کد خبر : 84279
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۰۱

طرز تهیه کوکی خرما و گردو ساده و عالی به روش قنادی ها

طرز تهیه کوکی خرما و گردو ساده و عالی به روش قنادی ها

به گزارش پارسینه پلاس، کوکی خرما یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای عصرانه و دورهمی ها خود تهیه کنید یا می توانید به منو کافه و پیچ کاری خود اضافه کنید زیرا بسیار پرطرفدار است زیرا طعم گردو و خرما و نسکافه فوق العاده در این کوکی محسوس

به گزارش پارسینه پلاس، کوکی خرما یکی از کوکی های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای عصرانه و دورهمی ها خود تهیه کنید یا می توانید به منو کافه و پیچ کاری خود اضافه کنید زیرا بسیار پرطرفدار است زیرا طعم گردو و خرما و نسکافه فوق العاده در این کوکی محسوس است. شما می توانید این کوکی را با فر و بدون فر داخل تابه دو طرفه نیز تهیه کنید.

مواد لازم
آب جوش ۱ ق سوپ خوری
پودر نسکافه ۱ ق چای خوری
کره ۱۵۰ گرم
شکر قهوه ای ۹۰ گرم ( ۱/۲ پ)
شکر سفید ۶۰ گرم ( ۱/۴ پ)
تخم مرغ ۲ عدد ( ۱۱۵ گرم با پوست)
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
نمک ۱ پینچ
آرد ۳۰۰ گرم ( ۲ پ+ ۴ ق س)
بکینگ پودر ۱ ق چای خوری
گردو خرد شده ۵۰ گرم
خرمایی خرد شده ۱۵۰ گرم

۱مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود، سپس مواد را به کمک ترازو یا پیمانه شیرینی پزی اندازه گیری کنید. نسکافه را داخل یک لیوان ریخته و با آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید.

۲مرحله دوم: هم زدن کره
در ادامه کره نرم شده را داخل کاسه قرار دهید و بعد شکر سفید و قهوه ای را اضافه کنید و با لیسک همه بزنید و بعد با دور تند همزن برقی بزنید تا کره حجیم و کمی روشن شود و حتما بین کار دورگیری کنید.

۳مرحله سوم: افزودن تخم مرغ
در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و نمک و نسکافه مرحله اول اضافه کنیید با دور تند همزن برقی بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و بعد نیمی از آرد را به همراه بیکینگ پودر اضافه کنید و با همزن برقی بزنید و بعد مابقی آرد را اضافه کنید و هم بزنید خمیر باید نسبتا چسبنده باشد و بعد در انتها گردو خر شده و خرما هسته گیری شده و خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و روی خمیر را بپوشانید برای دو ساعت در یخچال استراحت دهید.

۴مرحله چهارم: پخت کوکی خرما و گردو
حالا با کمک یک اسکوپ از خمیر به اندازه ۵۰ گرم بردارید و در دست کاملا گرد کنید و بعد روی سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ بگذارید تا پخته شود و بعد از این که کاملا خنک شد بردارید و به دلخواه که همان موقع که داغ است شکلات خرد شده روی آن قرار دهید. نوش جان

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn