کد خبر : 79746
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

۱۰ شخصیت عجیب‌ و غریب استودیو جیبلی

۱۰ شخصیت عجیب‌ و غریب استودیو جیبلی

اینجا 10 شخصیت عجیب‌وغریب استودیو جیبلی را به شما معرفی می‌کنیم. به نظر شما کدام شخصیت این شرکت انیمه‌سازی منحصر‌به‌فرد، سزاوار قرار گرفتن در لیست زیر است؟ جهان‌هایی که استودیو جیبلی در فیلم‌های خود خلق می‌کند، پر از شگفتی و جادو است، شخصیت‌هایی پر از جزییات و ظرافت، که تماشاگران نمی‌توانند شیفته آنها نشوند. این شخصیت‌ها در


اینجا 10 شخصیت عجیب‌وغریب استودیو جیبلی را به شما معرفی می‌کنیم. به نظر شما کدام شخصیت این شرکت انیمه‌سازی منحصر‌به‌فرد، سزاوار قرار گرفتن در لیست زیر است؟

۱۰ شخصیت عجیب‌ و غریب استودیو جیبلی






جهان‌هایی که استودیو جیبلی در فیلم‌های خود خلق می‌کند، پر از شگفتی و جادو است، شخصیت‌هایی پر از جزییات و ظرافت، که تماشاگران نمی‌توانند شیفته آنها نشوند. این شخصیت‌ها در عین خیال‌انگیز بودن، به‌راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند.

همین ارتباط است که به فیلم‌های استودیو جیبلی اجازه می‌دهد تا دهه‌ها پس از اکران، به‌عنوان آثار موردعلاقه طرفداران بدرخشند. باوجود اینکه بسیاری از فیلم‌های این استودیو انسان‌های معمولی و موجودات بامزه را نشان می‌دهند، برخی از طراحی شخصیت‌ها بسیار عجیب است.گ

از خلبان خوک در پورکو روسو گرفته تا یوبابا در شهر اشباح، این شخصیت‌های تخیلی با طراحی عجیب‌وغریب خود، مخاطبان را مدت‌ها پس از انتشار تیتراژ پایانی هر اثر، به فکر فرو می‌برد.

اینجا 10 شخصیت عجیب‌وغریب استودیو جیبلی را به شما معرفی می‌کنیم. به نظر شما کدام شخصیت این شرکت انیمه‌سازی منحصر‌به‌فرد، سزاوار قرار گرفتن در لیست زیر است؟

10. خلبان خوک – پورکو روسو (Porco Rosso)

(Porco Rosso)

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 16 دسامبر 1994
  • ستاره‌ها: بونشی کاتسورا وی، شویچیرو موریاما، توکیکو کاتو، آکمی اوکامورا، آکیو اوتسوکا، مایکل کیتون و کری الویس
  • داستان: در دهه 1930 ایتالیا، یک خلبان کهنه‌کار جنگ جهانی اول نفرین شده‌است، که شبیه خوک انسان‌نما به نظر برسد.

پورکو روسو ماجراهای جسورانه خلبان جنگ جهانی اول، خلبان پورکو روسو را دنبال می‌کند، که در مقابل دزدان دریایی که کشتی‌های تفریحی ثروتمند را بر فراز دریای آدریاتیک تعقیب می‌کنند، می‌ایستد. در طول جنگ، پورکو روسو نفرین شده‌است و به خوکی تبدیل می‌شود که او را به انزوا می‌کشاند. وقتی دوست قدیمی‌ او یعنی جینا از پورکو روسو درخواست کمک می‌کند، او هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد.

هایائو میازاکی در این فیلم کلاسیک استودیو جیبلی محصول سال 1992 و دست‌کم‌گرفته‌شده، خلبانی را به یک خوک انسان‌نما تبدیل می‌کند که شما را شیفته خود می‌کند. پورکو روسو با عینک خاص خود، کلاه خلبانی و سبیل‌های تاب‌دارش و البته با سری درست مانند سر خوک، تصویری عجیب‌وغریب و منحصربه‌فرد را ترسیم می‌کند. هیچ نویسنده‌ای تا کنون خلبانی با سر خوک را در نقش شخصیت اصلی نشان نداده‌است، اما مسلم است که هایائو میازاکی مانند هیچ نویسنده دیگری نیست.

9. لرد اوکوتو – شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)

Princess Mononoke

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 19 دسامبر 1997
  • ستاره‌ها: یوجی ماتسودا، یوریکو ایشیدا و یوکو تاناکا
  • داستان: آشیتاکا در سفری برای یافتن درمانی برای نفرین تاتاریگامی، خود را در میانه جنگ بین خدایان جنگل و تاتارا، مستعمره معدن، می‌بیند. در این مسیر او با سن، شاهزاده مونونوکه ملاقات می‌کند.

به عنوان خدای گراز جنگل، لرد اوکوتو در شاهزاده مونونوکه تصمیم می‌گیرد در آخرین تلاش برای بازپس‌گیری جنگل، انسان‌های تحت رهبری بانو ابوشی را در آیرون‌تاون ریشه‌کن کند. او که متقاعد شده‌است که همزیستی با بشریت غیرممکن است، جنگجویان گراز خود را در برابر مخالفت‌های سن و آشیتاکا جمع می‌کند و معتقد است که این کار روح جنگل را خوشحال می‌کند.

نقشه او نتیجه معکوس می‌دهد و پس از تبدیل شدن به یک شیطان، توسط روح جنگل، محکوم به یک مرگ سریع و راحت می‌شود. به‌عنوان خدای گرازها، اوکوتو یک گراز غول‌پیکر است، که با پشم خاکستری، چهره‌ای کهنسال و چشمان نابینا، بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. در یک مفهوم جالب، این خدا که درظاهر قوی‌ترین نژاد مخلوقات است، خودش به شدت ضعیف می‌شود. او رهایی‌یافته به‌نظر می‌رسد و از انسان‌ها و مرگ می‌ترسد.

8. یوبابا – شهر اشباح (Spirited Away)

Spirited Away

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 20 ژوئیه 2001
  • ستاره‌ها: رومی هیراگی، میو ایرینو، ماری ناتسوکی، تاکاشی نایتو و یاسوکو ساواگوچی
  • داستان: یک دختر 10 ساله عبوس در حین نقل‌مکان خانواده‌اش به حومه‌شهر، به دنیایی آشفته وارد می‌شود که توسط خدایان، جادوگران و ارواح اداره می‌شود؛ دنیایی که در آن انسان‌ها به جانوران تبدیل می‌شوند و نام خود را از یاد می‌برند.

در شهر اشباح هنگامیکه چی‌هیرو و خانواده‌اش به‌طور تصادفی وارد قلمروی عجیب می‌شوند، والدین او به لطف اشتهای حریصانه‌شان به خوک تبدیل می‌شوند. چی‌هیرو که امیدوار است روزی آنها را از سرنوشت بدشان نجات می‌دهد، باید در حمام یوبابا شغلی به دست آورد. جادوی یوبابا به‌عنوان جادوگر حمام، افراد زیردست او را تحت‌کنترل نگه می‌دارد و به او تسلط کامل بر کسانی که در قلمروش هستند را، می‌دهد.

به‌عنوان یکی از کابوس‌آمیزترین شخصیت‌های استودیو جیبلی، ظاهر بیرونی یوبابا به‌طرز ماهرانه‌ای شخصیت درونی او را برجسته می‌کند. نسبت‌های بزرگ و ناراحت‌کننده صورت و اندام یوبابا به‌ویژه زمانی که با چی‌هیرو با جثه متوسط ​​در یک قاب قرار می‌گیرد، و آرایش و جواهرات خشنی که به رخ می‌کشد، منیت و اولویت‌های او را به خوبی منتقل می‌کند. در حالیکه همه‌چیز در این انیمه به‌ درستی کنار هم قرار گرفته‌است، طراحی شخصیت ناامیدکننده یوبابا تا مدت‌ها پس از پایان فیلم با شما باقی می‌ماند.

7. مرغ ماهی‌خوار – پسرک و مرغ ماهی‌خوار (The Boy and the Heron)

The Boy and the Heron

  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 8 دسامبر 2023
  • ستاره‌ها: سوما سانتوکی، ماساکی سودا و تاکویا کیمورا
  • داستان: پسر جوانی به نام ماهیتو که در حسرت دیدار مادرش است، وارد دنیایی می‌شود که برای مردگان و زنده‌ها مشترک است. در آنجا مرگ به پایان می‌رسد و زندگی دوباره آغاز می‌شود، یک فیلم تخیلی نیمه‌اتوبیوگرافیک از ذهن هایائو میازاکی.

در آخرین فیلم هایائو میازاکی، پسرکی به نام ماهیتو پس از مرگ مادرش به روستایی از توکیو نقل‌مکان می‌کند. پدر ماهیتو با خواهر مادرش ازدواج کرده و او حالا خاله و مادر جدید ماهیتو است. با ادامه جنگ اقیانوس آرام، مکان او در خارج از توکیو بسیار امن‌تر است. ماهیتو در حین کاوش در خانه جدیدش با یک مرغ ماهی‌خوار خاکستری عجیب‌وغریب روبرو می‌شود، که درنهایت او را به برج متروکه‌ای می‌برد که در جنگل پنهان شده‌است.

مرغ ماهی‌خوار خاکستری به‌عنوان یک پرنده معمولی ظاهر می‌شود، اما با پیشرفت فیلم، عناصری شبیه به انسان بیشتر و بیشتر در او دیده می‌شود. مانند زمانیکه دندان‌های انسانی در منقار او ظاهر می‌شود. همانطور که ماهیتو به داخل برج جادویی می‌رود، مرغ ماهی‌خوار خاکستری به مردی چمباتمه‌زده با بینی بیش‌ازحد بزرگ و سر بدون مو تبدیل می‌شود. این طراحی غیرمعمول شخصیت، مانند دیگر شخصیت‌های استودیو جیبلی، نشان می‌دهد که این شخصیت بیشتر از آنچه در ابتدا به چشم می‌آید، مهم است.

 

6. لرد کاب – حکایت دریای زمین (Tales from Earthsea)

Tales from Earthsea

  • کارگردان: گورو میازاکی
  • تاریخ انتشار: ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۶
  • ستاره‌ها: بونتا سوگاوارا، جون‌ایچی اوکادا و یوکو تاناکا
  • داستان: اتفاق عجیبی برای زمین افتاده‌است. پادشاهی رو به سقوط است. مردم شروع به رفتارهای عجیب کرده‌اند. عجیب‌تر این است که مردم اژدهاهایی را می‌بینند، که نباید وارد دنیای انسان‌ها شوند. با توجه به تمام این اتفاقات عجیب‌وغریب، جید، به‌عنوان یک جادوگر سرگردان، در حال بررسی علت اتفاقات است. در طول سفرش، او با شاهزاده آرن، پسر نوجوان پریشانی آشنا می‌شود.
  •  
  • در حالی که آرن ممکن است شبیه یک نوجوان خجالتی به نظر برسد، اما جنبه سیاهی هم دارد، که به او قدرت، نفرت و بی‌رحمی می‌دهد. برای جادوگر جید این یک فرصت عالی است. او می‌تواند از ترس‌های پسر نوجوان علیه کسی که می‌خواهد، استفاده کند.

در این فیلم استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی کارگردانی نشده‌است، داستان‌ به دنبال دو شخصیت‌ است که در پی کشف عدم تعادلی هستند، که دنیایشان را آزار می‌دهد. این دو نفر که با یک کشیش و دخترش متحد می‌شوند، درنهایت به مردی می‌رسند که از مرگ وحشت‌زده و مصمم به غلبه بر آن است. با برخورد این نیروها، رازها فاش می‌شوند و شخصیت‌ها در یک فیلم انیمیشنی سینمایی موردآزمایش قرار می‌گیرند.

طراحی شخصیت لرد کاب با چهره‌ای ملایم با وجود ضمایر و صدای مردانه، در ابتدا نامفهوم به‌نظر می‌رسد. هنگامیکه کاب نقشه‌های واقعی خود را آشکار می‌کند، چشمانش تبدیل به حوضچه‌های سیاه توخالی و پوستش پژمرده شده و دهانش بسیاری از دندان‌هایش را از دست می‌دهد. درنتیجه این شخصیت با ظاهری شیرین، تبدیل به یک شرور ترسناک‌ می‌شود. چیزی که طراحی این شخصیت را عجیب‌تر می‌کند، تغییر نمای بیرونی جذاب او و دیدن خود واقعی‌اش به محض اینکه نقابش از بین می‌رود، است.

5. اهم – نائوشکا از دره باد (Nausicaä of the Valley of the Wind)

Nausicaä of the Valley of the Wind

  • ژانر: ماجراجویی و علمی تخیلی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 11 مارس 1984
  • ستاره‌ها: سومی شیماموتو، گورو نایا و یوجی ماتسودا
  • داستان: شاهزاده خانم جوان دره باد، تلاش می‌کند تا از مردم خود و جهان طبیعی در برابر جنگل سمی محافظت کند، اما زندگی آنها در تهدید کامل قرار دارد. در حالیکه این شاهزاده خانم یعنی نائوشکا به کشف اسرار جنگل می‌پردازد، با حشرات غول‌پیکر روبرو می‌شود و ماهیت واقعی فاجعه زیست‌محیطی را کشف می‌کند. دلسوزی و شجاعت نائوشکا او را به دنبال هماهنگی بین انسان و طبیعت، مبارزه با نیروهای مخرب و کشف اسرار باستانی در طول راه رهنمون می‌کند.

در انیمه نائوشکا از دره باد، نائوشکا نوجوانی است که در جنگل سمی زندگی می‌کند، و متوجه می‌شود که گیاهان آنجا برای احیای سیاره‌ محل زندگی‌اش ضروری هستند. پس از اینکه هفت روز آتش‌سوزی تقریبا همه‌چیز را نابود می‌کند، پادشاهی‌های مختلف دیگر با برنامه‌های خود به دره باد می‌آیند، اما نائوشکا همراه با موجوداتی به نام اهم به برقراری صلح کمک می‌کند. اهم‌ها موجودات غول‌پیکری مانند حشرات هستند، که بسته به خلق‌و‌خویشان چشمانشان قرمز یا آبی درخشان است.

آنها در جنگل سمی زندگی می‌کنند، و در حالیکه بیشتر انسان‌ها اکنون از آنها می‌ترسند، نائوشکا متوجه نقش آنها در اکوسیستم می‌شود. طراحی غیرمعمول شخصیت همراه با اندازه غول‌پیکر، آنها را به موجوداتی عجیب‌وغریب تبدیل می‌کند. و با توجه به اینکه فیلم‌های زیادی وجود ندارد که در آن قهرمان اصلی با چنین ظاهری وحشتناک با انسان تعامل داشته‌باشد، اهم‌ها بسیار متفاوت به‌نظر می‌رسند.

4. کاشیرا – شهر اشباح (Spirited Away)

Spirited Away

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 20 ژوئیه 2001
  • ستاره‌ها: رومی هیراگی، میو ایرینو، ماری ناتسوکی، تاکاشی نایتو و یاسوکو ساواگوچی
  • داستان: یک دختر 10 ساله عبوس در حین نقل‌مکان خانواده‌اش به حومه‌شهر، به دنیایی آشفته وارد می‌شود که توسط خدایان، جادوگران و ارواح اداره می‌شود؛ دنیایی که در آن انسان‌ها به جانوران تبدیل می‌شوند و نام خود را از یاد می‌برند.

ممکن است یوبابا بر حمام بزرگ و عجیب ارواح در شهر اشباح یکی از تماشایی‌ترین فیلم‌های تخیلی جهان، حکومت کند، اما کاشیرا به عنوان سرسپرده وفادار او، کارهای کثیف جادوگر را انجام می‌دهد. تمایل او به پیروی از حتی بدترین دستورات یوبابا، شاید تنها با تمایل او به افراط در چیزهای خوب در زندگی جایگزین شود. شخصیت کاشیرا از سه سر بزرگ تشکیل شده‌است، که به‌صورت نوبتی دستورهای یوبابا را انجام می‌دهند. کاشیرا بدون پا، دست یا هر چیز دیگری جز آن سه سر غول‌پیکر و سبز رنگ، مانند توپ روی زمین می‌غلتد. اگر این به‌اندازه کافی عجیب‌وغریب نیست، کاشیرا هرگز صحبت نمی‌کند، مگر با صدایی عجیب و عمیق، که باعث می‌شود طراحی شخصیتی واقعا غیرعادی داشته‌باشد.

3. اتوبوس گربه‌ای – همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

My Neighbor Totoro

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 16 آوریل 1988
  • ستاره‌ها: هیتوشی تاکاگی، نوریکو هیداکا، چیکا ساکاموتو، شیگساتو ایتوی، سومی شیماموتو و تانیه کیتابایاشی
  • داستان: وقتی دو دختر برای نزدیک شدن به مادر بیمارشان به حومه شهر می‌روند، با ارواح جنگلی شگفت‌انگیزی که در آن نزدیکی زندگی می‌کنند، وارد یک ماجراجویی شگفت‌انگیز می‌شوند.

اتوبوس گربه‌ای یا کتباس نمادین در انیمه جذاب همسایه من توتورو؛ سه شخصیت اصلی انیمه یعنی ساتسوکه، می و توتورو را در یکی از نمادین‌ترین فیلم‌های استودیو جیبلی به انواع ماجراجویی‌ها می‌برد. این دو خواهر پس از نقل‌مکان به یک خانه روستایی قدیمی با پدرشان، مناطق اطراف را کشف می‌کنند و با انواع موجودات و ارواح عجیب‌وغریب آشنا می‌شوند.

صدای  اتوبوس گربه‌ای درست مانند یک گربه و یک اتوبوس است که با هم ادغام شده‌اند. اگر این انتخاب طراحی به تنهایی به اندازه کافی عجیب نبود، هایائو میازاکی با دادن دوازده پایه به آن، چشم‌های چراغ جلو و یک دم بسیار پرپشت به جذابیت غیرعادی اتوبوس گربه‌ای می‌افزاید. پوزخند شبیه گربه چشایر این شخصیت هم بسته به حس کودکانه شما، احساساتی مانند شگفتی، وحشت یا بیگانگی ایجاد می‌کند.

2. پادشاه گربه – بازگشت گربه (The Cat Returns)

The Cat Returns

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هیرویوکی موریتا
  • تاریخ انتشار: 20 ژوئیه 2002
  • ستاره‌ها: چیزورو ایکواکی، آکی مائدا، تاکایوکی یامادا، هیتومی ساتو و یوشیهیکو هاکامادا
  • داستان: یک دختر هفده ساله پس از کمک به یک گربه، خود را به طور غیرارادی با شاهزاده گربه‌ای در یک دنیای جادویی نامزد می‌بیند، جاییکه تنها امید او برای آزادی زنده شدن یک مجسمه گربه است.

در فیلم بازگشت گربه که دست‌کم گرفته شده‌است، هارو که یک دختر دبیرستانی است، لون، شاهزاده پادشاهی گربه‌ها را از زیر گرفته‌شدن توسط کامیون نجات می‌دهد. پادشاه گربه تصمیم می‌گیرد قدردانی خود را از او، با آوردن هارو به پادشاهی گربه‌ها و دادن دست او به لون برای ازدواج نشان دهد. هارو که نمی‌خواهد گربه شود، به دنبال کسانی است تا به پادشاهی گربه‌ها بروند و او را از چنین سرنوشت عجیبی نجات ‌دهند.

با وجود اینکه شاهزاده لون با شخصیت مؤدب، خزها و سبیل‌های صاف خود، شاهانه و نجیب به نظر می‌رسد، پدرش، پادشاه گربه، کمی بی‌تعادل است. چشم‌های کوبنده‌ این شخصیت به سمت بیرون می‌چرخد، خزهای بنفش او به‌شدت نامرتب به نظر می‌رسد و تاج او بیشتر شبیه یک چشم بنفش شوم است، که به بالای سرش چسبیده است. طراحی این شخصیت واقعا غیرعادی و عجیب است و او را در عین شوخ‌طبع بودن آزاردهنده نشان می‌دهد.

1. بی‌صورت – شهر اشباح (Spirited Away)

Spirited Away

  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: هایائو میازاکی
  • تاریخ انتشار: 20 ژوئیه 2001
  • ستاره‌ها: رومی هیراگی، میو ایرینو، ماری ناتسوکی، تاکاشی نایتو و یاسوکو ساواگوچی
  • داستان: یک دختر 10 ساله عبوس در حین نقل‌مکان خانواده‌اش به حومه‌شهر، به دنیایی آشفته وارد می‌شود که توسط خدایان، جادوگران و ارواح اداره می‌شود؛ دنیایی که در آن انسان‌ها به جانوران تبدیل می‌شوند و نام خود را از یاد می‌برند.

بعضی دوستداران انیمه معتقدند که شهر اشباح یک فیلم کودکانه که تصور می‌کنیم، نیست. در دورانی که چی‌هیرو در حمام یوبابا کار می‌کرد، او با طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های عجیب‌وغریب آشنا شد؛ از کاشیرای سه‌سر گرفته تا یوبابای غول‌پیکر و نامتناسب. چی‌هیرو ابتدا بی‌صورت را روی پل منتهی به حمام می‌بیند و سپس دوباره زمانی که او در حال تخلیه آب است، بی‌صورت در باغ ایستاده است.

اجازه ورود این شخصیت به داخل، باعث زنجیره‌ای از اتفاقات بد می‌شود، که درنتیجه بی‌صورت حداقل سه نفر را می‌خورد. شهر اشباح استودیو جیبلی مملو از شخصیت‌هایی با طراحی عجیب است، اما طراحی منحصربه‌فرد و ناراحت‌کننده بی‌صورت، همراه با اشتهای بسیار زیاد او، این شخصیت را واقعا متمایز می‌کند. به نظر می‌رسد که بدن او زیر یک شنل سیاه و شفاف پنهان شده‌است و با اندام‌های تیره‌ای که به‌طور پراکنده بیرون می‌آیند، باعث می‌شود مخاطبان برای همیشه حدس بزنند که او ممکن است چه شکلی باشد.

منبع: مایکت

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn