کد خبر : 81236
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۳۱

صبحانه خبری، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳؛ از بازگشت برخی از اساتید اخراجی و تعلیقی به دانشگاه و اعلام آمادگی دولت برای تبدیل زندان اوین به دانشگاه تا تایید ممنوع الکار شدن ۳۰ بازیگر در دولت رئیسی و تشبیه سیاست‌های فرهنگی دولت قبل به اقدامات استالین توسط مسعود فراستی

صبحانه خبری، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳؛ از بازگشت برخی از اساتید اخراجی و تعلیقی به دانشگاه و اعلام آمادگی دولت برای تبدیل زندان اوین به دانشگاه تا تایید ممنوع الکار شدن ۳۰ بازیگر در دولت رئیسی و تشبیه سیاست‌های فرهنگی دولت قبل به اقدامات استالین توسط مسعود فراستی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. بازگشت برخی از اساتید اخراجی و تعلیقی به دانشگاهسیمایی صراف، وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اساتیدی بوده اند که در دوره قبل تعلیق و یا اخراج شده

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازگشت برخی از اساتید اخراجی و تعلیقی به دانشگاه
سیمایی صراف، وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اساتیدی بوده اند که در دوره قبل تعلیق و یا اخراج شده اند اما در دولت جدید به دانشگاه بازگشته باشند؟ گفت: بله، کم و بیش بازگشته اند اما حضور ذهن ندارم که چه تعداد هستند. او تأکید کرد: قاعدتا در خصوص دانشجویان یا اساتید بازداشتی یا آنهایی که پرونده قضایی دارند ما دخالتی در امور قضایی نمی‌توانیم داشته باشیم ولی یک تفاهم خیلی با قوه قضایی خوبی داریم که در خصوص پرونده‌های دانشجویی و اعضای هیات علمی که احیاناً در این قضایا و حوادث گرفتار شدن در کارگروهی نظرات ما را هم بشنوند.

تایید ممنوع الکار شدن ۳۰ بازیگر در دولت رئیسی
خزاعی گفت: معمولاً دولت‌های انقلابی و اصول‌گرا شجاع‌تر هستند زیرا تکلیفشان با خودشان مشخص است زیرا یک اعتقاد و باوری دارند و براساس همان تا پایان کار پیش می‌روند. من همین الان هم باورم این است که تا من پای کار باشم، اجازه نمی‌دهم فیلم بی‌حجابی روی پرده سینما برود مگر اینکه قوانین کشور عوض شود که در آن صورت من دیگر رئیس سازمان سینمایی نیستم. او گفت: ما ۳۰۰ نفر ممنوع الکار در سینما نداریم و این خبر را اشتباه اعلام کردند. ممنوع الکاری‌های دولت در حوزه سینما ۳۰ نفر هم نمی‌شوند.

علی باقری دبیر شورای راهبردی روابط خارجی شد
در مراسم تودیع «سید عباس عراقچی»، دبیر سابق شورا، «علی باقری کنی» به عنوان عضو جدید و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی معرفی شد و از تلاش‌های عراقچی در دوران تصدی دبیری شورا تقدیر به عمل آمد. 

سفر قریب الوقوع وزیر خارجه مصر به ایران
یک رسانه عربی از اقدامات و تلاش‌های مصر با هدف کاهش تنش در منطقه دریای سرخ خبر داد و گفت که قاهره به دنبال ایجاد فرمولی برای حل بحران سیاسی در یمن از طریق ارتباط گرفتن با انصار الله و ایران است. العربی الجدید مدعی شد که همچنین قرار است بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر طی روزهای آتی برای رایزنی درخصوص اقدامات مشترک در این صدد، به تهران سفر کند.

ظریف: به صورت غیررسمی به وزارت خارجه کمک می‌کنم
معاون راهبردی رئیس‌جمهور گفت: من از همان ابتدا انتخاب کردم که در معاونت راهبردی فعالیت کنم و از معاونت سیاسی فاصله بگیرم تا نقش وزیر خارجه تحت شعاع قرار نگیرد؛ اکنون نیز با توجه به تجربیاتم در حوزه سیاست خارجی، همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود. 

اعلام آمادگی دولت برای تبدیل زندان اوین به دانشگاه
محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور گفت: آمادگی داریم مصوبه واگذاری زندان اوین به دانشگاه را احیا کنیم و این به نفع کشور است و این پیام را به دنیا می‌دهیم که زندان را به دانشگاه تبدیل می‌کنیم. از عمر این مصوبه ۲۱ سال می‌گذرد از نوجوانی عبور کرده امیدواریم به پیری نرسد.

تشبیه سیاست‌های فرهنگی دولت رئیسی به اقدامات استالین توسط مسعود فراستی
مسعود فراستی، منتقد سینما با انتقاد شدید از سیاست‌های فرهنگی دوران ابراهیم رئیسی به حبس، ممنوع الکاری و خانه نشینی بازیگران زن بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت که این اقدامات مرا یاد دوران استالین در شوروی انداخت. او گفت: حبس، ممنوع الکاری و خانه نشینی بازیگران مرا یاد دوران استالین انداخت. او افزود: این‌ها اگر می‌ماندند، معلوم نبود که تبعید‌های شبیه سیبری راه نیندازند. فراستی گفت: سیاست اقتصادی ما در این سه سال فاجعه بود اما سیاست فرهنگی ما از آن هم یک قدم جلوتر بود!

کیفیت هوای تهران در وضعیت بنفش
طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح دیروز میانگین کیفیت هوای مناطق ۲۲ گانه پایتخت، براساس ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون، با شاخص ۲۴۲، وضعیت بنفش و بسیار ناسالم را نشان می‌داد. همچنین کیفیت هوای ۶ ایستگاه تهران با شاخص بالای ۳۰۰ در وضعیت قهوه‌ای و خطرناک قرار داشتند. 

کیانوش رستمی زیر پرچم کوزوو
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۴ بحرین از ۱۶ آذر آغاز می‌شود. کیانوش رستمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک ریو و لندن هم در این مسابقات شرکت می‌کند اما برای  ایران وزنه نمی‌زند و برای یک کشور دیگر روی تخته خواهد رفت. 

اهل گفت‌و‌گو بوده ایم، اما باید براساس احترام متقابل باشد
عباس عراقچی وزیرامورخارجه در واکنش به تحریم‌های جدید علیه ایران گفت:برای گفتگو آماده‌ایم، اما نه گفتگو زیر فشار. مسیری شکست خورده را دنبال می‌کنند و جمهوری اسلامی همواره راه درست خودش را دنبال میکند. 

زاکانی: چمران گفت نمی‌خواهد به شورا بیایی
زاکانی با بیان اینکه پروانه شروع طرح‌ها توسط بخش‌های مختلف تا دو سال مهلت اعتبار دارد، یادآور شد: ما به رئیس شورا گفتیم که پیش از سفر، به این سوال پاسخ دهیم، اما رئیس شورا اعلام کرد که سوال، چون روند ماده ۸۳ را طی نکرده غیرقانونی است، این در حالی است که ما متهم به عدم پاسخگویی شدیم. اگر روند طی شود بنده از پاسخ دادن استقبال می‌کنم. 

۳۷۰۰ تن چای دبش در مزایده به فروش رفت
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سه هزار و ۷۰۰ تن چای دبش در مزایده‌های این سازمان در استان‌های مختلف به فروش رفت و ۱۸ هزار تن هنوز باقی مانده است. 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn