کد خبر : 80303
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۵

هدف‌گذاری وزارت علوم برای ارتقای آموزش مهارت‌محور

هدف‌گذاری وزارت علوم برای ارتقای آموزش مهارت‌محور

وزیر علوم گفت: سهم آموزش عالی از بودجه عمومی کشور باید افزایش پیدا کند. حسین سیمایی صراف وزیر علوم در مراسم اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: یک امید و نشاط در جامعه به چشم می‌خورد و دانشگاهیان سال تحصیلی را با امید بیشتری شروع می‌کنند. شعار وفاق ملی

وزیر علوم گفت: سهم آموزش عالی از بودجه عمومی کشور باید افزایش پیدا کند.

حسین سیمایی صراف وزیر علوم در مراسم اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: یک امید و نشاط در جامعه به چشم می‌خورد و دانشگاهیان سال تحصیلی را با امید بیشتری شروع می‌کنند. شعار وفاق ملی برای پیشرفت بیشتر کشور است.جامعه به این موضوع رسیده که برای حفظ منافع ملی باید تفاهم کرد و از اختلاف سلیقه‌ها پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم که به جای تنازع تفاهم و به جای رویارویی باید با همدیگر گفت و گو داشته باشیم. قدرت اجماع سازی و گفت و‌گو شرط انتخاب مدیران دانشگاهی است. دانشگاه باشگاه احزاب نیست. مدیران باید تنوع فکری را بپذیرند تا به جایگاه بهتری برسیم.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه باید نسبت به مسائل مختلف احساس مسئولیت اجتماعی کرده و نسبت به مشکلات جامعه بی‌تفا‌وت نباشد و معتقدم که سیاست‌ها باید مبتنی بر شواهدباشد. سهم آموزش عالی از بودجه عمومی کشور یه درصد و از تولید ناخالص داخلی نیم درصد است که باید این عدد به ۴ درصد برسد.  

وی تاکید کرد: کمیت بر کیفیت سیطره پیدا کرده است و در وزارت علوم درصدد هستیم آموزش مهارت محور را در کشور ارتقا بدهیم. تشکیل سازمان توسعه دانشگاه‌ها نیازمند سرمایه پنج همتی است.

سیمایی ادامه داد: در زمینه اقتصاد آموزش عالی دچار ضعف‌های بین المللی هستیم که باید رفع کنیم. برای کاهش مهاجرت باید مسکن استادان تامین شود و خوابگاه متاهلی را افزایش بدهیم تا مهاجرت کاهش پیدا کند.

وی افزود: مرکز جذب باید یک مرکز بی طرف باشد و گرایش‌ها و سلایق شخصی نباید در جذب و نگهداشت اثر گذار باشد و دانشگاه ها باید در جذب نخبگان تلاش کند.

تدوین سند تحول با هدف گسترش مرجعیت علمی 

 در ادامه مراسم، آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه شهید بهشتی از شبکه گسترده همکاران علمی برخوردار بوده و ۱۰۸ هزار دانش آموخته و ۱۰۰۰ عصو هیئت علمی داشته و موظف به پیشبرد علمی و مرجعیت علمی در سطح کشور است.

وی بیان کرد: پیشدستی ارتباط با صنعت و ایستادگی با آپارتاید علمی، حمایت های هدفمند، برنامه ریزی برای مسکن کارمندان از جمله اقدامات این دانشگاه محسوب می شود. 

آقامیری تاکید کرد: سند تحول دانشگاه شهید بهشتی برای افق ۱۴۰۴ با هدف اعتلای اخلاق حرفه‌ای، گسترش مرجعیت علمی در علوم و فنون تدوین شده است. 

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی جزو تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته اما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا دانش حرکت رو به جلو داشته باشد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn