کد خبر : 87097
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۳۱ شهریور۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۳۱ شهریور۱۴۰۳

بازگشت قیمت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟ قیمت سکه «حساس» شد. بازار طلا و ارز درآخرین روزهای تابستان شاهد نوسان کاهشی محدود قیمت دلار و افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته بودند؛ روندی که به عقیده فعالان بازار با آغاز فصل پایین دستخوش تغییر خواهد شد. به گزارش عرشه آنلاین قیمت طلا، سکه و

بازگشت قیمت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟ قیمت سکه «حساس» شد. بازار طلا و ارز درآخرین روزهای تابستان شاهد نوسان کاهشی محدود قیمت دلار و افزایش قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته بودند؛ روندی که به عقیده فعالان بازار با آغاز فصل پایین دستخوش تغییر خواهد شد.

به گزارش عرشه آنلاین قیمت طلا، سکه و ارز در آخرین روز شهریورماه در بازار تهران مشخص شد و سکه بهار آزادی روی مرز کانال ۳۸ و ۳۹ میلیون تومان ایستاد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر قطعه سکه امامی در بازار به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

 

اما  هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران به قیمت ۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان به فروش رفت.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۹ هزار و ۴۷۵ تومان

یورو

۵۴ هزار و ۹۹۸ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۶ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۵۲۲.۲۴ دلار

بازارهای مالی جهان شامگاه جمعه ۳۰ شهریور شاهد اتفاقی تاریخی بودند و قیمت اونس طلا پس از درجا زدن طولانی مدت پشت مرزهای مقاومتی، سرانجام ساز افزایش را کوک کرد و با ثبت رکوردی بی‌سابقه، به ۲۶۲۶ دلار رسید؛ افزایش قیمتی که به عقیده تحلیلگران ناشی از عوامل متعددی چون «کاهش نرخ بهره در ایالات متحده توسط فدرال رزرو»، «افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی» و «تغییرات در بازارهای مالی جهانی» است.

قیمت اونس طلا روز جمعه را در سطح ۲۵۸۲ دلار آغاز کرد و با افزایش تدریجی، در ادامه روز از مرز مقاومتی مهم ۲۶۰۰ دلار عبور کرد و استارت صعود را زد. این فلز گرانبها در نیمه دوم معاملات در محدوده ۲۶۰۰ تا ۲۶۲۰ دلار نوسان داد و در نهایت عصر امروز به رکورد تاریخی ۲۶۲۶ دلار رسید. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، قیمت طلا با تجربه نوسان متعدد در جریان معاملات امروز، اولین بار رکورد ۲۶۱۸ دلار را ثبت کرد، اما به سرعت دنده عقب گرفت و به ۲۶۰۶ دلار کاهش یافت. در نهایت عصر جمعه ورق برگشت و اونس طلا با تغییر روند بازار و ورود جریان‌های سرمایه‌گذاری جدید، دوباره به سمت مرز ۲۶۲۶ دلار حرکت کرد و در نهایت در این سطح تثبیت داد.

کاهش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا توسط فدرال رزرو، یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت طلا محسوب می‌شود. بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه با دو کاهش نرخ بهره را با ۰.۵ درصد کاهش به ۵ درصد رساند. تحلیلگران معتقدند کاهش نرخ بهره جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بهره مانند طلا را افزایش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره فدرال رزرو به ۴.۶ درصد کاهش پیدا کند؛ موضوع مهمی که در پی آن سرمایه‌گذاران به پناهگاهی امن مانند طلا رجوع خواهند کرد​.

تنش‌های ژئوپلیتیکی دیگر موضوع مهمی است که بر افزایش قیمت اونس طلا اثر گذاشته است. درگیری‌های نظامی روسیه و اوکرای  و همچنین تنش‌های اخیر در خاورمیانه، به عنوان محرک‌های کلیدی برای افزایش قیمت طلا شناخته می‌شوند. طلا به عنوان دارایی امن در زمان‌های ناامنی و بی‌ثباتی اقتصادی یا سیاسی همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. جنگ غزه و حملات خرابکانه اخیر اسرائیل به لبنان یکی از عوامل تشدید کننده افزایش قیمت طلا در هفته‌های اخیر بوده است​.

کاهش ارزش دلار، سومین و آخرین عامل اثرگذار بر صعود قیمت طلا در بازار جهانی است. کاهش تدریجی قدرت دلار آمریکا نقشی اساسی در افزایش تقاضا برای طلا داشته است. توافق‌هایی که بین برخی کشورها از جمله ایران و روسیه برای استفاده از ارزهای محلی به جای دلار در معاملات بین‌المللی منعقد شده است، اعتماد به دلار را کاهش داده و به افزایش قیمت طلا کمک کرده است​.

به گزارش اقتصادنیوز، ترکیب عوامل اقتصادی و سیاسی، به همراه تغییرات در سیاست‌های مالی جهانی، عاملی شده است که سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن‌تر باشند و این امر تقاضا و در نتیجه قیمت طلا را به بالاترین سطح تاریخی خود رسانده است.

منبع – تسنیم اقتصاد نیوز  

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn