کد خبر : 86683
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

کاهش ۸ درصدی سهام مرسدس بنز به دلیل چالش‌های بازار چین

کاهش ۸ درصدی سهام مرسدس بنز به دلیل چالش‌های بازار چین

به گزارش برنا، شرکت مرسدس بنز برای دومین بار در سال جاری میلادی پیش‌بینی درآمد سالانه خود را کاهش داد و به دنبال آن سهام این خودروساز آلمانی امروز  ۸ درصد کاهش یافت. این شرکت اشتوتگارتی اعلام کرد که کاهش چشم‌انداز مالی آنها که دومین کاهش از ماه جولای به حساب می‌آید، ناشی از “تشدید

به گزارش برنا، شرکت مرسدس بنز برای دومین بار در سال جاری میلادی پیش‌بینی درآمد سالانه خود را کاهش داد و به دنبال آن سهام این خودروساز آلمانی امروز  ۸ درصد کاهش یافت.

این شرکت اشتوتگارتی اعلام کرد که کاهش چشم‌انداز مالی آنها که دومین کاهش از ماه جولای به حساب می‌آید، ناشی از “تشدید بیشتر وضعیت نامساعد اقتصادی” بوده است که به کاهش فروش خودرو‌های این شرکت به‌ویژه در بازار چین منجر شده است.

سهام گروه مرسدس بنز (XE: MBG) که در بورس فرانکفورت معامله می‌شود، در صبح روز جمعه ۸ درصد سقوط کرد. ارزش سهام این شرکت طی ۱۲ ماه گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

مرسدس بنز در بیانیه‌ای اعلام کرد: “رشد تولید ناخالص داخلی در چین به دلیل کاهش مصرف و همچنین ادامه رکود در بخش املاک و مستغلات بیشتر از پیش کاهش یافته است. ” این وضعیت بر کل حجم فروش در چین از جمله در بخش خودرو‌های لوکس تأثیر گذاشته است.

مرسدس بنز اکنون انتظار دارد که بازده تعدیل‌شده فروش بین ۷.۵ درصد تا ۸.۵ درصد باشد، در حالی که پیش از این انتظار داشت بازده فروش بین ۱۰ تا ۱۱ درصد باشد.

این سازنده خودرو‌های لوکس در ماه جولای پیش‌بینی خود را از بازده فروش ۱۰ تا ۱۲ درصد به ۱۰ تا ۱۱ درصد کاهش داده بود، اما اکنون برای دومین بار این پیش‌بینی را کاهش داده است.

مرسدس بنز حدود یک‌سوم از تولیدات خود را در چین به فروش می رساند، جایی که تلاش‌های قابل‌توجهی برای کسب سهم بازار بیشتر در بخش خودرو‌های لوکس انجام داده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که انتظار دارد سود عملیاتی و درآمد قبل از بهره و مالیات (EBIT) در کل سال ۲۰۲۴ به طور قابل‌توجهی کمتر از سال قبل باشد.

به تازگی نیز مرسدس بنز باقی‌مانده ۱۰ درصد از سهام خود را در شرکت مشترک خودرو‌های الکتریکی لوکس Denza که در سال ۲۰۱۰ با همکاری شرکت چینی BYD تأسیس کرده بود، فروخت. این تصمیم پس از عدم موفقیت در دستیابی به بازار خودرو‌های الکتریکی چین گرفته شد.

کاهش پیش‌بینی‌های درآمدی مرسدس بنز در حالی اتفاق می‌افتد که خودروسازان آلمانی با چالش‌های ناشی از افزایش قیمت انرژی در اروپا و رقابت شدید با رقبای چینی مواجه هستند.

همچنین شرکت بی‌ام‌و نیز انتظارات سود خود را برای امسال کاهش داد و شرکت فولکس‌واگن نیز در تلاش است تا به هر طریقی هزینه‌های خود را کاهش دهد.

خودروسازان اروپایی هم با کاهش فروش در چین و همچنین فروش پایین خودرو‌های الکتریکی (EV) مواجه شده‌اند. خودروسازان اروپایی بار‌ها از سیاست‌گذاران درخواست کرده‌اند است تا کمک‌های لازم را برای بازیابی رقابت‌پذیری، به‌ویژه در بازار خودرو‌های الکتریکی، ارائه دهند.

اوایل این ماه شرکت فولکس‌واگن ، بزرگترین خودروساز جهان، به کارگران خود اعلام کرد که در حال بررسی تعطیلی یکی از کارخانه‌های خود است. این اقدام در صورت عملی شدن، اولین باری خواهد بود که یکی از کارخانه‌های این شرکت در داخل آلمان تعطیل می‌شود، اقدامی بی‌سابقه در ۸۷ سال تاریخ این شرکت.

سهام مرسدس در معاملات روز جمعه بورس فرانکفورت ۷ درصد افت داشت و سهام BMW نیز ۳ درصد کاهش یافت.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn