کد خبر : 88605
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۱۸

صبحانه خبری، ۲ مهر ۱۴۰۳؛ از انفجار معدن طبس با دست کم ۵۲ کشته تا تعطیلی درس خارج فقه و اصول سیدمجتبی خامنه‌ای

صبحانه خبری، ۲ مهر ۱۴۰۳؛ از انفجار معدن طبس با دست کم ۵۲ کشته تا تعطیلی درس خارج فقه و اصول سیدمجتبی خامنه‌ای

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. انفجار معدن طبس با ۵۲ کشته ۵۲ کارگر در انفجار یکی از معادن زغال‌سنگ در طبس در استان خراسان جنوبی کشته و ۲۲ نفر مصدوم شدند. ۱۷ نفر از معدنچیان در فاصله

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انفجار معدن طبس با ۵۲ کشته
۵۲ کارگر در انفجار یکی از معادن زغال‌سنگ در طبس در استان خراسان جنوبی کشته و ۲۲ نفر مصدوم شدند. ۱۷ نفر از معدنچیان در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیرو‌های امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آن‌ها قرار دارند.

تکذیب آمار منتشرشده درباره زایمان مادران افغانستانی در کرج
شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به‌عنوان مرجع رسمی آمار سلامت در استان، آمار منتشرشده درباره زایمان مادران افغانستانی در کرج نادرست و این آمار در سه سال اخیر کمتر از ۲۱درصد بوده است. پیشتر گفته شده بود نیمی از زایمان های سال گذشته در کرج متعلق به اتباع افغانستانی بوده است.

توضیح سفیر ایران در لبنان درباره روند درمانی اش
مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در خصوص روند درمان خود در حساب رسمی در برنامه ایکس نوشت: همان طور که مطلع هستید در جنایت انفجارهای اخیر لبنان بنده نیز همچون تعداد کثیری از مردم لبنان مجروح شدم. با اقدامات اولیه و مهم پزشکان لبنانی و سپس با تلاش‌های ارزشمند پزشکان ایرانی روند معالجاتم بخوبی پیش می‌رود. 

سازمان امور دانشجویان دانشجویان اخراجی را فراخواند
سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: در راستای اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیقی به دانشگاه و دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای بازنگری و تجدیدنظر در آراء اخراج و تعلیق دانشجویان، چندین کارگروه ذیل شورای مرکزی انضباطی سازمان امور دانشجویان تشکیل شده و در حال بررسی مجدد پرونده‌ها است؛ لذا این سازمان، آمار و پرونده‌های این دسته از دانشجویان را در اختیار دارد. 

هانیه توسلی همچنان با ممانعت از بازیگری روبه‌رو است
مریم کیان‌ارثی، وکیل دادگستری در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص وضعیت موکلش نوشت، با وجود این که موکلم هانیه توسلی «حکمی مبنی بر ممنوعیت از کار نداشته است، ضمن تکذیب خبر منتشر شده درباره حضور» او در پروژه‌های سینمایی، این بازیگر «همچنان با ممانعت از بازیگری روبه‌رو است.» 

زلزله ۵.۲ ریشتری بجنورد ۲۸ مصدوم داشت
رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری بجنورد ۲۸ مصدوم داشت که دو نفر از آنها با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. 

فرزند پزشکیان سفرش به نیویورک را تکذیب کرد
یوسف پزشکیان با انتشار پیامی، همراهی خود با رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک را تکذیب کرد و نوشت: رسانه‌های موفق دنیا به دقت در خبررسانی معروفند. پیش‌بینی و تحلیل خود را به‌نام خبر منتشر نمی‌کنند. گویا شبه رسانه‌هایی مرا بدون اطلاع خودم، عازم نیویورک کرده‌اند! در این سفر همراه ‎رئیس‌جمهور نیستم، اما اگر حضورم در سفری ضروری باشد و رئیس جمهور صلاح بدانند، همراهی خواهم کرد. 

اعلام رأی کمیته انضباطی درخصوص فوت باشگاه ملوان
داوود رفعتی ناظر بازی دیدار سپاهان و ملوان که با فوت باشگاه ملوان همراه بود با رای کمیته انضباطی چهار ماه محروم شد. باشگاه سپاهان هم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شد.

اولین پاسخ حزب‌الله به حمله اخیر اسرائیل
حزب الله لبنان تاسیسات نظامی شرکت اسرائیلی تولید جنگ افزار «رافائل» را هدف حملات موشکی خود قرار داد. رسانه های اسرائیلی صبح یکشنبه گزارش دادند که حدود ۱۲۰ موشک از خاک لبنان شلیک شده است و تیم های آتش نشانی مشغول اطفای حریق در مناطق مختلف شمال هستند.

توضیح وزیر ارتباطات درباره موضوع رفع فیلترینگ
سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درباره بحث فیلترینگ باید گفت محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است اما سلسله جلساتی برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای در این زمینه داریم.  

تعطیلی درس خارج فقه و اصول سیدمجتبی خامنه‌ای
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی خامنه‌ای در درس خارج فقه و اصول که بصورت مجازی برگزار می‌شد اعلام کرد امروز اول مهر ۱۴۰۳ آخرین روز تدریس او است و از این پس این درس تعطیل است. او گفته تعطیلی درس تصمیم شخصی اوست و ربطی به مسایل سیاسی ندارد و مساله‌ای میان او و خداوند است. همچنین او گفته است که پدرشان نیز در جریان این تصمیم نبوده است. او تاکید کرد که صرفا با دو نفر این مطلب را در میان گذاشتم. ممکن است که این مطلب همیشگی باشد و ممکن است موقت باشد. تسنیم نوشت: آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند. 

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn