول کار است. این مدیر نابغه بزرگترین کمپین‌های تبلیغاتی را در سراسر جهان راه انداخته‌است و حالا وارد یک ماجراجویی تازه می‌شود که دنبال کردنش برای مخاطب جذاب است. مد من جوایز معتر زیادی دریافت کرده‌است که از آن جمله می‌توان به ۱۶ جایزه امی و پنج گلدن گلوب اشاره کرد. این اثر جذاب همچنین اولین سریال کابلی بود که جایزه امی را برای یک سریال‌ درام برجسته دریافت کرد.

4. تالار گرگ (Wolf Hall)

103

  • سال انتشار: 2015

برداشت تحسین‌شده بی‌بی‌سی از دو رمان اول هیلاری مانتل درباره توماس کرامول است، که به‌تدریج جنگ و صلح را به‌عنوان بهترین اثر تاریخی در دهه گذشته تحت‌الشعاع قرار داده‌است. کارگردان این اثر یعنی پیتر کاسمینسکی شاهکاری خلق کرده‌است که مارک رایلنس، یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ را متقاعد کرده تا در نقش الهام‌گرفته‌شده از توماس کرامول، بدرخشد.

نویسنده این اثر، به‌زیبایی تمام دسیسه‌ها و دغل‌کاری‌های دربار هنری هشتم را به فیلمنامه تبدیل کرده‌است. داستان تالار گرگ درباره پادشاهی هنری هشتم در انگلستان و در سال 1520 است. در جریان این پادشاهی مشکلات زیادی انگلستان را احاطه کرده‌است و پادشاه هیچ وارثی ندارد. در این بحران توماس کرامول به‌عنوان یک آرمانگرای تمام و کمال، تمام سعی خود را می‌کند تا آینده کشورش را نجات دهد.

3. غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

104

  • سال انتشار: 1995

نحوه ابراز علاقه کردن آقای دارسی به یک صحنه ماندگار در عاشقانه‌های تاریخی تبدیل شده‌است، اما اقتباس بی‌بی‌سی از اثر درخشان جین آستن بی‌بی‌سی بیش از آن است. در واقع، می‌توان این اثر را به عنوان بازسازی درام تاریخی غرور و تعصب برای عصر مدرن معرفی کرد. این حقیقتی است که همگان به آن اذعان دارند که بدون غرور و تعصب هیچ بریجیت جونز و بریجرتونی وجود نخواهدداشت.

اندرو دیویس، فیلمنامه‌نویس، رمان 1813 را با وفادار ماندن به کمدی ظریف جین آستن ساخته‌، و در عین حال عاشقانه مدرن را به آن تزریق کرده‌است. وقتی جرقه‌هایی بین الیزابت بنت با بازی جنیفر ایلی و فیتز ویلیام دارسی با بازی کالین فرث زده می‌شود، تماشاگران هیجان‌ زیادی را تجربه می‌کنند؛ در حالیکه آلیسون استیدمن در پس‌زمینه در نقش خانم بنت جیغ می‌کشد.

2. من، کلاودیوس (I, Claudius)

105

  • سال انتشار: 1976

 رمان‌های جذاب رابرت گریوز درباره امپراتوری روم توسط فیلمنامه‌نویس جک پولمن به شکلی مبتکرانه به یک کلاسیک درباره توطئه‌های سیاسی تبدیل شدند. این سریال طنزگونه که در فلاش‌بک توسط امپراتور کلودیوس سالخورده درک حاکوبی روایت می‌شود، بینندگان را به شبکه درهم تنیده‌ای از فساد، دوگانگی و دسیسه‌های فریبنده می‌کشاند. دیالوگ‌های هیجان‌انگیز این سریال توسط بازیگرانی که در اوج قدرت خود هستند، به درستی و بسیار واقعی ارائه می‌شود، به‌ویژه برایان بلسد در نقش آگوستوس، جان هرت در نقش کالیگولا و از همه بهتر، سیان فیلیپس در نقش مادرسالار قاتل لیویا.

1. بار دیگر برایدزهد (Brideshead Revisited)

 

  • سال انتشار: 1981

در106 این سریال تاریخی خوش‌ساخت قهرمان داستان چارلز رایدر با بازی جرمی آیرونز با اشراف‌زاده عجیب‌و‌غریبی به نام سباستین فلایت با بازی آنتونی اندروز دوستی دانشگاهی دور از انتظاری شکل می‌دهد. رایدر خیلی زود به دنیای طوفانی خانواده ثروتمند فلایت کشیده می‌شود. خانواده‌ای بریتانیایی که کاتولیک هستند و در کاخی باشکوه به‌نام برایدزهد زندگی می‌کنند. این نمایش اتفاقات تاریخی و فرهنگی را از دهه 1920 تا 1940 نشان می‌دهد و روایتی درباره اشراف انگلیسی در حال انقراض و نبرد بین ایمان و آزادی است. این سریال بر پایه رمانی به همین نام اثر اولین وو ساخته شده‌است.

منبع: مایکت

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn