کد خبر : 83102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹

(تصاویر) بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15؛ گام بلند رو به‌ جلو

(تصاویر) بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15؛ گام بلند رو به‌ جلو

گلکسی A15 با پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌اش، از گوشی‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که می‌توان آن را با اطمینان برای خرید پیشنهاد داد. فکرش را بکنید، گوشی اقتصادی سامسونگ که نه تراشه و عملکرد عجیب‌وغریبی دارد، نه حتی شکل‌ و شمایل پرچمداران را، به پُرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سرتاسر دنیا بدل شده؛ شاید خرید گوشی‌های اقتصادی در


گلکسی A15 با پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌اش، از گوشی‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که می‌توان آن را با اطمینان برای خرید پیشنهاد داد.

(تصاویر) بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15؛ گام بلند رو به‌ جلو






فکرش را بکنید، گوشی اقتصادی سامسونگ که نه تراشه و عملکرد عجیب‌وغریبی دارد، نه حتی شکل‌ و شمایل پرچمداران را، به پُرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سرتاسر دنیا بدل شده؛ شاید خرید گوشی‌های اقتصادی در ایران مسئله‌ی عجیب و جدیدی نباشد، آن هم از وقتی که نرخ تورم قدرت خرید مردم را بیشتر از هر زمان دیگری کاهش داده است؛ اما فروش بالای یک گوشی اقتصادی مثل گلکسی A15 در کشورهای دیگر چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

فروش جهانی بسیار بالای گلکسی A15 نشان می‌دهد که یک گوشی برای پُرفروش‌بودن، نیازی به ارائه‌ی قابلیت‌های عجیب و غریب ندارد، بلکه همین‌قدر که بتواند درمقایسه‌با مدل‌های هم‌رده و هم‌قیمت، بهترین باشد یا به‌عبارتی، بهترین ارزش خرید را ارائه کند، برای در صدر قرار گرفتن راه چندان سختی پیش رو نخواهد داشت.

گلکسی A15 در دو نسخه‌ی 4G و 5G عرضه شده است؛ ما نسخه‌ی 4G آن را برای بررسی در اختیار داریم. این گوشی در‌ مقایسه‌با گلکسی A14، در بسیاری از جنبه‌ها بهبودهای قابل‌توجهی داشته است؛ از طراحی مدرن‌تر با Key Island گرفته تا تغییرات نمایشگر و بهبود عملکرد سخت‌افزاری؛ مجموع این بهبودها که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم، موجب شده‌اند که گلکسی A15 پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۴ باشد، پس با بررسی گلکسی A15 4G همراه من باشید.

تلفیقی از سنت و مدرنیته

گلکسی A15 تغییرات زیادی را درمقایسه‌با گذشته تجربه می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان بهبود سخت‌افزاری و نمایشگری با روشنایی چندبرابری دانست؛ اما در برخی جنبه‌ها مثل طراحی، شاهد تغییرات چشمگیری نیستیم. هرچند همین تغییرات کوچک نیز کافی هستند تا گلکسی A15 یک سروگردن بالاتر از گلکسی A14 قرار گیرد؛ به‌عنوان نمونه، اقتصادی جدید کره‌‌ای‌ها حالا حاشیه‌های باریک‌تری دارد و مانند نسل قبل اقتصادی‌بودن خودش را فریاد نمی‌زند.

31_11zon

عکاس: محمد مردانه

افزایش نسبت نمایشگر به‌بدنه و به تبع آن، باریک‌تر شدن حاشیه‌ها، تنها نکته‌ای نیست که طراحی گلکسی A15 را از نسل قبل متمایز می‌کند. سامسونگ با به‌کارگیری عنصر طراحی Key Island، جلوه‌ی تازه‌ای به مدل‌های سری A1X بخشیده؛ این نوع طراحی که امسال در مدل‌های بالارده‌تر سری A یعنی A25 و A35 و A55 هم استفاده شده است، به فریم گوشی حالت تخت می‌دهد؛ البته به‌جز قسمتی که دکمه‌های کنترل صدا و پاور را میزبانی می‌کند.

گلکسی A15 درمقایسه‌با نسل قبل ابعاد جمع‌وجورتری دارد؛ اما نه به‌اندازه‌ای که گوشی برازنده‌ی لقب خو‌ش‌دست باشد. متاسفانه من و هیچ‌کدام از همکارانم در تحریریه، حس‌وحال خوبی هنگام در دست‌گرفتن گوشی نداشتیم و احتمالاً شما هم همین احساس را خواهید داشت. درست مثل گلکسی A55 که راحت و بدون دردسر نمی‌توان با یک دست با آن کار کرد؛ به‌خصوص اگر دست‌های کوچکی داشته باشید.

32_11zon

عکاس: محمد مردانه

استفاده از طراحی مدرن‌تر در گلکسی A15، سبب شده است تا گوشی حداقل از نمای پشت، تاحدی به میان‌رده‌هایی همچون گلکسی A55 شبیه باشد؛ اما وقتی نگاهتان به برش قطره‌ای دوربین سلفی می‌افتد، ورق برمی‌گردد و تفاوت‌ها آشکار می‌شوند؛ زیرا کره‌ای‌ها احتمالاً برای کاهش هزینه‌ها، کماکان به استفاده از برش قطره‌ای دوربین پای‌بند هستند؛ البته باتوجه به اینکه سامسونگ در گلکسی A25 نیز، از چنین برشی استفاده می‌کند، تعجبی ندارد که در مدل اقتصادی‌تر نیز همین روند را در پیش بگیرد.

جدای از برش قطره‌ای دوربین سلفی که قطعاً باب میل بسیاری از کاربران نیست، به‌ویژه حالا که مدل‌های هم‌رده‌ی این گوشی از طراحی به‌روزتری استفاده می‌کنند، بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی A15 بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید، لکه‌های اثرانگشت و چربی را به‌خود جذب می‌کند؛ البته بد نیست اضافه کنم که ما رنگ سرمه‌ای متمایل به‌مشکی یا به گفته‌ی سامسونگ Brave Black (مشکی جسور!) گوشی را برای بررسی در اختیار داشتیم، شاید رنگ‌های روشن‌تر گوشی از نظر جذب لکه‌ها در شرایط بهتری باشند.

33_11zon
59_11zon (1)

گلکسی A15 جزو گوشی‌های انگشت‌شماری است که از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا بهره می‌برد؛ پس، اگر از هدفون سیمی استفاده می‌کنید به مبدل نیاز نخواهید داشت. ضمن اینکه، درگاه USB 2.0 Type-C گوشی نیز با پشتیبانی از قابلیت OTG به‌شما امکان می‌دهد انتقال اطلاعات از گوشی به حافظه‌های فلش را بدون دردسر انجام دهید.

ورود به دنیای OLED-ها با روشنایی شگفت‌انگیز

در ابتدای مقاله هم اشاره کردم، تغییرات ظاهری گلکسی A15، در مقابل بهبود‌ بخش‌های دیگر همچون نمایشگر، بسیار کم‌اهمیت هستند. گلکسی A15 با نمایشگر LCD نسل گذشته خداحافظی کرده است و اکنون با نمایشگر OLED و ۹۰ هرتزی‌اش، خود را به‌عنوان یکی از گوشی‌های اقتصادیِ ارزشمند سامسونگ معرفی می‌کند. در این محدوده‌ی قیمتی و کاربری، تعجبی ندارد که نمایشگر فاقد پوشش محافظتی شاخصی باشد.

34_11zon

عکاس: محمد مردانه

جدای از قدم بزرگی که سامسونگ در تغییر نوع پنل نمایشگر برداشته، روشنایی نمایشگر پیشرفتی ۴ برابری را تجربه می‌کند؛ درحالی‌که روشنایی نمایشگر گلکسی A14 در بهترین حالت به ۳۲۰ نیت می‌رسید، سامسونگ بیشینه‌ی روشنایی گلکسی A15 را حدود ۸۰۰ نیت اعلام کرده؛ البته ما در حالت دستی روشنایی را ۵۶۰ نیت و در حالت خودکار، عدد قابل‌ملاحظه‌ی ۱۳۳۰ نیت به‌دست آوردیم که حدوداً ۴ برابرِ نسل گذشته است و با روشنایی A34 برابری می‌کند. کمینه‌‌ی روشنایی را هم یک نیت اندازه‌گیری کردیم که باعث می‌شود کارکردن با گوشی در محیط‌های تاریک چشمان کاربر را اذیت نکند.

عملکرد نمایشگر گلکسی A15 دربرابر رقبا

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

 
 
 

گلکسی A15

۱

۵۶۰

۱۳۳۰

۹۹٫۴

(Natural)

۳

۹۸٫۲

(Vivid)

۴٫۳

گلکسی A24

۱٫۸

۵۳۴

۱۴۳۴

۱۰۰

(Natural)

۲٫۹

۱۰۰

(Vivid)

۴٫۷

ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

۲٫۳

۶۱۱

۱۴۷۵

۹۹٫۷

(Standard)

۱٫۸

۹۵٫۶

(Saturated)

۴٫۳

گلکسی A34

۱٫۹

۶۰۷

۱۳۳۲

۹۹٫۷

(Natural)

۲٫۵

۱۰۰

(Vivid)

۴٫۱

گلکسی A25

۲

۵۷۰

۱۶۲۰

۹۹٫۳

(Natural)

۲٫۴

۱۰۰

(Vivid)

۴

نمایشگر ۶٫۵ اینچی گلکسی A15 با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی به تراکم معقولِ ۳۹۶ پیکسل‌براینچ دست می‌‌یابد و تصاویر را با جزئیات قابل‌قبولی به‌نمایش می‌گذارد. برخلاف گلکسی A14 که در تنظیمات، امکان انتخاب پروفایل رنگی را در اختیار نمی‌گذاشت، A15 دو حالت رنگی Vivid و Natural را ارائه می‌کند که هردو در زمینه‌ی نمایش رنگ‌ها و پوشش فضاهای رنگی، عملکرد و دقت بالایی دارند.

پروفایل Natural با خطای کمتر، رنگ‌ها را با دقت بالاتری پوشش می‌دهد؛ اما رنگ‌های آن به گرمی متمایل هستند. در پروفایل Vivid، رنگ‌ها تمایل بیشتری به سردی دارند و به حالت خنثی نزدیک‌تر هستند. با استفاده‌ از گزینه‌ی Advanced Settings نیز می‌توانید رنگ‌ها را به‌صورت دستی شخصی‌سازی کنید.

35_11zon

عکاس: محمد مردانه

برای بهبود تجربه تماشای فیلم با گلکسی A15، سامسونگ از اسپیکر مونو (تک‌کاناله) استفاده کرده است. این اسپیکر در قسمت پایین فریم و در مجاورت درگاه شارژ قرار دارد و حجم صدای مناسبی ارائه می‌دهد؛ اما کیفیت صدای هنرمند چندان مطلوب نیست و بیس‌‌ها ضعیف به گوش می‌رسند. در مجموع، اسپیکر گلکسی A15 کیفیت متوسطی دارد و از من می‌شنوید، برای گوش‌دادن به‌موسیقی روی آن حساب نکنید.

عبور از OneUI Core

تفاوت دیگری که گلکسی A15 را از نسل گذشته‌اش متمایز می‌کند، به رابط‌کاربری گوشی مربوط می‌شود. اگر یادتان باشد، سامسونگ در اکثر گوشی‌های اقتصادی‌ و پایین‌رده‌اش، از رابط‌کاربری One UI Core استفاده می‌کرد. این رابط‌کاربری که نسخه‌ای ضعیف‌تر از One UI فعلی محسوب می‌شود، بسیاری از قابلیت‌ها همچون Secure Folder را به‌همراه نداشت. خوشبختانه سامسونگ امسال تصمیم گرفت رابط‌کاربری One UI Core را احتمالاً برای همیشه کنار بگذارد.

36_11zon
60_11zon (1)

گلکسی A15 سامسونگ حالا رابط‌کاربری One UI 6.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ را در دل دارد و برخلاف گلکسی A14 که فقط با دوسال پشتیبانی سیستم‌عامل عرضه شده بود، ۴ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین، اندروید ۱۸ آخرین نسخه‌ای خواهد بود که کاربران گلکسی A15 دریافت خواهند کرد.

عملکردی رضایت‌بخش با تراشه Helio G99

استفاده از رابط‌کاربری One UI 6.1 در کنار تراشه‌ی Helio G99 که عملکرد آن را در گلکسی A24 نیز دیده بودیم، باعث شده است گشت‌وگذار در رابط‌کاربری و منوها، تجربه‌ی روان و لذت‌بخشی را به‌همراه داشته باشد. به‌لطف این تراشه، بهبودهای گلکسی A15، در بخش سخت‌افزاری نیز مشهود هستند.

37_11zon

عکاس: محمد مردانه

تراشه‌ی Helio G99 که بر پایه‌ی لیتوگرافی ۶نانومتری TSMC ساخته شده است، ترکیب ۲ هسته‌ی Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز را به‌عنوان CPU به‌کار می‌گیرد. پردازنده‌ی Mali-G57 MC2 نیز مسئولیت کارهای گرافیک‌محور دستگاه را به‌عهده دارد.

باتوجه به اینکه پیش‌تر عملکرد تراشه‌ی Helio G99 را در گلکسی A24 دیده بودیم، کمابیش می‌دانیم که G99، این‌بار به‌عنوان قلب تپنده‌ی گلکسی A15 چه عملکردی از خود به‌جای خواهد گذاشت. بااین‌حال، به‌رسم همیشه، به‌سراغ بنچمارک‌ها رفتیم که نتایج آن را تمام‌وکمال در جدول زیر ثبت کرد‌ه‌ایم.

عملکرد گلکسی A15 در برابر نسل قبل و رقبا

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.1

GeekBench 6

GFXBench

تجربه‌ی وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

 
 
 
 
 

گلکسی A15

Helio G99

۴۲٫۸

۱۲۴۹

۷۲۶

۱۸۷۶

۸٫۵

۵٫۵

گلکسی A14

Helio G80

۱۰۰۶

۴۰۸

۱۲۶۵

۴٫۵

۲٫۹

گلکسی A24

Helio G99

۱۱۹۷

۷۲۲

۱۹۵۸

۹٫۱

۵٫۹

ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

Helio G99 Ultra

۶۰٫۹

۱۲۸۳

۷۲۹

۲۰۰۹

۸٫۴

۵٫۵

گلکسی A34

Mediatek Dimensity 1080

۲۳۷۴

۹۶۵

۲۴۰۹

۱۶

۱۰

گلکسی A25

Exynos 1280

۵۸٫۸

۲۳۰۰

۹۶۳

۲۰۹۷

۱۶

۱۰

آزمایش‌هایی که با بنچمارک GeekBench 6 انجام دادیم، نشان می‌دهند گلکسی A15 تفاوت چشمگیری نسبت به گلکسی A24 ندارد؛ اما با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به نسل قبل سریع‌تر است و این برتری در کاربری‌های روزمره بیش از هر بخش دیگری به‌چشم می‌آید. اقتصادی ارزشمند کره‌ای‌ها، حدوداً ۷۵ درصد در کاربری‌های عادی (عملکرد تک‌هسته‌ای CPU) سریع‌تر از نسل گذشته ظاهر می‌شود.

گلکسی A14 به‌دلیل تراشه و رابط‌کاربری ضعیف‌تر، حتی در کاربری روزمره نیز نمی‌توانست عملکرد خوبی از خود به‌نمایش بگذارد؛ اما گلکسی A15 نه‌تنها در کاربری عادی، بلکه با بهره‌مندی از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 در پردازش‌های گرافیک‌محور نیز تا ۲۵ درصد بهتر از نسل قبل عمل می‌کند.

38_11zon

عکاس: محمد مردانه

برای سنجش عملکرد پردازنده‌ی گوشی در اجرای بازی‌ها، به‌سراغ بازی‌های نه‌چندان سنگین همچون Call of Duty Mobile رفتیم. ثبت نرخ فریم ۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه در تنظیمات گرافیکی High، نشان می‌دهد که می‌توان بدون افت نرخ فریم و افزایش دما، برای اجرای بازی‌های نه‌چندان گرافیکی و سنگین، روی A15 حساب باز کرد.

گلکسی A15 حتی در زمینه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی نیز وضعیت نسل گذشته را بهبود می‌دهد. سامسونگ برخلاف گلکسی A14 و گلکسی A24، کاربران را به فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت محدود نکرده است و حالا به‌‌غیر از مدل‌ ۱۲۸ گیگابایت با رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت،‌ مدل ۲۵۶ گیگابایت به‌همراه رم ۸ گیگابایت نیز در فهرست انتخاب‌هایشان قرار دارد.

39_11zon

عکاس: محمد مردانه

ما نسخه‌ی ۶ | ۱۲۸ گیگابایتی گوشی را برای بررسی در اختیار داشتیم. اگر در استفاده‌های روزمره‌تان معمولاً با پردازش‌های سنگین سروکاری ندارید، همین نسخه با قیمت مناسب‌تر برایتان کافی خواهد بود. در صورت نیاز به‌فضای ذخیره‌سازی بیشتر، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی گوشی را با استفاده از کارت micoSD تا یک ترابایت افزایش دهید. متأسفانه سامسونگ در مورد نوع فضای ذخیره‌سازی صحبتی به‌میان نمی‌آورد؛ اما براساس نتیجه‌ی تست‌ها و مقایسه با سایر اقتصادی‌های بازار، می‌توان گفت که سرعت فضای ذخیره‌سازی A15 کاملا مطلوب و قابل قبول است.

عملکرد فضای ذخیره‌سازی گلکسی A15 در برابر رقبا

گوشی/پارامتر

خواندن ترتیبی

نوشتن ترتیبی

خواندن تصادفی

نوشتن تصادفی

 
 

گلکسی A15

۹۰۳

مگابایت‌برثانیه

۳۸۵

مگابایت‌برثانیه

۴۱ مگابایت‌برثانیه

۳۳ مگابایت‌برثانیه

ردمی نوت ۱۳ 4G

۴۴۱

مگابایت‌برثانیه

۳۸۵ مگابایت‌برثانیه

۲۶ مگابایت‌برثانیه

۱۸ مگابایت‌برثانیه

گلکسی A25

۵۳۳ مگابایت‌برثانیه

۳۹۰ مگابایت‌برثانیه

۴۸ مگابایت‌برثانیه

۴۱ مگابایت‌برثانیه

گلکسی A15 انرژی مورد نیازش را از باتری با ظرفیت مرسوم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که طبق ادعای سامسونگ تا ۲ روز کاربر را همراهی خواهد کرد؛ اما این فقط ادعای سامسونگ است و در واقعیت مقدار شارژدهی احتمالا کمتر خواهد بود.

40_11zon (1)

عکاس: محمد مردانه

در آزمون PCMark که شارژدهی گوشی در کاربری‌های روزمره را شبیه‌سازی می‌کند، گلکسی A15 توانست به‌مدت ۱۵ ساعت دوام بیاورد؛ این عدد حدوداً ۲ ساعت از شارژدهی نسل قبل کمتر است. با توجه به تغییرات در بخش نمایشگر، کاهش شارژدهی باتری درمقایسه‌با نسل قبل، معقول به‌نظر می‌رسد.

عمر باتری گلکسی A15 دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

نمایشگر

باتری

پخش ویدیو

کاربری روزمره

ابعاد، وضوح و نرخ نوسازی

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

 
 
 

گلکسی A15

۶٫۵ اینچ، ۹۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۲:۰۰

۱۵:۰۳

گلکسی A14

۶٫۶ اینچ

۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۲:۳۸

۱۳:۰۰

گلکسی A24

۶٫۵ اینچ، ۹۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۴۲

۱۳:۲۴

ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

۶٫۶۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۷۱۲ × ۱۲۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۶:۳۰

۱۰:۵۹

گلکسی A34

۶٫۶ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۱:۰۰

۱۳:۲۲

گلکسی A25

۶٫۵ اینچ، ۱۲۰ هرتز

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۳:۰۰

۱۱:۱۹

شارژدهی گوشی حتی هنگام پخش ویدیو نیز به عدد اعلامی سامسونگ نزدیک نشد؛ اما چیزی حدود یک روز کامل توانست ویدیوی معیار زومیت را پخش کند که به‌راحتی گلکسی A14 با شارژدهی ۱۳ساعته را از میان برمی‌‌دارد. تغییر دیگری که در بخش باتری و شارژدهی گوشی دیده می‌شود، پشتیبانی از شارژ سیمی ۲۵واتی در مقابل شارژ ۱۵واتی نسل گذشته است؛ اما کماکان آداپتور شارژ درون جعبه در اختیارتان قرار نمی‌گیرد و باید برای آن هزینه‌ای جداگانه در نظر بگیرید.

دوربین در حدواندازه‌های یک گوشی اقتصادی

درنهایت به مجموعه‌ی دوربین گلکسی A15 می‌رسیم که برتری خاصی نسبت به نسل قبل ندارد و از همان ترکیب واید، اولتراواید و ماکرو بهره می‌گیرد. اجازه دهید پیش از اینکه عملکرد دوربین را مرور کنیم، به مشخصات سخت‌افزاری دوربین نگاهی بیندازیم.

41_11zon (1)

عکاس: محمد مردانه

دوربین اصلی گلکسی A15 از حسگری ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های کوچک ۰٫۶۴میکرومتری بهره می‌برد که در پسِ لنز واید ۲۶میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و فاقد لرزش‌گیر اپتیکال قرار دارد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند؛ دوربین اصلی را هم دوربین اولتراواید ۵مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲مگاپیکسلی به‌ترتیب با لنزهای f/2.2 و f/2.4 همراهی می‌کنند. دوربین سلفی نیز حسگری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و همچون دوربین اصلی، می‌تواند با دقت 1080p فیلمبرداری کند.

42_11zon (1)

کراپ عکس دوربین اصلی

43_11zon

عکس دوربین اصلی

44_11zon

عکس دوربین اصلی

45_11zon

عکس دوربین اصلی

در تصاویر دوربین اصلی گلکسی A15، جزئیات تاحدودی حفظ می‌شوند؛ اما نویز قابل توجهی در آن‌ها وجود دارد. ضمنا رنگ‌ها درمقایسه‌با عکس‌های دوربین اولتراواید به واقعیت نزدیک‌تر هستند؛ به‌نسبت برچسب قیمتی اقتصادی محصول هم گستره‌ی دینامیکی نسبتا وسیعی را نیز در عکس‌های دوربین اصلی شاهد هستیم.

46_11zon

عکس شب با دوربین اولتراواید

47_11zon

عکس روز با دوربین اولتراواید

عکس‌های گرفته‌شده با دوربین اولتراواید، کاملاً سافت و کم‌جزئیات هستند؛ اما رنگ‌ها زنده به‌نظر می‌رسند. ضمناً فقدان حالت نایت مود در دوربین اولتراواید موجب شده است که عکس‌های ثبت‌شده در تاریکی به‌طور قابل‌توجهی بی‌کیفیت باشند.

48_11zon
49_11zon

دوربین سلفی ۱۳مگاپیکسلی چه در تاریکی، چه در نور روز، عکس‌های نسبتا رضایت‌بخشی را ثبت می‌کند. رنگ پوست تقریباً طبیعی است و جزئیات به‌خوبی قابل مشاهده هستند؛ البته در تاریکی، جزئیات پوست به اندازه‌ی نور روز واضح نیستند؛ اما در مجموع عملکرد دوربین سلفی را رضایت‌بخش ارزیابی می‌کنیم.

50_11zon
51_11zon
52_11zon
53_11zon
54_11zon (1)
55_11zon (1)
56_11zon
57_11zon
58_11zon (1)

در مجموع، از دوربین دستگاهی اقتصادی همچون گلکسی A15 نمی‌توان انتظار چندانی داشت؛ اما همین‌که گوشی بتواند عکس‌هایی در حد و اندازه‌ی شبکه‌های اجتماعی به‌ثبت برساند، می‌تواند کاربر چنین محصولی را راضی نگه دارد.

جمع‌بندی و مقایسه با رقبا

برای افرادی که به‌دنبال گوشی اقتصادی با هزینه‌ی کم و کارایی مناسب هستند، گلکسی A15 انتخابی عالی محسوب می‌شود؛ البته این گوشی ضعف‌هایی هم دارد؛ به‌عنوان نمونه، طراحی قطره‌ای دوربین سلفی با ترندهای مدرن امروز چندان هم‌خوانی ندارد و ارگونومی گوشی هم شاید به اندازه‌ی کافی رضایت‌بخش نباشد؛ اما بهبودهایی همچون نمایشگر OLED با روشنایی رضایت‌بخش، رابط‌کاربری به‌روز با عملکرد روان و شارژدهی عالی، این ضعف‌ها را به‌خوبی جبران می‌کند.

در محدوده‌ی قیمتی ۷ تا ۱۲ میلیون تومان، گزینه‌های دیگری مانند ردمی نوت ۱۲ اس نیز وجود دارند که تراشه‌ی ضعیف‌تر از A15 استفاده می‌کند و با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود. A24 را هم می‌توان در نظر گرفت؛ اما با توجه به اینکه از همان تراشه‌ی A15 استفاده می‌کند و شباهت‌های زیادی با آن دارد، اما یک سال قدیمی‌تر است، انتخاب A15 منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

منبع: خبرآنلاین

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn