کد خبر : 86203
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

فعال شدن 6 طرح ذخیره سازی گاز در کشور

فعال شدن 6 طرح ذخیره سازی گاز در کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، در مراسم تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به آغاز طرح‌های ذخیره گاز در این سازمان گفت: تا به امروز ۷ طرح ذخیره سازی مورد بررسی قرار گرفت که یک طرح به دلیل واقع شدن روی گسل اجرا

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، در مراسم تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به آغاز طرح‌های ذخیره گاز در این سازمان گفت: تا به امروز ۷ طرح ذخیره سازی مورد بررسی قرار گرفت که یک طرح به دلیل واقع شدن روی گسل اجرا نشد و ۶ طرح دیگر پیمانکار فعال دارند و در حال اجرا هستند.

نوشادی افزود: انباز شهید طاهری ما مملو از جنس بود و پایان هر سال اقلام جدید به آن اضافه میشد فلذا ما استراتژی انبارشی صفر را در دستور کارقراردادیم و امروز موجودی انبار‌های ما از ۱۷ هزار قلم کالا به ۵۷۴ قلم رسیده است. در بحث ایمنی و امنیت با همکاری دانشگاه صنعت نفت طرح‌های جدیدی اجرا کردیم و امروز می‌توانم با افتخار بگویم که طی ۲۶ ماه گذشته هیچ حادثه منجر به فوت نداشتیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به ساختار ماتریسی این شرکت گفت: مدیریت بالادستی صنعت گاز در اختیار شرکت نفت است و بسیاری از افراد فکر می‌کنند اکتشاف گاز به عهده شرکت ملی گاز است، اما مدیریت میان دستی و پایین دستی در این حوزه در اختیار شرکت گاز است و ما به عنوان بازوی عملیاتی این شرکت بیش از ۱۰۰ پیمانکار داریم و سیاست خود را بر اساس برون سپاری تدوین کردیم.

نوشادی در خصوص مشکلات اصلی پیمانکاران گفت: اطلاعات و دسترسی به داده‌ها چالش اصلی این حوزه بود از سوی دیگر بحث امنیت سایبری و حملهه به زیر ساخت‌ها از طریق اینترنت مطرح بود، اما ما با اختصاص سرور‌های اختصاصی و ایجاد یک زیر ساخت انحصاری و مطمئن شرایطی را به وجود آوردیم که هر پیمانکار در هر نقطه از کشور می‌تواند با کد مخصوص خود و با میزان دسترسی تعریف شده و خاص به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

نوشادی با بیان اینکه بنده در بدو ورود به این شرکت شاهد قرارداد‌های زیاد سنواتی بودم و ضمانت‌نامه‌ها تمدید می‌شدند، اما اکنون این تعداد به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اظهار کرد: ساخت تجهیزات صنعت گاز اتفاق افتاده است، با راهبردی تازه، اقلام موجودی انبار را نیز کاهش دادیم.
وی افزود: سال ۱۴۰۰ یک نفر از کارکنان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مدرک مدیریت پروژه نداشتند، اما اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از آنها این مدرک را اخذ کردند که اینگونه ادبیات مشترکی بین ما و پیمانکاران شکل گرفت.

 

انتهای پیام/

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn