کد خبر : 83192
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۰۷

طرز تهیه خشکابیج گیلانی با باقالی سبز و تخم مرغ

طرز تهیه خشکابیج گیلانی با باقالی سبز و تخم مرغ

به گزارش پارسینه پلاس، غذا های گیلانی و مازندرانی بسیار ساده و راحت هستند ولی طعم و مزه فوق العاده دارند با چند قلم مواد یک غذای فوق العاده خوشمزه و مجلسی می توانید تهیه کنید. اما خشکابیج یک غذای عالی می باشد که شبیه به باقلا قاتق است ولی اصلا آب ندارد و شما

به گزارش پارسینه پلاس، غذا های گیلانی و مازندرانی بسیار ساده و راحت هستند ولی طعم و مزه فوق العاده دارند با چند قلم مواد یک غذای فوق العاده خوشمزه و مجلسی می توانید تهیه کنید. اما خشکابیج یک غذای عالی می باشد که شبیه به باقلا قاتق است ولی اصلا آب ندارد و شما می توانید تخم مرغ را داخل مواد بشکنید و هم بزنید و یا می توانید درب قابلمه را بسته بگذارید تا تخم مرغ خودش را بگیرد. این غذا را می توانید با کته زعفرانی و ماهی دودی و سیر ترشی میل کنید.

مواد لازم
سیر ۷ حبه
باقالی سبز ۲ لیوان
شوید خشک ۳ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
طرز تهیه خشکابیج
۱مرحله اول: تفت دادن
ابتدا باید باقالی سبز یا همان باقالی مازندران را از یخچال خارج کنید تا یخ زادیی شود. سیر ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید یا پوره کنید. داخل قابلمه مورد نظر کره و روغن را بریزید و کمی سیر را تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

۲مرحله دوم: افزودن باقالی
در ادامه باید باقالی را به همراه ادویه اضافه کنید و به همراه سیر کمی تفت دهید و بعد شوید خشک را اضافه کنید و کمی تفت دهید دقت کنید نباید شوید را خیلی تفت دهید وگرنه تلخ می شود سپس ۱ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا باقالی پخته شود و آب آن کاملا تبخیر شود.

۳مرحله سوم: تهیه خشکابیح
در ادامه باید تخم مرغ را داخل مواد بشکنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها خوب با مواد پخته شود یا می توانید تخم مرغ را داخل مواد بشکنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و در انتها باید خشکابیج را به همراه برنج کته شمالی و ترشی دلخواه سرو کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn