کد خبر : 80807
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

کمتر از دو درصد نسخه‌های سازمان بیمه سلامت کاغذی بود

کمتر از دو درصد نسخه‌های سازمان بیمه سلامت کاغذی بود

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۸ درصد نسخه‌ها در سازمان بیمه سلامت، تمام الکترونیک بوده و کمتر از ۲ درصد به صورت کاغذی پذیرش شده است. مهدی رضایی درباره میزان پذیرش نسخ کاغذی در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت ایران افزود: میزان نسخ الکترونیک

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۸ درصد نسخه‌ها در سازمان بیمه سلامت، تمام الکترونیک بوده و کمتر از ۲ درصد به صورت کاغذی پذیرش شده است.

مهدی رضایی درباره میزان پذیرش نسخ کاغذی در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت ایران افزود: میزان نسخ الکترونیک که در سال گذشته در سازمان بیمه سلامت پذیرفته شده ۱۰۱ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۶۲ مورد بوده که بیش از ۹۸ درصد از کلیه نسخ پذیرفته شده را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: به طور میانگین در ماه حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ثبت می‌شود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: براساس تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان بیمه سلامت می‌تواند به منظور رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه‌های درمان حداکثر تا ۲۰ درصد از اسناد دارویی را به صورت کاغذی دریافت کند که در سال گذشته تنها ۲ درصد از نسخ به صورت کاغذی دریافت شده است.

رضایی گفت: بر اساس تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مواردی که به دلیل بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیر ساخت‌های ارتباطی امکان ثبت و پردازش نسخه الکترونیک وجود ندارد، نسخه‌نویسی می‌تواند به صورت کاغذی و با درج کد ملی بیمار انجام شود.

وی اظهار کرد: پذیرش نسخه کاغذی در شرایط اضطراری پیش گفته، در راستای حمایت از بیمه شدگان و در موارد محدود بر اساس قانون انجام می‌شود و سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد»، متعهد به حمایت از بیمه شدگان است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn