کد خبر : 89269
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

تأیید واکسن آنفلوانزا به شکل اسپری بینی برای خودتجویزی

تأیید واکسن آنفلوانزا به شکل اسپری بینی برای خودتجویزی

به گزارش برنا؛ سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) اعلام کرد این اسپری بینی به نام فلومیست (Flumist) که ساخت شرکت آسترازنکا است، نخستین واکسن برای پیشگیری از آنفلوانزا است که نیازی به تزریق به‌وسیله پزشک یا پرستار ندارد. آنفلوانزا یک بیماری تنفسی شایع و مسری است که به‌وسیله ویروس‌های آنفلوانزا ایجاد می‌شود و در

به گزارش برنا؛ سازمان غذا و داروی آمریکا (اف‌دی‌ای) اعلام کرد این اسپری بینی به نام فلومیست (Flumist) که ساخت شرکت آسترازنکا است، نخستین واکسن برای پیشگیری از آنفلوانزا است که نیازی به تزریق به‌وسیله پزشک یا پرستار ندارد.

آنفلوانزا یک بیماری تنفسی شایع و مسری است که به‌وسیله ویروس‌های آنفلوانزا ایجاد می‌شود و در نیمکره شمالی در طول ماه‌های پاییز و زمستان شیوع پیدا می‌کند.

اف‌دی‌ای می‌گوید هدف از این تأیید این است که گزینه جدیدی برای دریافت ایمن و مؤثر و به طور بالقوه آسان‌تر واکسن آنفلوانزای فصلی به طور بالقوه با راحتی، برای افراد و خانواده‌ها فراهم شود.

این واکسن که برای اولین بار در سال 2003 برای تجویز به‌وسیله پزشکان تجویز شد، حاوی شکل ضعیف شده‌ای از سویه‌های ویروس زنده آنفلوانزا است و درون بینی اسپری می‌شود.

البته اف‌دی‌ای می‌گوید افراد بین ۲ تا ۱۷ سال نباید خودشان فلومیست را استعمال کنند، بلکه باید آن را از یک مراقب دریافت کنند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn