کد خبر : 88749
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲

واکسن آنفلوانزا برای این افراد اجبار شد

واکسن آنفلوانزا برای این افراد اجبار شد

طبق اعلام وزارت بهداشت لیست افرادی که می‌بایست واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند طولانی است، اما سالمندان و زنان باردار به طور حتم باید نسبت به تزریق واکسن اقدام‌کنند. به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر فرشید رضایی با بیان اینکه بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا با شروع فصل سرد شیوع بیشتری پیدا می‌کنند، اظهار کرد:


طبق اعلام وزارت بهداشت لیست افرادی که می‌بایست واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند طولانی است، اما سالمندان و زنان باردار به طور حتم باید نسبت به تزریق واکسن اقدام‌کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر فرشید رضایی با بیان اینکه بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا با شروع فصل سرد شیوع بیشتری پیدا می‌کنند، اظهار کرد: آنفلوآنزا شاید برای برخی افراد یک سرماخوردگی ساده به‌نظر برسد، اما این بیماری می‌تواند عوارض جدی و حتی مرگباری داشته باشد؛ بنابراین مقایسه این بیماری با سرماخوردگی کار درستی نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی است، خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا به طور معمول در فصل‌های سرد سال شیوع بیشتری دارد و می‌تواند سینوس و بینی تا گلو، راه‌های تنفسی و ریه را درگیرکند. این بیماری از طریق سرفه، عطسه و تماس مستقیم با ترشحات بینی و دهان فرد آلوده به فرد دیگر منتقل می‌شود. با توجه به چگونگی انتقال آنفلوآنزا، بهداشت فردی و زدن ماسک برای پیشگیری از آنفلوآنزا اهمیت ویژه دارد.

وی درباره علائم آنفلوآنزا توضیح داد: ابتدا، تب بالا و ناگهانی در بیمار پدیدار می‌شود؛ گاهی‌اوقات بیماران، ساعت شروع ناگهانی تب را هم به خاطر می‌آورند. پس از تب، علائمی مانند بدن‌درد شدید، سردرد شدید، خارش گلو یا گلودرد آغاز می‌شود که می‌تواند با سرفه خشک، آبریزش یا گرفتگی بینی همراه باشد.

رضایی ادامه داد: بیماران برای رفع کسالت و خستگی مفرط به استراحت نسبی طی ۳ روز ابتدایی بیماری خود نیاز دارند؛ مصرف مایعات و سوپ به همراه استراحت‌کردن می‌تواند روند بهبود بیماری را سرعت بخشد. این احتمال وجود دارد که تهوع و اسهال در برخی بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مشاهده شود که به آنتی‌بیوتیک نیاز ندارد.

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه علائم آنفلوآنزا مانند آبریزش بینی و بدن درد ممکن است با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود، گفت: شدت علائم آنفلوآنزا معمولاً بیشتر و ناگهانی‌تر است؛ با توجه به این شرایط، بیماران باید دقت‌کنند که بیماری خود را به دیگران منتقل نکنند چرا که آنفلوآنزا می‌تواند در برخی سالمندان و گروه‌های پرخطر، منجر به مرگ شود.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از افراد از اهمیت واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا بی‌خبر هستند، گفت: اواخر شهریور و ابتدای پاییز، زمان مناسبی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا از داروخانه‌ها است. واکسیناسیون به موقع آنفلوآنزا در ابتدای فصل سرد می‌تواند از مرگ هزاران سالمند و کودک خردسال جلوگیری‌کند.


منبع: ایسنا

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn