کد خبر : 89443
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰

پزشکیان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل چه گفت؟

پزشکیان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل چه گفت؟

پزشکیان گفت: تروریسم کور دولتی کودکان و زنان و مردمان غزه را به خاک خون می کشد و پایان اشغالگری و آتش بس در غزه پیش نیاز صلح در منطقه است. مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تقویت نظام چند جانبه‌گرایی به منظور برخورد ریشه‌ای با

پزشکیان گفت: تروریسم کور دولتی کودکان و زنان و مردمان غزه را به خاک خون می کشد و پایان اشغالگری و آتش بس در غزه پیش نیاز صلح در منطقه است.

پزشکیان در  نشست مجمع عمومی سازمان ملل چه گفت؟


مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تقویت نظام چند جانبه‌گرایی به منظور برخورد ریشه‌ای با چالش‌هایی همچون جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی می‌بایست مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد. نقش فرهنگ و ارزش‌های خانواده و ضرورت گفتگو‌های بین نسلی به منظور حفظ ارزش‌های فرهنگی همزمان با توجه به نقش زنان، دختران، جوانان و توانمندسازی آنها انکارناپذیر است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی از تحریم‌های یک جانبه را به مجمع عمومی ارائه نمایند
وی ادامه داد: اولویت‌های کاری دولت من در سطح ملی نیز توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی، تامین اجتماعی ایجاد فرصت‌های برابر و کاهش انواع نابرابری، توزیع مناسب درآمد‌ها، تقویت و تحکیم نهاد خانواده، کاهش فقر و تبعیض، گسترش و توانمندسازی زنان و جوانان و بهره‌مندی از محیط زیستی مطلوب می‌باشد.

رئیس جمهور گفت: آقای رئیس؛ دستیابی به صلح و توسعه نیازمند احترام و حق توسعه کشور‌ها و توجه به اولویت‌های توسعه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی، رعایت اصول انصاف و اجرای تعهدات کشور‌های توسعه یافته در برابر کشور‌های در حال توسعه است. تحریم‌های یک جانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف کرده و این واقعیت می‌بایست در هر سندی که برای آینده تهیه می‌گردد لحاظ شود. پیشنهاد می‌کنم دبیرکل سازمان ملل متحد با مشارکت کشور‌های قربانی گزارشی از تحریم‌های یک جانبه را به مجمع عمومی ارائه نمایند.

پایان اشغالگری و آتش بس در غزه پیش نیاز صلح در منطقه است
پزشکیان افزود: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و موسسات مالی بین‌المللی به منظور تضمین حضور کشور‌های در حال توسعه در تصمیم‌گیری‌ها و هنجارسازی‌ها و شکل گیری ساختاری عادلانه و پاسخگو برای رفع نیاز‌های مالی این کشور‌ها هستیم. پیمان آینده و پیمان جهانی دیجیتال باید به کاهش شکاف‌های دیجیتالی میان شمال و جنوب به ویژه از طریق انتقال فناوری‌های نوین، ظرفیت سازی و رفع موانع کمک نمایند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم که مشارکت برابر و موثر کشور‌ها در حکمرانی جهانی اینترنت و هوش مصنوعی احترام به قوانین ملی کشور‌ها و مقابله با انحصار طلبی ضرورتی انکارناپذیر است. همکاران عزیز ما خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه بدون هیچ گونه پیش شرطی هستیم. اکنون تروریسم کور دولتی کودکان و زنان و مردمان غزه را به خاک خون می‌کشد و پایان اشغالگری و آتش بس در غزه پیش نیاز صلح در منطقه است.





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn