کد خبر : 88583
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۳۷

پزشکیان، وفاق جهانی و چندجانبه‌گرایی

پزشکیان، وفاق جهانی و چندجانبه‌گرایی

آرمان امروز- دکتر مهدی ذاکریان: یکی از اقدامات خوب رییس جمهور تلاش برای برادری و روابط حسنه با همه کشورها به ویژه قدرت های اثر گذار در روابط بین الملل است. او می کوشد تا گره ها و مشکلات مردم کاهش یابد و این ستودنی است. وانگهی از سال ۱۳۸۴ از جیب ملت ایران هر

آرمان امروز- دکتر مهدی ذاکریان: یکی از اقدامات خوب رییس جمهور تلاش برای برادری و روابط حسنه با همه کشورها به ویژه قدرت های اثر گذار در روابط بین المللپزشکیان، وفاق جهانی و چندجانبه‌گرایی است. او می کوشد تا گره ها و مشکلات مردم کاهش یابد و این ستودنی است. وانگهی از سال ۱۳۸۴ از جیب ملت ایران هر ساله برخی از روسای جمهور با انصار و اعوانشان عازم آمریکا و سیاحت نیویورک می شدند در حالی که حاصلی برای زندگی مردم نداشت!

اما این بار امید می رود حاصل این سفر با توجه به اعتماد مردم به آقای رییس‌جمهور، اثر گذاری در تصمیمات مجمع عمومی سازمان ملل در راستای منافع ملی ایرانیان باشد. مذاکره و گشایش در روابط دو و چند جانبه ایران با ۲۰ کشور اصلی دنیا و چند سازمان بین المللی منطقه ای مهم، در دستور کار قرار گیرد. بر خلاف رویه برخی از دولت‌ها رفتن به نیویورک معادل ارائه خطبه در صحن مجمع و ملاقات با جماعتی کاسب کار و دیدار دوجانبه با روسا و مسئولین کشورهایی که یا خودشان گرفتارند یا کاسب گرفتاری تحریم ایران هستند نباشد. به هر روی رفتن به نیویورک زمانی خوب است که نتیجه آن تحول در زندگی و عزت ایرانیان باشد وگرنه خیانت به بیت المالی است که حضرت علی علیه السلام بدان حساس بود.

خوشبختانه در این سفر دکتر ظریف حضور دارند و امید می رود جناب رییس جمهور از مهارت و تخصص ایشان در بهره گیری از قدرت ایده در مجمع عمومی بهره مند شوند. دو قطعنامه مصوب مجمع عمومی یکی سال گفت و گوی تمدن ها در دوره جناب خاتمی و دیگری در رد افراط گرایی و تروریسم در زمان جناب روحانی دستاورد ایده سازی این دیپلمات و استاد دانشگاه بود که علاوه بر سودمندی اقتصادی و سیاسی و عزت ایران در نظام جهانی بر تحول در ادبیات سازمان ملل متحد و امنیت جهانی اثر گذار بود. علاوه بر آن تثبیت برجام به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ابتکار بی نظیری بود که همچنان ایران می تواند از آن بهره برده و امید به ادامه آن وجود دارد.

این بار انتظار می رود با تکیه بر مفهوم consensus وفاق جهانی در موضوع چند جانبه گرایی مورد توجه جهانیان قرار گیرد. وانگهی تعامل مثبت و سازنده با شورای امنیت در بحران های انسانی اوکراین، غزه، افغانستان و لبنان دارای اهمیت است. در این زمینه اتخاذ سیاست خارجی متوازن منافع ملی محور نه موازنه شرق محور، می تواند اجرایی سازی قطعنامه ۲۲۳۱ با جبران خسارات ایران را در پی داشته باشد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn