کد خبر : 87915
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

دکوراسیون نئوکلاسیک نماد اصالت و مدرنیته / این سبک قدیم و جدید رو قاطی کرده شده آس

دکوراسیون نئوکلاسیک نماد اصالت و مدرنیته / این سبک قدیم و جدید رو قاطی کرده شده آس

شایانیوز- سبک های دکوراسیون فراوون هستند اما خب اغلب افراد به دنبال اون دست از سبک هایی می شوند که عمومیت داره و بیشتر پرطرفدار هستند. مثلا یکی از این سبک ها کلاسیک هستش که خب به دلیل قدمتی که داره خیلی ها با اون آشناییت دارند، اما کمتر کسی نئو کلاسیک رو می شناسه

شایانیوز- سبک های دکوراسیون فراوون هستند اما خب اغلب افراد به دنبال اون دست از سبک هایی می شوند که عمومیت داره و بیشتر پرطرفدار هستند. مثلا یکی از این سبک ها کلاسیک هستش که خب به دلیل قدمتی که داره خیلی ها با اون آشناییت دارند، اما کمتر کسی نئو کلاسیک رو می شناسه در حالی که این سبک به شکل ناخودآگاه در بین طراحی های محیط اطراف ما درز کرده و خودش رو رسونده. شاید دلیل این جا پیدا کردنه این باشه که نسل جدید دیگه خیلی علاقه ای به قوانین سختگیرانه سبک کلاسیک نداره و از اون طرف هم سبک مدرن هنوز نتونسته جایگاه خاصی در میون افراد پیدا کنه. به همین دلیل خیلی ها به سمت و سو سبک نئوکلاسیک که تلفیقی از کلاسیک و مدرن هستش اومدن و اون رو در دکوراسیون های خود استفاده می کنند. در واقع نئوکلاسیک شگرد جالبی داره و اون اینه که هم از ظرافت و پیچیدگی های کلاسیک بهره میبره و هم سادگی سبک مدرن رو در خود جای داده است. در این مطلب ما میخوایم بیشتر با این سبک جذاب و محبوب آشنا بشیم. اگر شما هم علاقمند به دونستن ریز جزئیات آن هستید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

دکوراسیون پذیرایی به سبک و سیاق نئوکلاسیک

خب مبلمان مهمترین عنصر در فضای پذیرایی می باشند که انتخابشون میتونه سبک دکور شما رو تعیین کنه. برای داشتن یک دیزاین پذیرایی نئوکلاسیک بهتره که از دست مبلمانی استفاده کنید که رسمی و شیک هستند و اغلب هم از رنگ های درخشانی همچون طلایی و نقره ای در طراحی استفاده دارند. در حالی که مبلمان سبک کلاسیک معمولا از چوب ساخته میشن، اما مبلمان نئوکلاسیک از فلز استیل استفاده دارند تا اون حس لئوکس بودنه رو به فضای پذیرایی بخشند. به علاوه اینکه قرار دادن یه دست میز ناهارخوری 6 تا 8 نفره هم میتونه به خوشگلاسیون فضا اضافه کنه.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

ایده های مدرنیته و خوشگلاسیون واسه پذیرایی نئوکلاسیک

مثلا یکی از ایده های به روز شده در این سبک آینه کاری بر روی دیوار مجاور میز ناهارخوری هستش همراه با نصب لوستری پر نور در فضای بالای میز که میتونه به زیبایی و نورپردازی این محیط کمک خوبی داشته باشه. از طرفی هم قرار دادن یک یا دو گلدان بزرگ با گل های آپارتمانی طبیعی در گوشه های سالن با دیزاین نئوکلاسیک میتونه ایده ای منحصر به فرد جهت زیباسازی هر چه بیشتر فضا باشه.

علاوه بر لوستر، جهت نورپردازی پذیرایی ما به شما پیشنهاد میدیم که از یه آباژور ایستاده و چند آباژور دیواری هم استفاده داشته باشید. پرده های پذیرایی در سبک نئوکلاسیک نیز بهتره است که از پارچه هایی ظریف و ساده باشند تا زیبایی و هماهنگی محیط به خوبی حفظ بشه.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

آشپزخونه در سبک نئوکلاسیک

آشپزخونه های نئوکلاسیک اینجورین که برخلاف طراحی های سخت و پیچیده ای که آشپزخونه های کلاسیک دارند، کاملا ساده و هماهنگ پیش میرن. در طراحی این سبک از آشپزخونه ها کابینت ها اینجورین که نقش اصلی رو دارند اغلب هم دارای قاب و تزئینات ساده و البته قرینه می باشند. رنگ هایی که هم غالبا برای این کابینت ها استفاده یمشن رنگ هایی همچون سفید، طوسی و کرم روشن هستند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

شما میتونید برای طراحی دکوراسیون آشپزخونه منزلتون، لوستر های بلند و آویز رو تدارک ببینید و استفاده نمایید. چرا که این مدل از لوستر ها نه تنها میتونن نور خیلی خوبی پخش کنند، بلکه یه حس لوکس بودن خاصی هم به محیط می بخشند. سبک نئوکلاسیک در آشپزخونه توجه خاصی هم به مدرن بودن وسایل این فضا مثل گاز رومیزی دارد. و یا مثلا فر های تو کاری که علاوه بر حس زیبایی و شیکی، عملکرد مناسبی هم دارند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

خصوصیات یونیک سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

یکی از ویژگی های اصلی این سبک تقارن و حفظ تعادل است که خب خیلی موارد مثل در ها و مبلمان و حتی وسایل تزیینی به شکل متقارن می باشند. نئوکلاسیک در مبحث رنگ شیفته رنگ های ملایمی مثل سفید، کرم، بژ، خاکستری و طلایی است که حس شکوه به به فضا می دهند. در این سبک پر طرفدار مصالح و متریال اغلب از سنگ مرمر، چوب طبیعی و فلزات با پرداخت ظریف می باشند که اتفاقا از مشخصه های مهم این سبک هستند. از طرفی هم مبلمان با دیتیل ساده و ظرافت و به دور از تزیینات پیچیده از دیگر خصوصیات نئوکلاسیک محسوب می شوند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

دکورای های الهام گرفته از هنر کلاسیک

در نئوکلاسیک از مجسمه‌ ها، قاب‌ های بزرگ نقاشی و عناصر تزیینی به وفور استفاده میشه که خب این قاب ها معمولا نقش و نقوشی از اساطیر یونان و روم می باشند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn