کد خبر : 87213
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

اطلاعیه جدید برای واریز یارانه معیشتی | واریز 1/000/000 تومان یارانه معیشتی برای خانواده‌های تک‌نفره

اطلاعیه جدید برای واریز یارانه معیشتی | واریز 1/000/000 تومان یارانه معیشتی برای خانواده‌های تک‌نفره

به گزارش ساناپرس، با توافق صورت گرفته میان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که قطع شده بود، تخصیص یابد.بدین ترتیب برای شهریور ماه این مصوبه اجرایی و مستمری این خانوارها پرداخت گردید.

به گزارش ساناپرس، با توافق صورت گرفته میان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که قطع شده بود، تخصیص یابد.بدین ترتیب برای شهریور ماه این مصوبه اجرایی و مستمری این خانوارها پرداخت گردید.

به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور؛ در جلسه ای که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، توافق شد اعتبار شهریورماه مستمری ۱۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که قطع شده بود، تخصیص یابد و مستمری این خانوارها در شهریورماه، مطابق رویه گذشته پرداخت گردد.

همچنین توافق شد اعتبارات موضوع کمک هزینه پرداختی به مراکز نگهداری معلولان و کمک هزینه پرستاری به خانوارها بابت نگهداری معلولان در منزل به استناد ماده (7) قانون حمایت از حقوق معلولان در سقف اعتبار قانونی مندرج در بودجه سال جاری مصوب مجلس شورای اسلامی تا پایان سال بطور کامل و به میزان 100 درصد تخصیص یابد و اجرایی گردد.

سازمان بهزیستی کشور نیز مکلف شد نسبت به پرداخت کمک هزینه‌های موضوع ماده 7 قانون مزبور مطابق با تخصیص اعتبار شش‌ماهه اقدام کند.

همچنین توافق شد کمک معیشت موضوع ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند(ث) ماده (31) قانون برنامه هفتم نیز هرکدام به صورت جداگانه ذیل ردیف بودجه سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده و ماهانه تخصیص یابد.

بدیهی است سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه‌های اجرایی در سقف اعتبار مندرج در قانون بودجه، مکلف به تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد آن هستند و کلیه تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها به منظور رعایت قانون، در سقف اعتبار مذکور قابل اجرا است./ایسنا

یارانه معیشتی-میزان مستمری مددجویان کمیته امداد در ۱۴۰۳ اعلام شد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت در سال ۱۴۰۳ گفت: بر این اساس مستمری مددجویان برای خانواده‌های تک‌نفره امسال به یک میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: همچنین مستمری خانواده‌های دونفره در سال جاری به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: خانواده‌های سه‌نفره امسال ۲ میلیون تومان و خانواده‌های چهارنفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: برای خانواده‌های پنج‌نفره نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به عنوان مستمری ماهانه پرداخت می‌شود.

اقدامات لازم به منظور استعلام یارانه معیشتی به شرح ذیل می‌باشند:
۱- در اولین قدم باید به این سایت وارد شوید که در بخش قبل نحوه انجام این کار را بیان کرده ایم؛ پس جهت وارد شدن به سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست دچار مشکل نخواهید شد.

۲- بعد از این که به صفحه اصلی سایت استعلام وارد شدید، شکل زیر را مشاهده می‌کنید. در گوشه بالا و سمت چپ این صفحه گزینه «ورود / ثبت نام» قرار گرفته است. بر روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی استعلام شوید.

۳- سپس پنجره‌ای به شکل زیر برای تان نمایش داده می‌شود که شامل گزینه‌های ورود و ثبت نام است.

اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید، می‌توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر تا کنون نام نویسی تان را در این سایت انجام نداده اید، برای استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه ابتدا باید این فرایند را طی کنید.

جهت این امر کافی است شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولدتان را در کادر‌های مربوطه قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، گزنیه «ارسال کد اعتبارسنجی» را بزنید.

به این ترتیب می‌توانید مراحل ثبت نام را طی کنید.

راه دیگری هم برای استعلام یارانه با کد ملی سرپرست وجود دارد. این راه هم استفاده از کد دستوری ایجاد شده به همین منظور است.

کسانی که به هر دلیل امکان استفاده از سامانه را نداشته باشند، می‌توانند از طریق کد دستوری وضعیت یارانه شان را بررسی کنند. این روش حتی برای گوشی‌های ساده و غیر هوشمند هم جواب می‌دهد.

به هر حال، جهت این امر باید کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در تلفن خود شمار گیری نمایید.

بلافاصله پس از شماره گیری این کد، استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه برای شما انجام گرفته و وضعیت دریافت یارانه تان مشخص می‌شود.

البته توجه داشته باشید که این روش هم تنها مشمول بودن یا نبودن خانواری که کد ملی سرپرست آن وارد شده برای دریافت یارانه را مشخص می‌کند؛ یعنی اطلاعات دیگری در مورد دهک بندی خانوار ارائه نمی‌دهد و امکان اعتراض به وضعیت یارانه از طریق این روش را هم نخواهید داشت.

از آن جایی که معمولا سامانه‌های مختلف دولتی دارای یک برنامه موبایلی می‌باشند، کاربران به دنبال برنامه استعلام یارانه با کد ملی هستند تا از این طریق وضعیت یارانه شان را پیگیری کنند. در‌ای رابطه باید بگوییم که تا کنون برنامه‌ای با این هدف به صورت رسمی ایجاد نشده است؛ از این رو متقاضیان امکان نصب اپلیکیشن خاصی جهت استعلام یارانه شان را ندارند.

با این حال، در هر لحظه می‌توانید از طریق گوشی موبایل تان به سامانه تعیین شده جهت استعلام یارانه مراجعه نموده و اطلاعات مربوطه به یارانه خود یا سایر خانوار‌ها را بررسی کنید؛ چرا که امکان ورود به این سامانه و استفاده از امکانات آن با گوشی موبایل هم در دسترس بوده و از این نظر محدودیتی ندارد.

البته ممکن است در ادامه برنامه استعلام یارانه معیشتی با کد ملی هم معرفی شده و در اختیار کاربران قرار گیرد؛ ولی تا این لحظه هنوز اپلیکیشن یا برنامه خاصی از طریق سامانه مربوطه معرفی نشده است که به محض معرفی شدن در اندیشه معاصر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn