کد خبر : 86592
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲

افت شدید فروش خودروهای برقی؛ خودروسازان در انتظار کمک اتحادیه اروپا

افت شدید فروش خودروهای برقی؛ خودروسازان در انتظار کمک اتحادیه اروپا

به گزارش برنا به نقل از بلومبرگ، بازار خودرو‌های برقی آلمان در ماه گذشته میلادی با افت چشم‌گیری مواجه شد و این روند، کاهش وسیع‌تری را در اروپا به دنبال داشت که خودروسازان را وادار به درخواست از بروکسل برای بازنگری در اهداف کلیدی آب و هوایی کرده است. فروش خودرو‌های برقی در بزرگ‌ترین بازار

به گزارش برنا به نقل از بلومبرگ، بازار خودرو‌های برقی آلمان در ماه گذشته میلادی با افت چشم‌گیری مواجه شد و این روند، کاهش وسیع‌تری را در اروپا به دنبال داشت که خودروسازان را وادار به درخواست از بروکسل برای بازنگری در اهداف کلیدی آب و هوایی کرده است.

فروش خودرو‌های برقی در بزرگ‌ترین بازار خودروی منطقه (آلمان) در ماه اوت ۶۹ درصد کاهش یافت که به کاهش ۳۶ درصدی در سطح کل اتحادیه اروپا انجامید. این اطلاعات روز پنجشنبه توسط انجمن خودروسازان اروپا منتشر شد.

گروهی ازخودروسازان از کمیسیون اروپا خواست تا اقداماتی فوری برای تسکین وضعیت پیش از اهداف انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خودرو‌ها در سال ۲۰۲۵ اتخاذ کند، هدفی که می‌تواند منجر به جریمه‌های میلیاردی برای خودروسازانی شود که نتوانند به آن دست یابند.

صنعت خودروی اروپا با کاهش تقاضا برای خودرو‌های برقی مواجه شده است، چرا که دولت‌ها مشوق‌های مالی که خودرو‌های نسبتا گران‌قیمت را قابل‌دسترس‌تر کرده بود، کاهش داده‌اند. سهم بازار خودرو‌های الکتریکی در ماه اوت به ۱۴ درصد رسید که نسبت به بیش از ۱۵ درصد در سال گذشته کاهش یافته است. این وضعیت باعث شده است تا خودروسازان استراتژی‌ها و زمان‌بندی‌های خود را برای فاصله گرفتن از موتور‌های احتراق داخلی بازنگری کنند.

کاهش فروش خودرو‌های برقی در آلمان شدیدتر شده و این کشور با مشکلات زیادی در هسته صنعتی خود مواجه است. شرکت فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین خودروساز قاره اروپا، توافق‌نامه‌های کاری چندین دهه‌ای خود را لغو کرده و برای اولین بار در تاریخ این شرکت، کارخانه‌های فعال در آلمان به دلیل افت تقاضا در حال بسته شدن است.

شرکت بی‌ام‌و نیز پیش‌بینی درآمد سالانه خود را کاهش داده و بخشی از این افت را به فروش ضعیف خودرو‌های برقی نسبت داده است. در همین حال، شرکت سازنده تراشه اینتل، ساخت کارخانه‌ای که دولت آلمان برای آن ۱۰ میلیارد یورو (۱۱.۱ میلیارد دلار) تسهیلات در نظر گرفته بود، به تعویق انداخته است.

بانک مرکزی آلمان (بوندس‌بانک) روز پنجشنبه اعلام کرد که ممکن است اقتصاد آلمان وارد رکود شده باشد. چرا که پس از کاهش جزئی تولید در سه‌ماهه دوم سال میلادی، این روند در سه‌ماهه سوم نیز ممکن است ادامه داشته باشد.

در سراسر اروپا، خرید خودرو‌های جدید در ماه اوت نسبت به سال گذشته میلادی ۱۶.۵ درصد کاهش یافته و به ۷۵۵ هزار دستگاه رسیده است  همچنین کاهش تقاضا نیز در فرانسه و ایتالیا اتفاق افتاده است. تنها بازاری که فروش خودرو‌های برقی در آن افزایش یافته، بریتانیا بوده که ۱۰.۸ درصد رشد داشته است.

این کاهش در فروش خودرو‌های برقی خودروسازانی همچون فولکس‌واگن و رنو را در معرض جریمه‌های سنگین قرار می‌دهد، زیرا قوانین سخت‌گیرانه‌تر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اتحادیه اروپا از سال آینده اجرایی خواهد شد.

انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در بیانیه‌ای از کمیسیون اروپا خواست تا بازنگری‌های قانونی برنامه‌ریزی‌شده را جلو بیندازد، اما از درخواست برای تعویق دو ساله استاندارد جدید انتشار گاز‌های گلخانه‌ای (حدود ۹۵ گرم CO ۲ به ازای هر کیلومتر در هر خودرو) خودداری کرده است.

با این حال شرکت بی‌ام‌و روز پنجشنبه اعلام کرد که برای اهداف جدید انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خودرو‌ها سال‌هاست که در حال آماده‌سازی و برنامه‌ریزی است و اطمینان دارد که می‌تواند به قوانین سخت‌گیرانه‌تر در سال ۲۰۲۵ دست یابد. این شرکت تاکید کرد: “بنابراین نیازی به تنظیم یا تعویق این اهداف ۲۰۲۵ نمی‌بیند. “

تحولات اخیر در صنعت خودرو اروپا بر ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فروش خودرو‌های با موتور احتراق از سال ۲۰۳۵ فشار وارد می‌کند، در حالی که خودروسازان اروپایی در مواجهه با قوانین جدید اختلاف نظر دارند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn