کد خبر : 86381
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

تلفن همراه خود را به رختخواب نبرید!

تلفن همراه خود را به رختخواب نبرید!

براساس پژوهشی جدید، استفاده از صفحه‌نمایش در رختخواب عامل اصلی تاثیر منفی آن بر خواب است. به گزارش برنا؛ پژوهشی در دانشگاه اوتاگو که به بررسی تاثیر استفاده از صفحه‌نمایش (مانند گوشی، تبلت یا تلویزیون) بر کیفیت خواب جوانان پرداخته است، برخلاف تصورات رایج که گفته می‌شود استفاده از صفحه‌نمایش در ساعات پایانی شب به

براساس پژوهشی جدید، استفاده از صفحه‌نمایش در رختخواب عامل اصلی تاثیر منفی آن بر خواب است.

تلفن همراه خود را به رختخواب نبرید!

به گزارش برنا؛ پژوهشی در دانشگاه اوتاگو که به بررسی تاثیر استفاده از صفحه‌نمایش (مانند گوشی، تبلت یا تلویزیون) بر کیفیت خواب جوانان پرداخته است، برخلاف تصورات رایج که گفته می‌شود استفاده از صفحه‌نمایش در ساعات پایانی شب به طور کلی برای خواب مضر است، نشان می‌دهد که استفاده از صفحه‌نمایش در رختخواب عامل اصلی تاثیر منفی آن بر خواب است.

 

در حالی که به طور سنتی توصیه می‌شود در یک تا دو ساعت قبل از خواب از صفحه‌نمایش‌ها اجتناب شود، این تحقیق نشان می‌دهد که مشکل اصلی زمانی رخ می‌دهد که افراد در تختخواب از صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند، زیرا باعث می‌شود دیرتر به خواب بروند و کیفیت خواب آن‌ها کاهش یابد.

 

 

در این مطالعه که در مجله «جاما اطفال» (JAMA Pediatrics) منتشر شد، ۸۵ نوجوان ۱۱ تا ۱۴ ساله به مدت یک هفته از سه ساعت قبل از خواب تا زمان رفتن به رختخواب، به سینه‌شان یک دوربین قابل‌نصب به بدن وصل کردند.

 

این دوربین‌ها زمان، نوع و نحوه استفاده نوجوانان از صفحه‌نمایش‌ها را ثبت می‌کرد. یک دوربین مادون قرمز دوم هم در اتاق‌خواب آن‌ها نصب شد تا زمان استفاده از صفحه‌نمایش در تخت را ثبت کند. علاوه بر این، آن‌ها از دستگاهی به نام اکتیگراف استفاده کردند که خواب را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه کوچک به اندازه یک ساعت مچی است.

 

 برازنان گفت: «خیلی سریع مشخص شد که بخش زیادی از زمان استفاده نوجوانان از صفحه‌نمایش در تخت‌خواب سپری می‌شود.»

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn