کد خبر : 88908
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

قتل ۲ زن جوان با ۸۰ ضربه چاقو | قاتل فراری بعد از ۴۷ سال دستگیر شد

قتل ۲ زن جوان با ۸۰ ضربه چاقو | قاتل فراری بعد از ۴۷ سال دستگیر شد

همشهری آنلاین – حوادث: به نقل از ای بی سی، ۴۷ سال پیش، در ژانویه سال ۱۹۹۷، پلیس در جریان قتل دو زن به نام‌های دایانا بارتلت ۲۸ ساله و سوزان آرمسترانگ ۳۰ ساله در خیابان ایزی، در ویکتوریای ملبورن قرار گرفت. پلیس بلافاصله به محل جنایت اعزام شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد که

همشهری آنلاین – حوادث: به نقل از ای بی سی، ۴۷ سال پیش، در ژانویه سال ۱۹۹۷، پلیس در جریان قتل دو زن به نام‌های دایانا بارتلت ۲۸ ساله و سوزان آرمسترانگ ۳۰ ساله در خیابان ایزی، در ویکتوریای ملبورن قرار گرفت. پلیس بلافاصله به محل جنایت اعزام شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد که سوزان مورد اصابت ۳۰ ضربه چاقو قرار گرفته و به او تجاوز شده است. دوستش دایانا نیز که برای کمک به او آمده بود، باهمان چاقو، با بیش از ۵۰ ضربه چاقو جان باخته است. در بازرسی از خانه آنها پسر ۱۶ ماهه سوزان در تخت‌خوابش پیدا شد.

قتل ۲ زن جوان با ۸۰ ضربه چاقو | قاتل فراری بعد از ۴۷ سال دستگیر شد

در ادامه اجساد بلافاصله به پزشکی قانونی منتقل شدند. در همان زمان وقتی پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل آغاز کرد، به یک مظنون ۱۸ ساله، در نزدیکی خیابان ایزی مشکوک شد و او را مورد بازرسی قرار داد. او یک چاقو به همراه داشت. پلیس از آن نوجوان بازجویی کرد اما دلایل کافی برای دستگیری وی به دست نیامد.

تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت قاتل آغاز شد اما تا سال‌ها بعد، هیچ سرنخی به دست نیامد. در حالی که این پرونده همچنان در اداره پلیس باز بود، در سال ۲۰۱۷، تحقیقات برای دستگیری قاتل از سر گرفته شد. پلیس از مظنون این پرونده به نام پری کورومبلیس درخواست دی ان ای کرد، اما او وقتی خود را در آستانه لو رفتن دید، از استرالیا فرار کرد.

بدین ترتیب پلیس با استفاده از دی ان ای به دست آمده ازیکی از اعضای خانواده مظنون، توانست عامل جنایت را که همان نوجوان ۱۸ ساله بود را شناسایی کند. نمونه دی ان ای با آثاری که در محل جنایت کشف شد مطابقت داشت. بدین ترتیب پلیس تحقیقاتی را برای دستگیری قاتل توسط پلیس اینترپل آغاز کرد و مشخص وی به یونان گریخته است. در بررسی‌ها مشخص شد طبق قوانین یونان آنها نمی‌توانند عامل جنایت را دستگیر کنند و تلاش‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن این مرد به ملبورن با شکست مواجه شد و او در فهرست نظارت بین المللی قرار گرفت.

بنابراین پلیس ویکتوریا چاره‌ای نداشت جز اینکه در انتظار خروج وی از یونان بنشیند. در همه سالهایی که قاتل دو زن جوان در یونان به سر می‌برد، خانواده قربانیان همچنان در انتظاری دستگیری وی بودند.

بر اساس این گزارش، انتظار ادامه داشت تا شنبه گذشته از سوی اینترپل به پلیس ملبورن خبر رسید که قاتل «وحشیانه ترین جنایت ویکتوریا» که اکنون ۶۵ سال سن دارد، از یونان به ایتالیا رفته است. بدین ترتیب مقامات ایتالیایی این مرد را در فرودگاه لئوناردو داوینچی رم دستگیر کردند. به گفته پلیس، اقدامات استرداد قاتل در حال انجام است و احتمال دارد تا یک ماه طول بکشد.

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn