کد خبر : 87525
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۰۶

طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی با قارچ و لوبیا قرمز

طرز تهیه قورمه سبزی گیاهی با قارچ و لوبیا قرمز

به گزارش پارسینه پلاس؛ یکی از انواع روش های تهیه قورمه سبزی، این خورشت سنتی ایرانی می باشد اما با این تفاوت که در تهیه آن از گوشت استفاده نشده و می توانید قارچ بریزید. این خورشت برای افراد گیاه خوار و وجترین بسیار مناسب است و یا حتی برای افرادی که طعم و مزه

به گزارش پارسینه پلاس؛ یکی از انواع روش های تهیه قورمه سبزی، این خورشت سنتی ایرانی می باشد اما با این تفاوت که در تهیه آن از گوشت استفاده نشده و می توانید قارچ بریزید. این خورشت برای افراد گیاه خوار و وجترین بسیار مناسب است و یا حتی برای افرادی که طعم و مزه گوشت را دوست ندارند. اما طعم و مزه این خورش همیشه خوشمزه با قارچ نیز بسیار خوب است. افراد گیاه خوار یا وجترین سبک زندگی خود را تغییر داده و از خوردن انواع گوشت قرمز و مرغ و دریایی و … خوداری می کنند آنها می خواهند کمترین ضرر را به اکو سیستم زمین بزنند.

مواد لازم

سبزی قورمه ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۱ پیمانه
لوبیا قرمز ۱/۲ پیمانه
زعفران به مقدار لازم
لیموعمانی ۴ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه خورشتی به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

از قبل سبزی قورمه را خرد کرده و با روغن خوب سرخ کنید تا سبزی تغییر رنگ دهد سرخ کردن سبزی مهم ترین نکته تهیه یک خورشت خوشمزه می باشد. لوییا قرمز را نیز از ۱۲ ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخش گرفته شود.

۲مرحله دوم: تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز یا نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه داخل قابلمه مورد نظر تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و یا می توانید اگر خیلی سایز کوچکی ها هستند همان طور درسته داخل قابلمه ریخته و با پیاز داغ و کمی فلفل سیاه خوب تفت دهید تا قارچ سبک و آبش کشیده شود.

۳مرحله سوم: پخت قورمه سبزی گیاهی

در ادامه سبزی قورمه سرخ شده را اضافه کنید و با مواد تفت دهید و لوبیا قرمز را که از قبل با مقداری آب نیم پز کردید و آب قرمز آن را دور ریختید اضافه کنید و هم بزنید و چند لیوان آب بریزید و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا خورشت خوشمزه گیاهی شما جا بیفتد.

۴مرحله چهارم: افزودن لیمو عمانی

لیموعمانی ها را از قبل از وسط به دو نیم کنید و هسته لیموها را از آن جدا کنید و ۳۰ دقیقه داخل آب ولرم بخیسانید تا تلخی آن گرفته شود سپس در ۲۰ دقیقه انتهایی خورشت گیاهی نمک و کمی زعفران اضافه کنید و وقتی خوب غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو میل کنید. نوش جان

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn