کد خبر : 87991
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

من شهردارم برگ برنده تهران در مسکو + جزئیات

من شهردارم برگ برنده تهران در مسکو + جزئیات

همشهری- زینب زینال زاده: اجلاس سه‌روزه شهرداران بریکس به میزبانی مسکو با تأکید بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان در محیطی امن، فضایی بانشاط و هوشمند به‌کار خود پایان داد. شهرداران و مدیران شهری ۱۰کشور در این اجلاس حضور داشتند. در حاشیه این اجلاس، رویداد جایزه جهانی۲۰۲۴ مسکو هم برگزار شد و در این میان طرح

همشهری- زینب زینال زاده: اجلاس سه‌روزه شهرداران بریکس به میزبانی مسکو با تأکید بر افزایش کیفیت زندگی شهروندان در محیطی امن، فضایی بانشاط و هوشمند به‌کار خود پایان داد. شهرداران و مدیران شهری ۱۰کشور در این اجلاس حضور داشتند. در حاشیه این اجلاس، رویداد جایزه جهانی۲۰۲۴ مسکو هم برگزار شد و در این میان طرح من شهردارم در بخش صنعت، نوآوری و زیرساخت رتبه برتر کسب کرد. طرحی که از دل محله‌های تهران شکل گرفت.

برتری تهران به ووهان و بیروت

در حاشیه اجلاس شهرداران بریکس، رویداد جایزه جهانی۲۰۲۴ مسکو باهدف ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه شهرها و پایتخت‌ها برگزار شد. این رویداد ۱۲شاخه داشت که در بخش «صنعت، نوآوری و زیرساخت» طرح‌هایی از شهرهای تهران، ووهان و بیروت ارائه شد و در نهایت پس از داوری طرح «من شهردارم» رتبه برتر کسب کرد. لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران که سرپرستی هیات شهرداری در اجلاس بریکس را بر عهده داشت، درخصوص کارکردها و استقبال میلیونی از طرح من شهردارم توضیح داد و اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های شهرداری تهران و اقدامات انجام‌شده در حوزه هوشمندسازی تهران و الکترونیکی‌شدن خدمات کرد.

تبادلات فرهنگی تهران و مسکو

بخش نوآوری تنها مزیت تهران نبود. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران هم در راستای تبادلات فرهنگی نشستی با معاون شهردار مسکو و مسئول کمیته گردشگری بریکس داشت. او درخصوص دستاورد این نشست گفت: «پیداکردن اشتراکات و پایه قراردادن آنها برای تعاملات بیشتر و برای برنامه‌ریزی آینده به نفع ۲کشور خواهد بود. با شناخت ظرفیت‌های گردشگری در ۲کشور، می‌توان زمینه را برای حضور گردشگران در مناطق گردشگرپذیر ایران و روسیه فراهم کرد.» برگزاری هفته‌های فرهنگی میان ۲کشور ازجمله برگزاری هفته فرهنگی تهران در مسکو و نیز هفته فرهنگی مسکو در تهران و نصب و معرفی المان‌ها ، نشان‌ها و مشاهیر ۲کشور در تهران و مسکو نیز مورد توجه و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

اتمام نیمی از پروژه‌های من شهردارم ۲

سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری در یک اقدام ابتکاری و در قالب رویداد «من شهردارم» توانست زمینه مشارکت مردمی در امور شهر را فراهم کند. در این رویداد پروژه‌ها با نظر شهروندان تعیین و اولویت‌بندی و عملیاتی شدند. بنا به‌گفته‌های عباس شعبانی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، نیمی از پروژه‌های مستمر من شهردارم۲ به اتمام رسیده است.

من شهردارم برگ برنده تهران در مسکو + جزئیات

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn