کد خبر : 88770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

در این کشورها با خیال راحت پولدار شوید

در این کشورها با خیال راحت پولدار شوید

راه‌اندازی یک کسب و کار فوق العاده هیجان انگیز است اما می‌تواند به همان اندازه استرس زا باشد. کشورهای مختلف در سراسر جهان مشاغل جدید را تحت سطوح مختلف تشریفات اداری و مقررات قرار می‌دهند که می‌تواند به سختی هدایت شود. به همین دلیل است که بسیاری از کارآفرینان باید به دقت در مورد بهترین

راه‌اندازی یک کسب و کار فوق العاده هیجان انگیز است اما می‌تواند به همان اندازه استرس زا باشد. کشورهای مختلف در سراسر جهان مشاغل جدید را تحت سطوح مختلف تشریفات اداری و مقررات قرار می‌دهند که می‌تواند به سختی هدایت شود. به همین دلیل است که بسیاری از کارآفرینان باید به دقت در مورد بهترین کشورها برای راه‌اندازی یک شرکت فکر کنند.

هنگام تصمیم گیری برای شروع کسب و کار در یک کشور دیگر، عوامل مهم زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید که شامل نرخ‌های مالیاتی، رقابتی بودن بازار و اینکه چقدر می‌توانید کارمندان خود را حفظ کنید، می‌شود. برای یافتن بهترین مکان برای راه‌اندازی کسب و کار خود، ضروری است که به جنبه هایی مانند مالیات، گزینه‌های شغلی و هزینه‌های راه‌اندازی دقت کنید.

شما می‌توانید با توجه به معیارهای خود، بهترین کشور را برای راه‌اندازی کسب و کارتان انتخاب کنید که با کمترین چالش در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیشترین میزان سود دست پیدا کنید.

عواملی که باید در هنگام انتخاب بهترین کشورها برای شروع کسب و کار در نظر بگیرید:

مالیات شرکت

 مالیات بر شرکت مالیاتی است که بر سودی که از انجام تجارت به‌دست می‌آورید تحمیل می‌شود. کشورهای مختلف نرخ‌های مالیات شرکتی متفاوتی را اعمال می‌کنند، در حالی که سایر کشورها اصلاً آن را دریافت نمی‌کنند. هرچه نرخ کمتر باشد، سود بیشتری نصیب شما می‌شود.

نرخ‌های تجاری

نرخ‌های تجاری شکل دیگری از مالیات است که این بار برای املاکی که برای اهداف تجاری اشغال می‌کنید (مانند انبارها، کارخانه‌ها و دفاتر) اعمال می‌شود. البته همه کشورها نرخ‌های تجاری را اعمال نمی‌کنند.

رشد اقتصادی

 نرخ رشد اقتصادی یک کشور، که معمولا بر اساس تولید ناخالص داخلی اندازه گیری می‌شود، می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد قابلیت آن کشور برای انجام تجارت در اختیار شما قرار دهد. هرچه اقتصاد یک کشور سالم تر باشد، یافتن مشتری آسان تر است. در عین حال، کشورهای ثروتمندتر ممکن است رقابت شدیدتری در صنعت شما داشته باشند، بنابراین ممکن است برای راه‌اندازی یک شرکت به سرمایه اولیه بیشتری نیاز داشته باشید.

رقابت در بازار

 حتی اگر به نظر می‌رسد کشوری برای تأسیس یک شرکت جدید مطمئن است، آگاهی از رقابت در بازار مهم است. هر چه کسب و کار شما در یک کشور معین رقبای بیشتری داشته باشد، انحصار بازار یا حتی یافتن یک جایگاه سودآور دشوارتر خواهد بود.

زیرساخت‌های موجود

 بسته به ماهیت کسب‌وکارتان، ممکن است به زیرساخت‌های خاصی مانند کارخانه‌های تولیدی و همچنین مراکز توزیع و خطوط حمل‌ونقل نیاز داشته باشید. به هر حال، تعداد کمی از کسب و کارها سرمایه موجود برای ایجاد این زیرساخت را از ابتدا در یک کشور جدید دارند.

هزینه‌های راه‌اندازی

هزینه‌های راه‌اندازی هزینه‌هایی هستند که هنگام تأسیس کسب‌وکار جدید شما متحمل می‌شوید که شامل موارد زیادی است. منابع و مواد در برخی کشورها ارزان تر از کشورهای دیگر خواهد بود، در حالی که هزینه ثبت یک کسب و کار جدید ممکن است در یک کشور ناچیز و در کشور دیگر گران باشد. هزینه‌های مرتبط با گسترش تجارت از یک کشور به کشور دیگر را نیز باید در نظر گرفت.

مهارت کارمند

 نیروی کار ارزان ممکن است جذاب به نظر برسد، به خصوص برای تولیدکنندگان بزرگ مقیاس و نوپا، اما «ارزان» همیشه برابر با «ماهر» نیست. به همین دلیل است که ارزیابی سطح مهارت نیروی کار یک کشور می‌تواند اساسی باشد.

شادی کارکنان

 مطالعات نشان می‌دهد که نیروی کار شاد، متعهد و مسئولیت پذیر، مولدتر بوده و کارفرمایان برای حفظ آن راحت‌تر هستند. کشورهایی که میزان رضایت کارمندان در آنها بالا است، می‌توانند نیروی کار مطلوب‌تری را به کسب‌وکار شما ارائه دهند که حفظ آن نیز آسان‌تر از کشورهایی است که قوانین کاری سختی دارند.

قوانین کار

کشورهای مختلف دارای مجموعه قوانین متفاوتی هستند که بر حقوق کارگران خود حاکم است. مهم است که قبل از تصمیم گیری در مقصدی برای سرمایه‌گذاری تجاری خود، با این موارد کنار بیایید، زیرا ممکن است بر خروجی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، در بسیاری از کشورهای آسیایی و امریکای جنوبی، پرداخت حقوق ۱۳ ماهه به کارکنان یک الزام قانونی است. علاوه بر این، حداقل دستمزدها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد.

کیفیت و هزینه زندگی

 با توجه به اینکه کشوری که برای راه‌اندازی شرکت انتخاب می‌کنید ممکن است نخستین منبع مشتریان و مشتریان جدید شما باشد، باید کیفیت زندگی و هزینه زندگی در آن کشور را بررسی کنید. هر چه هر دو بهتر باشند، درآمد قابل تصرف بیشتری در بازار جدید شما وجود دارد.

ثبات سیاسی

 بهترین کشورها برای راه‌اندازی شرکت از نظر سیاسی نیز نسبتاً باثبات هستند. سیاست یک کشور می‌تواند تأثیری عظیم و فوری بر ثبات اقتصادی آن و همچنین امنیت تجارت در آنجا داشته باشد. کشورهای مستعد اعتصابات، شورش و تغییر رژیم کشورهایی هستند که باید از آنها اجتناب کرد.

نزدیکی به بازارها

 در نهایت، اگرچه ممکن است برای برخی بدیهی به نظر برسد، اما لازم به یادآوری است که اگر بازار هدف خاصی برای سرمایه‌گذاری تجاری جدید خود در نظر دارید، باید کشوری را برای راه‌اندازی انتخاب کنید که در آن نسبتاً نزدیک به آن باشد. این بازار به عنوان مثال، اگر بازار محصولات شما در امریکا باشد، انتخاب استفاده از هزینه‌های پایین نیروی کار هند احتمالاً فایده‌ای ندارد. هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند پول صرفه جویی در نیروی کار را خنثی کند.

هنگام انتخاب یک کشور جدید برای انجام تجارت، درک پیشینه اجتماعی و فرهنگی آن مهم است. شما باید در مورد تاریخ کشور و مسائل جاری که بر مردم و بازار کار آن تأثیر می‌گذارد، مانند درگیری ها، کار اجباری و چالش‌های دیگر اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب و کار در سال ۲۰۲۴

با اجتناب از نرخ تورم در غرب، اعتقاد بر این است که آسیا از نظر رشد اقتصادی در پایان سال ۲۰۲۳ از ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیشی گرفته است. با این حال، راه‌اندازی یک شرکت جدید در آسیا چالش‌های خود را دارد. بسته به محل استقرار دفتر مرکزی شما، ممکن است با موانع عمده زبان، زمان و فرهنگ روبه‌رو شوید. اخلاق کاری در بسیاری از کشورهای آسیایی نیز در مقایسه با کشورهای غربی بسیار متفاوت است.

بهترین کشورهای آسیایی برای راه‌اندازی کسب و کار در آسیا شامل: سنگاپور، هند، چین، فیلیپین، ویتنام و مالزی است.

فهرست برترین کشورها برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید نشان می‌دهد که تمام ۱۰ رتبه برتر در اروپا هستند. منطقه شنگن در اتحادیه اروپا امکان سفر و تجارت آسان بین بیشتر کشورها را بدون کنترل مرزی فراهم می‌کند. قراردادهای تجارت آزاد در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تجارت کشورهای اتحادیه اروپا را با یکدیگر آسان می‌کند. از آنجایی که بسیاری از مردم انگلیسی صحبت می‌کنند و زیرساخت آن به خوبی توسعه یافته است، جای تعجب نیست که بسیاری از کارآفرینان اروپا را برای گسترش تجارت انتخاب می‌کنند.

ایرلند، آلمان، انگلیس، جمهوری چک، فنلاند، دانمارک، سوئیس و اسپانیا از بهترین کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید هستند.

امریکای مرکزی، جنوبی و شمالی مناطقی عالی برای کسب و کارها و کارآفرینان جدید است. کانادا، برزیل، مکزیک و ایالات متحده آمریکا جزو کشورهای نمونه برای رشد کارآفرینان به حساب می‌آیند.

از طرفی دیگر خاورمیانه در حال تبدیل شدن به مکانی هیجان انگیز برای فرصت‌های تجاری است. کشورهایی مانند عربستان سعودی با گسترش ویزای بازدید تجاری خود، بازدید سرمایه‌گذاران از سراسر جهان را آسان تر می‌کنند. این ویزا قبلاً فقط برای افرادی از حدود ۶۰ کشور جهان در دسترس بود.





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn