کد خبر : 87242
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

افت ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو و قطعات شرکت‌های بورسی طی یک سال گذشته

افت ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو و قطعات شرکت‌های بورسی طی یک سال گذشته

به گزارش برنا، بررسی شاخص‌های تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی و معدنی بر اساس داده‌های شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که در مردادماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، وضعیت تولید با کاهش‌های چشمگیری همراه بوده است. بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه تولید، کل صنعت با کاهش ۴ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش برنا، بررسی شاخص‌های تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی و معدنی بر اساس داده‌های شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که در مردادماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، وضعیت تولید با کاهش‌های چشمگیری همراه بوده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه تولید، کل صنعت با کاهش ۴ درصدی مواجه بوده است. این کاهش در صنایع مختلف به وضوح قابل مشاهده است؛ به‌طور مثال، صنایع شیمیایی (به جز دارو) با کاهش ۹ درصدی، و فلزات پایه با کاهش ۳.۲ درصدی روبرو شده‌اند. به‌خصوص در بخش خودرو و قطعات، کاهش ۱۳.۷ درصدی نگران‌کننده است و این نشان‌دهنده مشکلات جدی در تامین و تولید در این حوزه بوده است. در میان این کاهش‌ها، بخش معدن تنها بخشی است که به افت ۸ درصدی رسیده و نسبت به سایر صنایع وضعیت بهتری دارد.

افت ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو و قطعات در شرکت‌های بورسی طی یک سال گذشته

اما در بخش فروش، شرایط کمی متفاوت است. کل صنعت با رشد ۵.۳ درصدی در فروش نسبت به سال گذشته روبرو شده است. این رشد در صنایع شیمیایی (به جز دارو) نیز به ۵.۱ درصد رسیده و به نوعی نشان‌دهنده جبران بخشی از افت‌های تولید است.

نکته مهم در بررسی این آمار‌ها این است که به رغم کاهش شدید تولید خودرو در بازه زمانی مورد بررسی فروش خودرو و قطعات با رشد ۱۹.۱ درصدی همراه بوده است، که ممکن است ناشی از تقاضای بالا برای محصولات موجود در بازار باشد. بخش معدن نیز با کاهش ۱۷.۴ درصدی در فروش مواجه شده است.

در مجموع، این آمار‌ها نمایانگر نوسانات و چالش‌های جدی در تولید و فروش صنایع و معادن کشور طی یک سال گذشته است. با وجود رشد در برخی بخش‌ها، افت‌های قابل توجه در تولید نشان‌دهنده نیاز به سیاست‌گذاری‌های مؤثر‌تر برای تقویت این بخش‌ها است.

افت ۱۳.۷ درصدی تولید خودرو و قطعات در شرکت‌های بورسی طی یک سال گذشته

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn