کد خبر : 87693
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۵۶

سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود

سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود

 رضا نورانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سازمان فائو سالانه ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات کشاورزی هدر می رود، درحالیکه با کاهش این حجم ضایعات قادر به تامین غذای  ۹ میلیون نفر هستیم. به گفته او، طبق آمارها سالانه کمتر از ۱۰ درصد محصولات کشاورزی به بازارهای هدف صادر می شود

 رضا نورانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سازمان فائو سالانه ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات کشاورزی هدر می رود، درحالیکه با کاهش این حجم ضایعات قادر به تامین غذای  ۹ میلیون نفر هستیم.

به گفته او، طبق آمارها سالانه کمتر از ۱۰ درصد محصولات کشاورزی به بازارهای هدف صادر می شود که با کاهش حجم ضایعات، صادرات افزایش چندبرابری خواهد داشت. 

نورانی با بیان اینکه سالانه  ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود، افزود: هدررفت سالانه  ۳۰ تا ۳۵ درصد از حجم کل تولید محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از مزرعه تا سفره رقم چشمگیری است که با جلوگیری از این این میزان ارزآوری قابل توجهی را می توان نصیب کشور کرد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را یک میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار اعلام کرد و گفت: بنابر آمار تولید در واحد سطح نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین است که با تغییر واریته‌ها می‌توان افزایش عملکرد در واحد سطح داشت؛ به طوریکه با افزایش تولید می‌توان صادرات را رونق و ارزآوری را افزایش داد.

خبرنگار: آزاده محبی

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn