کد خبر : 83949
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

جیمز کامرون پس از آواتار به سراغ بمب اتمی هیروشیما می‌رود!

جیمز کامرون پس از آواتار به سراغ بمب اتمی هیروشیما می‌رود!

به گزارش بازیگر 360 ، کارگردان نام‌آشنای هالیوود، حقوق ساخت فیلمی بر اساس رمان «روح‌های هیروشیما» اثر چارلز آر. پلگرینو را خریداری کرده است. این رمان که قرار است در مرداد یا شهریور ۱۴۰۴ منتشر شود، داستان تسوتوما یاماگوچی، تنها بازمانده‌ی دو بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی را روایت می‌کند. کامرون که پیش‌تر حقوق ساخت

به گزارش بازیگر 360 ، کارگردان نام‌آشنای هالیوود، حقوق ساخت فیلمی بر اساس رمان «روح‌های هیروشیما» اثر چارلز آر. پلگرینو را خریداری کرده است. این رمان که قرار است در مرداد یا شهریور ۱۴۰۴ منتشر شود، داستان تسوتوما یاماگوچی، تنها بازمانده‌ی دو بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی را روایت می‌کند.

کامرون که پیش‌تر حقوق ساخت فیلمی بر اساس رمان دیگر پلگرینو با عنوان «آخرین قطار از هیروشیما» را نیز خریداری کرده بود، با انتخاب این موضوعات حساس و تاریخی، نشان می‌دهد که قصد دارد به دور از دنیای خیالی آواتار، به روایت داستان‌های واقعی و تأثیرگذار بپردازد.

اما چرا کامرون به سراغ چنین موضوعی رفته است؟ شاید بتوان گفت که او همواره به دنبال روایت داستان‌هایی بوده که مخاطبان را به فکر وادار کند و آنها را با جنبه‌های تاریک تاریخ آشنا سازد. بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی یکی از تلخ‌ترین رویدادهای تاریخ بشر است و کامرون با ساخت فیلمی بر اساس این واقعه، می‌تواند به این رویداد اهمیت بیشتری بدهد و آن را برای نسل‌های آینده بازگو کند.

جالب است بدانید که:

  • کامرون یکی از پرفروش‌ترین کارگردانان تاریخ سینما است. سه فیلم از پنج فیلم پرفروش تاریخ سینما (تایتانیک، آواتار و آواتار: راه آب) ساخته‌ی او هستند.
  • او هم‌اکنون مشغول ساخت دنباله‌های آواتار است. فیلم‌های آواتار: آتش و خاکستر، آواتار ۴ و آواتار ۵ به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۴، ۱۴۰۸ و ۱۴۱۰ اکران خواهند شد.
  • کامرون علاوه بر کارگردانی، نویسندگی تمامی دنباله‌های آواتار را نیز بر عهده دارد.

با توجه به سابقه‌ی درخشان کامرون در ساخت فیلم‌های حماسی و تأثیرگذار، می‌توان انتظار داشت که فیلم «روح‌های هیروشیما» نیز اثری ماندگار باشد. این فیلم می‌تواند به یکی از مهم‌ترین آثار سینمایی درباره‌ی جنگ جهانی دوم و عواقب استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تبدیل شود.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا منتظر ساخت فیلمی درباره‌ی بمباران اتمی هیروشیما توسط جیمز کامرون هستید؟

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn