کد خبر : 87698
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۰۲

فاجعه تلخ در معدن طبس/۱۳ کارگر تا به حال جان باختند

فاجعه تلخ در معدن طبس/۱۳ کارگر تا به حال جان باختند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،  محمد علی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه حدود ساعت ۲۱ شب گذشته در معدن شرکت معدنجو رخ داده و ۲ بلوک Bو C را تحت تاثیر قرار داده که تعدادی از نیروها را دچار خفگی کرده است . وی با اشاره به غلظت


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، 

محمد علی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه حدود ساعت ۲۱ شب گذشته در معدن شرکت معدنجو رخ داده و ۲ بلوک Bو C را تحت تاثیر قرار داده که تعدادی از نیروها را دچار خفگی کرده است .

وی با اشاره به غلظت گاز عنوان کرد:نیروهای امدادی در تلاش هستند تا با خارج کردن گاز از بلوک c برای نجات افراد وارد عمل شوند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از بلوک B تاکنون ۱۳ فوتی و ۱۲ مجروح بیرون آوردند و هنوز هم تعدادی در این بلوک محبوس شدند البته دسترسی وجود دارد اما به واسطه غلظت گاز امدادگران را دچار مشکل کرده است.

وی با یادآوری اینکه معدن مذکور ۲۵۰ متر زیر زمین بوده و ۷۰۰ متر طول دارد گفت: ۴۰ امدادگر تخصصی از معدن ذغال سنگ مشغول امداد رسانی هستند.

آخوندی  اظهار کرد: ۶۹ نفر در ۲ بلوک مشغول کار بودند که ساعت ۲۱ شب گذشته دچار حادثه شدند و حداقل عملیات امدادرسانی تا ظهر امروز طول می کشد.

وی با بیان اینکه ۳۳ نفر در ۲ بلوک همچنان گرفتار هستند گفت: هم اکنون استاندار خراسان جنوبی برای بررسی بیشتر ابعاد حادثه در محل حضور دارد.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال سنگ کک شو، یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال سنگ کک شو ایران است.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان بوده و طبس در غرب استان واقع شده که ۲۷۰ کیلومتر تا بیرجند مرکز استان فاصله دارد.

۴۱۴۱

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn