کد خبر : 87673
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۳۱

عبدی: ارونوف حیاتی ترین بازیکن پرسپولیس در دربی است/ امیدوارم داوری شهرآورد سلیقه ای نباشد

عبدی: ارونوف حیاتی ترین بازیکن پرسپولیس در دربی است/ امیدوارم داوری شهرآورد سلیقه ای نباشد

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: به نظرم ارونوف یکی از الزامات و حیاتی‌ترین بازیکن در  ترکیب پرسپولیس در دربی است. بهادر عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیروزی سرخپوشان برابر تیم آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: خستگی در بازی با الاهلی در ساق

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: به نظرم ارونوف یکی از الزامات و حیاتی‌ترین بازیکن در  ترکیب پرسپولیس در دربی است.

بهادر عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیروزی سرخپوشان برابر تیم آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: خستگی در بازی با الاهلی در ساق بازیکنان مشاهده شد مخصوصا با گذشت زمان از دقیقه ۶۰ به بعد این موضوع را دیدیم، چون بازی با الاهلی سنگین‌ترین دیدار سرخپوشان بود. پرسپولیسی‌ها هفته قبل بازی باکیفیت جلوی الاهلی انجام دادند. در این بازی هم  بعد از بیرون رفتن ارونوف،   سرعت بازی کمتر شد.

او افزود:  البته قبل از دربی  مهم ۳ امتیاز بازی و گل نخوردن بود که سرخپوشان  به هر ۲ هدف خود رسیدند. فکر می‌کنم بازی پرسپولیس  روز به روز  طبق قولی که گاریدو  داده بود بهتر می‌شود و علی علیپور خیلی خوب خودش را پیدا کرد و خرید خوبی است. او یکی از فوروارد‌هایی هست که  واقعا برای مدافعان حریف  آزار دهنده و خطر دائمی است و من از فوتبالش شناخت دارم و همان سبک خود را حفظ کرده و به مراتب از لحاظ تکنیکی و کار با توپ قوی‌تر شده است.

عبدی گفت:  درست است علیپور  از لحاظ گلزنی  آمار خوبی ندارد، اما از نظرمن یکی از شانس‌های آقای گلی در این فصل می‌تواند باشد. به نظرم قبل از دربی ریکاوری خوب و رسیدن ارونوف  مهم است که امیدوارم پرسپولیس  بازی خوبی هم انجام بدهد.  

عبدی درباره اینکه علیپور در بازی با آلومینیوم توانست یک گل و یک پاس گل داد و به نظرش او می‌تواند به موفقیت برسد، گفت: من علیپور را یکی از مدعیان آقای گلی می‌دانم، چون شناخت کافی از فوتبالش دارم و می‌دانم که او چقدر خوب خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد و دائما می‌تواند  با کیفیت فوتبالی که دارد، مدافعان را فریب بدهد و در هفته‌های بعدی گل‌های بیشتری می‌زند. بزرگترین امتیاز علیپور به جز گلزنی اذیت کردن مدافعان حریف است. شما مطمئن باشید مدافعانی که جلوی علیپور قرار می‌گیرند با اعتماد به نفسی که این بازیکن به دست آورده است روز‌های سختی را خواهند داشت.

او درباره اینکه بازی دربی سرخابی‌ها را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: ۱۰ تیم مدعی هم با هم  دور هم جمع شوند،    استقلال و پرسپولیس تا ابد مهمترین تیم‌های فوتبال کشورمان هستند و تغییر نمی‌کند. به طور طبیعی  مهم نیست که سرخابی‌ها در کجای جدول رده بندی باشند، اما  بازی شان مهمترین دیدار فصل است. من فکر می‌کنم پرسپولیس باید بیشتر حواسش را جمع کند، چون بازی بسیار  سختی است. درست است تیم استقلال از لحاظ نتیجه گیری نسبت به پارسال ضعیف عمل کرده است، اما شجاع‌تر از سال قبل  بازی می‌کند. با توجه به حضور رامین رضاییان و بازیکنان خارجی باکیفیتی که  استقلالی‌ها گرفتند، آنها خیلی تیم خطرناکی هستند و پرسپولیسی‌ها باید از لحاظ بدنی آماده باشند، چون بازی پرفشاری برای هر ۲ تیم هست و امیدوارم بازی جذابی از آب در بیاید.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه بازی دربی در ورزشگاه آزادی نیست و در ورزشگاه اراک برگزار می‌شود، گفت: این مسائل گریه دار است و آن قدر حرف زدیم که مسئولان فوتبال هم در این باره دیگر بی حس شدند. به نظرم دربی  در زمین بی کیفیت می‌تواند روز سیاهی برای فوتبال کشورمان  مثل بازی تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان شود. برانکو ضرب المثل معروفی داشت که یک روز فوتبال ایران آماتور می‌شود. شاید او خیلی جلوتر این مسائل را دیده بود.

او افزود: بازی بزرگ ۲ تیم کشورمان در یک شهر دیگر نوبر است. فکر کنید بازی رئال و بارسلونا  به خاطر نداشتن زمین مناسب در والنسیا برگزار شود و کل دنیا به این موضوع می‌خندند. ما متاسفانه این اتفاقات را داریم تجربه کرده و زندگی می‌کنیم. بعید می‌دانم وضعیت ورزشگاه‌های ما به این زودی‌ها درست شود.

عبدی درباره اینکه به نظرش ارونوف به بازی دربی می‌رسد، گفت: ارونوف یکی از الزامات  و حیاتی‌ترین بازیکن در  ترکیب پرسپولیس در دربی است و از لحاظ هجومی باعث عقب نگه داشتن رامین رضاییان می‌شود. از لحاظ آماری رضاییان بهترین بازیکن استقلال است و حضور  ارونوف باعث می‌شود که این بازیکن در عقب بماند و کمتر نفوذ کند، چون  ارونوف به راحتی یک در یک جا می‌اندازد.

او درباره اینکه  تیم آلومینیوم همیشه گربه سیاه پرسپولیس بوده و برای این تیم دردسرساز شده اما این دفعه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: هر روز با روز قبل فرق می‌کند و طبق آمار نمی‌شود بازی را پیش بینی کرد. من دقت کردم ۷۰ درصد بازیکنانی که در نیمه دوم بازی کردند بازیکنان جدید آلومینیوم هستند و آنها را  نمی‌شناختم.   تیم آلومینیوم بازیکنان جوان و آینده داری دارد و این تیم از وقتی به لیگ برتر فوتبال آمده است، نه تنها برای پرسپولیس دردسر ساز شده بلکه  یک بار هم به فینال جام حذفی  راه یافته و معلوم هست تیم درست و حسابی است. من در اواخر دوران فوتبال خود افتخار پوشیدن پیراهن آلومینیوم را داشتم و سال قبل هم تیم خوبی داشتند و امیدوارم به رقابت خود ادامه بدهند.  

عبدی بیان کرد: به نظرم VAR فقط اسمش در فوتبالمان وجود دارد و چک کردن صحنه‌ها  است و وی‌ای آری وجود ندارد. امیدوارم داوران  منصفانه درباره صحنه‌ها تصمیم بگیرند. البته قبول دارم که صحنه‌ها بی کیفیت هستند، اما من بازی استقلال برابر نساجی هم دیدم که به معنای واقعی یک پنالتی عجیب و غریبی برای استقلال گرفته شد. مدافع نساجی بدون اینکه کاری کند و در حالی که به سمت محوطه جریمه خودشان می‌رفت،   داور خطایش را اعلام کرد  و پنالتی برای استقلال گرفت. من در این سال‌هایی که فوتبال بازی کردم خیلی کم پیش می‌آمد که مدافع کار خودش را انجام می‌داد، اما پنالتی برای تیم حریف  بگیرند. از آن طرف،   مدافع آلومینیوم پای خود را جلوی میلاد محمدی انداخت و او را سرنگون کرد، اما ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس گرفته نشد.

او در پایان گفت: امیدوارم  داوری در دربی به صورت سلیقه‌ای نباشد که برای یک تیم که پنالتی نشده اعلام پنالتی شود و از این طرف پنالتی مسلم یک تیم رد شود. امیدوارم داور دربی باکیفیت و بدون قصد و غرض قضاوت کند.  به هر حال ۲ صحنه اشتباه در بازی پرسپولیس رخ داد، اما خدا را شکر پرسپولیس بازی باکیفیتی ارائه کرد که آسیبی به این تیم وارد نشد. البته در دربی با همین تک صحنه نتیجه عوض می‌شود. 

خبرنگار: مریم طایفه 

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn