کد خبر : 85965
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹

ریبوار کریمیان عضو رهبری کومله که به هلاکت رسید که بود ؟

ریبوار کریمیان عضو رهبری کومله که به هلاکت رسید که بود ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ریبوار کریمیان فرمانده نظامی گروهک تروریست و تجزیه طلب کومله که همراه چند تروریست دیگر برای انجام ماموریت خرابکاری و ترور با پشتیبانی سرویس ایران ستیز عبری از خاک اقلیم وارد ارتفاعات مریوان شده بود پس از گرفتار شدن در کمین جان برکفان نظامی و امنیتی به

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ریبوار کریمیان فرمانده نظامی گروهک تروریست و تجزیه طلب کومله که همراه چند تروریست دیگر برای انجام ماموریت خرابکاری و ترور با پشتیبانی سرویس ایران ستیز عبری از خاک اقلیم وارد ارتفاعات مریوان شده بود پس از گرفتار شدن در کمین جان برکفان نظامی و امنیتی به هلاکت رسید.
ریبوار کریمیان معروف به ریبوار دارسیران نقش آچار فرانسه را در گروهک کومله داشت و در مسائل امنیتی و نظامی و رسانه ای کومله شاخص ترین عنصر بود.
مجموعه اقدامات گسترده این عنصر تروریست حاکی از آن بود که وی در توهم احیای مشی مسلحانه در کالبد پوسیده گروهک های کمپ نشین ساکن اقلیم بود آن هم در حالیکه تومار گروهک ها در حال برچیده شدن است.
ریبوار دارسیران همچنین فرمانده تیم موسوم به ئالای سور بود که مسئول ترور و خرابکاری در داخل کشور بود و بارها خبرساز شده بود.
این تیم مسئول ترور چندین شهروند کردستانی بود. در ایام آشوب های مهسا این تیم چندین بار تصاویر مانور خود در مریوان را منتشر کردند و با اقدامات مسلحانه سبب به خشونت کشیده شدن اعتراضات شدند.
ئالای سور به قصد تحمیل جنگ داخلی چندین معترض و نیروی پلیس را در جریان این حوادث به قتل رساندند.
ریبوار همچنین گرداننده رسانه مبارزان ستاره‌سرخ بود که معروف‌ترین رسانه کومله است و بارها با پخش اخبار ساختگی جنجال سازی کرده است.
در معروف‌ترین این خبرها ریبوار کریمیان مدعی شده بود که یک پیشمرگه کومله بنام آژوان کیانی در درگیری با سپاه پاسداران کشته شده است که بعداً مشخص شد تصاویر منتشر شده از اینستاگرام یک جوان کرجی سرقت شده است. کریمیان با چنین اخبار ساختگی در توهم احیای مشی مسلحانه در کالبد پوسیده کومله بود.
ریبوار کریمیان دست راست مهتدی بود و در غالب جلسات کومله در کشورهای اروپایی با سرویس‌های جاسوسی غربی و عربی شرکت نمود.
وی همچنین مسئول مقر بالیسان کومله بود اما مدتی پیش به جرم سرقت بودجه کومله و ارتباط با دو زن شوهردار از کومله مهتدی اخراج شد و در این اواخر به کومله رضا کعبی ملحق شده بود.
ریبوار کریمیان سرانجام بر اساس اعلام روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران شب گذشته 28 شهریورماه 1403 حین ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرز مریوان استان کردستان در کمین رزمندگان مرزبانی گرفتار شد و به هلاکت رسید.

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn