کد خبر : 85954
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶

قدرتمندترین یگان‌ توپخانه خاورمیانه این گروه ارتش ایران است

قدرتمندترین یگان‌ توپخانه خاورمیانه این گروه ارتش ایران است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا امیر «حاتم سیفی» روز پنج‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: گروه ۱۱ توپخانه با پشتیبانی سلسه مراتب فرماندهی و پای کار بودن سربازانش، یک یگان صددرصد متحرک است که قابلیت جابجایی تا هزار و ۲۰۰ کیلومتر را دارد. وی اضافه کرد: در زمان حاضر تمام سامانه‌های توپخانه‌ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا امیر «حاتم سیفی» روز پنج‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: گروه ۱۱ توپخانه با پشتیبانی سلسه مراتب فرماندهی و پای کار بودن سربازانش، یک یگان صددرصد متحرک است که قابلیت جابجایی تا هزار و ۲۰۰ کیلومتر را دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تمام سامانه‌های توپخانه‌ای این گروه، الکترونیکی و هوشمند است و سامانه‌های سنتی دوران دفاع مقدس جایگزین شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بیشتر توپ‌های این گروه به‌روزرسانی شده، اظهار کرد: قدرت و توان نظامی گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی افتخارآمیز است و با گذشته قابل قیاس نیست.

فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه این را هم بیان کرد: ارزیابان توپخانه ستاد نیروهای مسلح نیز بر اساس معیارها اذعان دارند که گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی قدرتمندترین توپخانه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی به برخی از معیارها هم اشاره، و بیان کرد: قدرت تحرکی یک توپخانه از جمله این معیارهاست؛ زیرا در صورتی که یک توپخانه بتواند به عمق ۱۰۰ کیلومتری حرکت کند، دارای قدرت است در حالی که گروه ۱۱ توپخانه قدرت تحرکی خود را به هزار و ۲۰۰ کیلومتر رسانده است.

وی با بیان اینکه قدرت تحرکی گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این و در مقابل دیدگان جهانیان به اثبات رسیده است، ادامه داد: زمانی گروه ۱۱ توپخانه از مراغه حرکت کرد و به صورت چرخ در گردش و خوداتکا و همراه با دفاع هوایی، در جلفا و سردشت مستقر شد و پس از اتمام ماموریت به داخل پادگان بازگشت.

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn