کد خبر : 87966
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

بررسی محرومیت رفعتی و ادامه فعالیتش در کارگروه استانداردسازی

بررسی محرومیت رفعتی و ادامه فعالیتش در کارگروه استانداردسازی

به گزارش روزپلاس، بعد از درگذشت شادروان مرتضی خائفی حین بازی سپاهان اصفهان – ملوان بندر انزلی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، فدراسیون فوتبال ایران در روز 24 شهریور ماه رأیی را صادر کرد. طبق این رأی عوامل برگزاری دیدار سپاهان – ملوان تا اطلاع ثانوی محروم شدند. این در حالی است که داود رفعتی علاوه

بررسی محرومیت رفعتی و ادامه فعالیتش در کارگروه استانداردسازی

به گزارش روزپلاس، بعد از درگذشت شادروان مرتضی خائفی حین بازی سپاهان اصفهان – ملوان بندر انزلی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، فدراسیون فوتبال ایران در روز 24 شهریور ماه رأیی را صادر کرد. طبق این رأی عوامل برگزاری دیدار سپاهان – ملوان تا اطلاع ثانوی محروم شدند.

این در حالی است که داود رفعتی علاوه بر وظیفه بر مسئولیت نظارت بر مسابقات، به‌عنوان دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر کشور هم فعالیت می‌کند. در حالی که هنوز رأی رفعتی بابت پرونده نظارتش صادر نشده، اما او امروز همراه وزیر ورزش به ورزشگاه تختی رفته بود. تا پیش از این تصور می‌شد وی از تمامی فعالیت‌های فوتبالی محروم است، اما ظاهراً داستان به گونه‌ای دیگر است.

اینکه چرا رفعتی با وجود محرومیت همچنان در کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها فعالیت می‌کند، سؤالی است که با یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال در میان گذاشتیم. رضا شاه‌منصوری کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه چرا داود رفعتی بعد بازی سپاهان – ملوان، از نظارت محروم شده اما همچنان به‌عنوان دبیر کارگروه استانداردسازی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: طبق دستور موقت صادر شده، فعلاً و تا تعیین تکلیف پرونده، وی اجازه نظارت ندارد و معلق است، اما از باب دبیری کارگروه یادشده به کارش ادامه می‌دهد، چرا که دادنامه در مرجع قضایی فدراسیون درباره وظیفه نظارتش در یک مسابقه فوتبال بوده است.

«در موردی مشابه خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به دلیل متهم بودن از ادامه فعالیت معلق شد تا تعیین تکلیف شود. آیا چنین گزاره‌ای در مورد داود رفعتی و اشتغالش در کارگروه استانداردسازی برقرار نیست که وی اگر در پرونده هوادار فقید ملوان قصور داشته چگونه برای تأمین امنیت تمامی هواداران ورزشگاه‌های لیگ برتری دارای صلاحیت است؟»، تصریح کرد: اگر قبل صدور رأی آقای افشاریان را کنار گذاشتند شاید به دستور مرجع قضایی در رفسنجان بوده است، اما قبل از صدور رأی این کار صحیح نیست. در این مورد هم تا زمانی که در مرجع قضایی طرح شکایت نکنند و میزان قصور افراد را تعیین نشود، نمی‌توان در این مورد کاری انجام داد. تازه بعد از صدور رأی باید در کمیته اخلاق این مسئله طرح شود.

«فرض کنیم شش ماه دیگر نتیجه این پرونده مشخص و آقای رفعتی مقصر شناخته شود. آن وقت آیا برای برند ورزش و وزیر ما مناسب است که برخی هواداران فوتبال بگویند یک فردی که قصوری مرتکب شده کنار وزیر ورزش ایران حضور داشته است؟» کارشناس حقوقی فوتبال کشور در واکنش به این سوال، تصریح کرد: من اگر طرح صحبتی می‌کنم بر اساس مستندات و مسائل حقوقی است، اما به طور کلی خود آقای دنیامالی اهل انزلی است و حتی سابقه حضور در هیئت مدیره ملوان را دارد، بنابراین ایشان بهتر متوجه است که چه کسانی در اماکن ورزشی همراهی‌اش می‌کنند.

 

منبع

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn