کد خبر : 81183
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۴۸

طرز تهیه شوری لوبیا سبز مجلسی

طرز تهیه شوری لوبیا سبز مجلسی

به گزارش پارسینه پلاس؛ شور لوبیا سبز رو هم می توانید کنار غذا به عنوان چاشنی مصرف کنید و هم یه راه نگهداری مناسب برای حفظ ویتامین ها و مواد مغذی لوبیا سبز می باشد که برای درست کردن لوبیا پلو و غذاهای دیگه ازش استفاده کنید. شما می توانید این شور لوبیا در کنار

به گزارش پارسینه پلاس؛ شور لوبیا سبز رو هم می توانید کنار غذا به عنوان چاشنی مصرف کنید و هم یه راه نگهداری مناسب برای حفظ ویتامین ها و مواد مغذی لوبیا سبز می باشد که برای درست کردن لوبیا پلو و غذاهای دیگه ازش استفاده کنید. شما می توانید این شور لوبیا در کنار غذا های خود نیز سرو کنید که فوق العاده خوشمزه و ترد است و با افزودن کمی سرکه ماندگاری این شور را نیز بالا برده و باعث ترد شدن آن شوید.

مواد لازم
لوبیا سبز ۱ کیلوگرم
سیر ۵ حبه
فلفل سبز ۲ عدد
آب جوشیده سرد شده ۱ لیوان
نمک ۱ ق غذا خوری
سرکه ۱/۴ لیوان
شوید خشک ۱ ق چای خوری
طرز تهیه شوری لوبیا سبز
۱مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز
ابتدا بهتر است از لوبیا سبز های نازک و قلمی استفاده کنید تا ترد تر شود. سپس سر و ته لوبیا سبز را بزنید و داخل لگن ریخته و خوب بشورید و بعد داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. سیر را پوست بگیرید و با توجه به اندازه شیشه خود آب بگذارید جوش بیاید و سرد شود.

۲مرحله دوم: چیدن در شیشه
در ادامه باید یک شیشه تمیز و عاری از هر گونه چربی را بردارید و لوبیا سبز ها را به صورت فشرده کنار هم قرار دهید و چند حبه سیر و فلفل تند و شوید را داخل شیشه قرار دهید.

۳مرحله سوم: تهیه ترشی شور لوبیا سبز
حالا داخل یک پارچ آب و نمک و سرکه را مخلوط کنید و هم بزنید و روی شیشه بریزید تا روی لوبیا سبز ها را بگیرید دقت کنید فرمول نمک و آب و سرکه دقیقا مقداری است که در مواد لازم گفته شده پس اگر می خواهید بیشتر درست کنید مواد را دو برابر کنید. حالا درب شیشه را بسته و برای ۲ هفته در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا برسد و بعد از باز شدن درب ترشی در یخچال نگهداری کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn