کد خبر : 84931
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵

خبر مهم: واریز سود سهام عدالت از امشب آغاز می‌شود امروز

خبر مهم: واریز سود سهام عدالت از امشب آغاز می‌شود امروز

خبر مهم: واریز سود سهام عدالت به تأخیر افتاده است مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)** اعلام کرد که چهار شرکت به دلیل عدم واریز سود سهام عدالت متهم شده‌اند. وی افزود: مبلغ کل سودی که باید واریز شود، ۵۵۰۰ میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است و

خبر مهم: واریز سود سهام عدالت به تأخیر افتاده است

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)** اعلام کرد که چهار شرکت به دلیل عدم واریز سود سهام عدالت متهم شده‌اند. وی افزود: مبلغ کل سودی که باید واریز شود، ۵۵۰۰ میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است و سازمان بورس اقدام‌های تنبیهی برای این شرکت‌ها در نظر خواهد گرفت.

جزئیات وضعیت واریز سود سهام عدالت

سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۱ که باید در سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شد، شامل ۵.۵ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، بیش از ۸۰ درصد آن به حساب سهامداران واریز شده است. ده درصد باقی‌مانده هنوز به حساب‌ها واریز نشده است.

مدیر سامانه‌های اطلاعاتی سمات، محمود حسنلو، توضیح داد که چهار شرکت از واریز مبلغ متعهد شده به حساب‌های سهامداران تخلف کرده‌اند و برای این شرکت‌ها تنبیهات قانونی در نظر گرفته خواهد شد. حسنلو افزود که باید این شرکت‌ها تاریخ دقیق واریز را اعلام کنند تا بتوان تاریخ نهایی پرداخت سود را مشخص کرد.

سازمان بورس به دلیل تخلفات این شرکت‌ها، اقدامات تنبیهی را در دستور کار قرار داده و پیگیری‌های لازم برای واریز سریع‌تر سود به حساب سهامداران انجام خواهد شد.

در حال حاضر نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در بورس بسته شده و سهامداران خواستار تعیین تکلیف معاملات سهام خود هستند. رئیس اتاق تعاون ایران، ضرورت برگزاری مجامع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره و مدیریت حرفه‌ای را مطرح کرده و تأکید کرد که نمایندگان شرکت‌های استانی باید در مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور، عسکری توکلی، از برنامه دولت سیزدهم برای ارائه تسهیلات کم‌بهره به سهامداران خبر داد. این تسهیلات به سهامداران که در مرحله اول از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است، ارائه خواهد شد.

توکلی همچنین اظهار داشت که پرداخت سود مرحله سوم از اسفند سال گذشته به تأخیر افتاده و قرار است که در تیرماه پیگیری و پرداخت شود.

توکلی تاکید کرد که تسهیلات به سهامداران تنها در صورتی قابل استفاده است که سهام فرد آزاد نباشد و وی عضوی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر باشد.

به گفته مسئولان، پرداخت سود سهام عدالت به تأخیر افتاده و مسئولان در تلاشند تا با پیگیری‌های لازم و اقدامات قانونی، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود. سهامداران باید منتظر دریافت پیامک‌ها و اطلاعات دقیق از وضعیت واریز سود باشند و در صورت بروز مشکلات، با مراجع مربوطه تماس بگیرند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn