کد خبر : 86180
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

قلعه‌نویی به خواسته‌اش رسید: پای فوتبال به مشهد باز شد

قلعه‌نویی به خواسته‌اش رسید: پای فوتبال به مشهد باز شد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ موضوع نبود یک ورزشگاه استاندارد با یک زمین چمن مناسب برای برگزاری مسابقات مهم فوتبال خصوصاً دیدارهای بین المللی در چند وقت اخیر تبدیل به یک بحران بزرگ در فوتبال ما شده است و بازتاب‌های رسانه‌ای منفی زیادی هم داشته است. نبود یک محل میزبانی مناسب برای تیم ملی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ موضوع نبود یک ورزشگاه استاندارد با یک زمین چمن مناسب برای برگزاری مسابقات مهم فوتبال خصوصاً دیدارهای بین المللی در چند وقت اخیر تبدیل به یک بحران بزرگ در فوتبال ما شده است و بازتاب‌های رسانه‌ای منفی زیادی هم داشته است. نبود یک محل میزبانی مناسب برای تیم ملی و همچنین سرخابی‌های پایتخت در رقابت‌های لیگ برتر و بازی‌های آسیایی یک آبروریزی بزرگ برای فوتبال ما بوده و علاوه بر آن با انتقاد سرمربی تیم ملی و مربیان استقلال و پرسپولیس همراه بود چرا که هم از بابت حضور حداکثری تماشاگران محروم بوده و هم از لحاظ فنی، کیفیت چمن باعث شده بازی و نتیجه آن تحت الشعاع قرار بگیرند و از همه جهات از این حیث متضرر شویم. 

در این شرایط یکی از ورزشگاه‌های تازه‌ساز و با کیفیت فوتبال ایران در این سال‌ها به واسطه عدم برگزاری بازی در آن، بلا استفاده مانده است و تلاش‌های امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی برای برگزاری بازی با قرقیزستان در آن هم بی نتیجه ماند و خود او در نشست خبری این موضوع را عنوان کرد که انتخاب و پیشنهاد او ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بوده که مورد موافقت قرار نگرفته است. 

در این شرایط ورود وزیر ورزش و جوانان به این موضوع و تلاش‌های او ظاهراً نتیجه بخش بوده و روز گذشته اعلام شد تیم ملی در این ورزشگاه از قهرمان آسیا یعنی قطر میزبانی خواهد کرد. 

این می‌تواند زمینه‌ساز میزبانی سرخابی‌ها در بازی‌های آسیایی هم باشد. خصوصاً برای ورود النصر به ایران که به واسطه حضور کریستیانو رونالدوی پرتغالی قطعاً شرایط خاصی را می‌طلبد، اگر در آن مقطع ورزشگاه آزادی هنوز آماده نشده بود، ورزشگاه امام رضا (ع) می‌تواند بهترین گزینه جانشینی باشد. 

ورود و پیگیری وزیر ورزش

احمد دنیامالی، وزیر ورزش‌وجوانان طی روزهای گذشته و بعد از حواشی به‌وجود آمده در جریان برگزاری دیدار تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و سپس میزبانی استقلال از الغرافه در ورزشگاه شهدای قدس، شخصاً به موضوع مشکلات میزبانی تیم ملی و دو تیم پرطرفدار پایتخت ورود کرد؛ به‌طوری‌که او در جلسه اخیرش با مسئولان فدراسیون فوتبال، صراحتاً انتخاب ورزشگاه شهدای شهر قدس برای میزبانی از الغرافه را کج‌سلیقگی عنوان کرد.

دنیامالی که پیشتر و بعد از حواشی مرتبط به دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر عذرخواهی کرد، با مسئولان خراسان رضوی برای انتقال بازی‌های حساس به مشهد وارد رایزنی شد؛ آن‌هم در حالی‌که در مشهد، دو ورزشگاه امام رضا (ع) و ثامن‌الائمه مشهد وجود دارند که بعد از رایزنی‌های انجام شده و اعلام موافقت استاندار خراسان رضوی، قرار است تا مسابقات ملی در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) و مسابقات باشگاهی در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد به انجام برسد.

ایران – قطر، بیست‌وچهارم مهرماه در مشهد

امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال روز گذشته در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون توضیح داد که هنوز محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر مشخص نیست و قرار است بعد از بررسی‌های انجام شده، از میان دو ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و یادگار امام تبریز، محل برگزاری مسابقه خانگی بعدی تیم ملی مشخص شود. در یک روز بعد از موضع‌گیری رسمی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال، حالا رسماً ورزشگاه محل برگزاری دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر معرفی و قرار است این نبرد به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود.

درس عبرت از گذشته: ورود بانوان آزاد است

تیم‌های ملی ایران و قطر در حالی قرار است بیست‌وچهارم مهرماه در مشهد به مصاف هم بروند که هواداران فوتبال از آخرین بازی تیم ملی در مشهد خاطره خوشی ندارند؛ دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان که با حواشی زیادی به‌ویژه برخورد زننده با زنان در مقابل درهای ورودی ورزشگاه همراه بود. با این وجود، پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که زنان مشکلی برای حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) برای مسابقه پیش‌رو ندارند و قرار است برای اولین‌بار به صورت رسمی بلیت‌فروشی برای زنان هوادار در مشهد هم انجام شود تا دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر در حضور زنان و مردان به انجام برسد. گفتنی است که ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد حدود 23 هزار نفر ظرفیت دارد.

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn