کد خبر : 86246
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

دولت برای کنترل بازار مسکن باید نقش تنظیم‌گری ایفا کند

دولت برای کنترل بازار مسکن باید نقش تنظیم‌گری ایفا کند

فرهاد  بیضایی کارشناس سیاست گذاری مسکن در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت نباید در حوزه بازار مسکن نقش تصدی گری ایفا کند گفت: تصدی گری دولت نباید مخل بخش خصوصی شود و در این بازه زمانی وظیفه دولت تنها  نقش هدایت و تنظیم گری باید داشته باشد‌. وی ادامه داد: در

فرهاد  بیضایی کارشناس سیاست گذاری مسکن در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه دولت نباید در حوزه بازار مسکن نقش تصدی گری ایفا کند گفت: تصدی گری دولت نباید مخل بخش خصوصی شود و در این بازه زمانی وظیفه دولت تنها  نقش هدایت و تنظیم گری باید داشته باشد‌.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته و در دوره های مختلف  دخالت دولت افزایش یافته است و افزایش تصدی گری دولت باعث شده  مسائل حوزه مسکن حل نشود.

او اظهار کرد:تصدی گری دولت هم در بازار تولید اثر گذار بوده و هم در بحث کنترل بازار مسکن تاثیر داشته که‌ در هر دوی این بخش ها باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه اگر در بازار مسکن شکستی وجود داشته باشد این شکست با تصدی گری دولت حل نمی شود گفت: دولت باید برای بهبود وضعیت بازار مسکن  نقش تنظیم گری داشته باشد.

او بیان کرد:  از سال ۹۸ دولت در حوزه ساخت وساز مسکن به ویژه در بازار مسکن ملی ورود کرده و در  کنترل قیمت ها موفق نبوده است‌.

بیضایی با بیان اینکه ورود دولت در حوزه اجاره مسکن و تصدی گری در این بازار چندان اثر گذار نبوده است گفت: در سال گذشته هم با سقف گذاری قیمت اجاره مسکن ما شاهد آن بوده ایم که تاثیر زیادی نگذاشته است بنابراین باید به سمت بهبود و تنظیم گری بازار مسکن حرکت کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn