کد خبر : 88081
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

تابستان امسال حدود ۱۷ هزار مگاوات ناترازی برق وجود داشت

تابستان امسال حدود ۱۷ هزار مگاوات ناترازی برق وجود داشت

امروز ۱ مهرماه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت فرابورس ایران و گروه مپنا  محمد اولیا مدیرعامل مپنا گفت: در تعامل با بازار سرمایه بر چند موضوع تمرکز داریم اولین مورد اینکه به عنوان یک شرکت بورسی خود را اطلاع رسانی خود را شفاف کنیم .مورد دیگر بحث تامین مالی از بستر بازار سرمایه است.

امروز ۱ مهرماه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت فرابورس ایران و گروه مپنا  محمد اولیا مدیرعامل مپنا گفت: در تعامل با بازار سرمایه بر چند موضوع تمرکز داریم اولین مورد اینکه به عنوان یک شرکت بورسی خود را اطلاع رسانی خود را شفاف کنیم .مورد دیگر بحث تامین مالی از بستر بازار سرمایه است. از جمله موارد هم انتشار اوراق صکوک بود. موضوع دیگر عرضه هولدینگ نیروگاهی در بازار سرمایه است در نهایت با این رویکرد‌ها در تلاش برای تامل با بازار سرمایه برای یک بحث دو طرفه هستیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: به عنوان یک شرکت بورسی مقررات حاکمیت شرکتی سازمان بورس را هیات مدیره سعی کرده در یک سال گذشته با تمرکز بیشتری پیگیری کند امروز هم با شرکت فرابورس یک تفاهم‌نامه را امضا خواهیم کرد.

مدیرعامل مپنا می‌گوید: مفاد این تفاهم‌نامه همکاری و تسریع آماده سازی عرضه اولیه تعدادی از شرکت‌ها است.

او همچینن می‌گوید: در خصوص ناترازی برق امسال در تابستان مجموع حدود ۱۷ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت برنامه وزارت نیرو این است که برای سال آینده دو سوم ناترازی پوشش داده شود.

او گفت: دولت برنامه‌ای برای تابستان ۱۴۰۴ دارد که سهم زیادی برای مپنا دیده شده است با استفاده از ابزارهای مختلف نسبت به تأمین مالی اقدام خواهیم کرد. مقرر شده است که بخشی از مطالبات تا برنامه تابستان ۱۴۰۴ پرداخت شود. از ۱۴۰۵ تا ۱۴۰۸ هم برنامه‌ دیگری برای تسویه دیده شده که ارقام بسیار بالایی است. پروژه‌های بزرگ‌تری غیر از تعهدات سال آتی را شامل می‌شود حدود ۷هزار  تا ۷.۳۰۰ مگاوات سیکل ترکیبی دیده شده است. 

اولیا می‌گوید: در برنامه‌ چهار ساله، احداث تجدیدپذیرها هم دیده شده است.کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری  در بخش صنایع نیز در جریان است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn