کد خبر : 87541
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۳۶

قهوه به این ۷ دلیل عمر ما را طولانی می‌کند

قهوه به این ۷ دلیل عمر ما را طولانی می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: تا زمانی که مصرف قهوه روزانه شما از ۳ یا ۴ فنجان تجاوز نکند و میزان شکر آن را افزایش ندهید می‌توانید امیدوار باشید که این نوشیدنی انرژی زا باعث ارتقای سلامت عمومی شما می‌شود. به نوشته روزنامه سان، پیشتر نیز به برخی از فواید قهوه اشاره شده بود اما

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: تا زمانی که مصرف قهوه روزانه شما از ۳ یا ۴ فنجان تجاوز نکند و میزان شکر آن را افزایش ندهید می‌توانید امیدوار باشید که این نوشیدنی انرژی زا باعث ارتقای سلامت عمومی شما می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، پیشتر نیز به برخی از فواید قهوه اشاره شده بود اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که دو یا سه فنجان در روز می‌نوشند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی یا دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند .

کارشناسان دانشگاه سوچو در چین در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلای افرادی که قهوه (دو یا سه فنجان در روز) می‌نوشند به بیماری‌های قلبی – متابولیک تقریبا نصف افرادی است که اصلا قهوه نمی‌نوشند. جاستین استبینگ، استاد علوم زیست پزشکی در دانشگاه آنگلیا راسکین، در مجله «کانورسیشن»( The Conversation) می‌نویسد: قهوه حاوی چندین ماده مغذی ضروری برای سلامتی کلی است. یک فنجان قهوه معمولی مقدار کمی ویتامین B ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، تیامین(ویتامین B۲) و نیاسین(ویتامین B۳) و همچنین مواد معدنی پتاسیم، منگنز و منیزیم را فراهم می‌کند.

قهوه به این ۷ دلیل عمر ما را طولانی می‌کند

قهوه همچنین می تواند منبع غنی از آنتی اکسیدان ها باشد، ترکیباتی که در مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات یافت می‌شوند و ممکن است به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های روزانه کمک کنند. پروفسور استبینگ می‌گوید که بسیاری از مردم از نوشیدن قهوه آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به خوردن میوه و سبزیجات دریافت می‌کنند. از کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن گرفته تا متوقف کردن خطر قاتل‌های خاموش و افزایش طول عمر ، در این مطلب به همه موارد و فایده‌‎های مصرف قهوه برای سلامت عمومی اشاره می‌کنیم.

کاهش خطر سکته قلبی

به گفته پروفسور استبینگ، مصرف قهوه در حد متوسط و به میزان ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است. وی در این باره می‌گوید: مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه در روز ممکن است خطر نارسایی قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف قهوه با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. تحقیقات اخیر یک محدودیت ایمن برای مصرف قهوه در مورد سلامت قلب را نشان داده است. کارشناسان کالج پزشکی زیدوس در هند می‌گویند: بیش از چهار فنجان قهوه در روز ممکن است با افزایش فشار خون و ضربان قلب شما را تحت فشار قرار دهد. در همین حال، محققان دانشگاه سملوویس در مجارستان در نتیجه تحقیقات خود دریافتندکه افرادی که قهوه می‌نوشند ۲۱ درصد کمتر در معرض سکته مغزی و ۱۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

قهوه به این ۷ دلیل عمر ما را طولانی می‌کند

پروفسور استبینگ در ادامه می‌گوید: مصرف روزانه کافئین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز کاهش دهد. او در این باره توضیح می‌دهد: قهوه ممکن است توانایی بدن برای پردازش گلوکز را افزایش دهد، بنابراین شانس شما را برای اجتناب از این بیماری افزایش می‌دهد. محققان آمریکایی نیز دریافته‌اند که افراد مبتلا به دیابت با جایگزینی نوشیدنی های شیرین با چای و قهوه می توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

محافظت از کبد

به نظر می‌رسد فواید قهوه در سراسر بدن گسترش می‌یابد، زیرا می‌تواند به سلامت کبد شما نیز کمک کند. پروفسور استبینگ در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد هم قهوه معمولی و هم بدون کافئین اثر محافظتی بر روی کبد دارد. او توضیح داد که این نوشیدنی‌ها با سطح آنزیم‌های کبدی سالم‌تر مرتبط هستند و افرادی که قهوه می‌نوشند خطر کمتری برای ابتلا به سیروز کبدی و سرطان کبد دارند. اما محققان دانشگاه کارولینای جنوبی همچنین هشدار داده‌اند که افزودن شکر به قهوه ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

کاهش خطر ابتلا به چند سرطان

سرطان کبد تنها نوع بیماری نیست که قهوه می‌تواند از شما در برابر آن محافظت کند. پروفسور استبینگ در این باره می‌گوید: قهوه دم کرده با کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان دیگر از جمله سرطان روده بزرگ و رحم مرتبط است. او توضیح در ادامه توضیح می‌دهد: یک بررسی سیستماتیک نشان داد که مصرف زیاد قهوه با ۱۸ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. محققان ایتالیایی سال گذشته تخمین زدند که نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده و مرگ ناشی از آن را کاهش دهد.

کاهش خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر

قهوه به این ۷ دلیل عمر ما را طولانی می‌کند

پروفسور استبینگ ادامه می‌دهد: مصرف قهوه همچنین می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های دارای منشا عصبی را کاهش دهد. این شامل شرایطی مانند پارکینسون که در آن بخش‌هایی از مغز به تدریج آسیب می بیند و باعث لرزش و سفتی می شود و زوال عقل، که باعث از دست دادن حافظه و عملکرد مغز می‌شود، است. پروفسور استبینگ می‌گوید: کافئین با خطر کمتر ابتلا به بیماری پارکینسون مرتبط است و ممکن است به افرادی که این بیماری را دارند کمک کند حرکات خود را بهتر مدیریت کنند. علاوه بر این، مصرف قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل را کاهش دهد.

تقویت سلامت روان

آیا فنجان قهوه صبحگاهی شما را سرشار از شادی می‌کند؟ به نظر می‌رسد، اثرات مثبت قهوه بر سلامت روان می‌تواند گسترده تر باشد. پروفسور استدینگ می‌گوید: مطالعات نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند، خطر افسردگی کمتری دارند، و برخی یافته‌ها نشان می‌دهند که خطر ابتلا به افسردگی با مصرف قهوه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. وی می‌افزاید: علاوه بر این، مصرف قهوه با کاهش خطر خودکشی مرتبط است. تحقیقات نشان داده افرادی که چهار فنجان یا بیشتر در روز می‌نوشند، ۵۳ درصد کمتر در معرض خودکشی قرار دارند.

افزایش طول عمر

پروفسور استبینگ نتیجه می‌گیرد: با همه این مزایا، جای تعجب نیست که تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که قهوه می‌نوشند بیشتر از افرادی که نمی‌نوشند عمر می‌کنند. او به مطالعه‌ای که روی بیش از ۴۰۰ هزار نفر انجام گرفته اشاره می‌کند که نشان داده نوشیدن قهوه در طی ۱۲ تا ۱۳ سال با کاهش خطر مرگ مرتبط است. این اثر در افرادی که چهار تا پنج فنجان در روز می‌نوشیدند، قوی‌تر بود. پروفسور استبینگ می‌گوید: این مزیت طول عمر می‌تواند به دلیل اثرات تجمعی خواص محافظتی قهوه در برابر بیماری‌های مختلف باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn