کد خبر : 89463
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۲۲

ازدواج بعد از طلاق اشتباه نیست آقای گودرزی!

ازدواج بعد از طلاق اشتباه نیست آقای گودرزی!

ویدئویی از صحبت‌های حمید گودرزی درباره ازدواج مجدد بعد از طلاق که از شبکه شما پخش شده، در شبکه‌های اجتماعی هم پربازدید شد. «حمید گودرزی» در پاسخ به این سوال مجری که «آیا برنامه‌ای برای ازدواج مجدد نداری؟»، می‌گوید: «نه، به هیچ‌وجه علاقه‌ای به ازدواج ندارم». مجری با تعجب می‌پرسد: «اگر عاشق شدی، چی؟» که

ویدئویی از صحبت‌های حمید گودرزی درباره ازدواج مجدد بعد از طلاق که از شبکه شما پخش شده، در شبکه‌های اجتماعی هم پربازدید شد. «حمید گودرزی» در پاسخ به این سوال مجری که «آیا برنامه‌ای برای ازدواج مجدد نداری؟»، می‌گوید: «نه، به هیچ‌وجه علاقه‌ای به ازدواج ندارم». مجری با تعجب می‌پرسد: «اگر عاشق شدی، چی؟» که می‌گوید: «بعید می‌دونم چون الان همه معیارها شده پول. ازدواج بسیار بسیار پیچیده شده و شناحت آدم‌ها کار بسیار سختی است. من تجربه دارم بنابراین از آن استفاده می‌کنم تا دوباره اشتباه نکنم». در ادامه این دیدگاه را از منظر روان‌شناسی بررسی کردیم.

ازدواج بعد از طلاق اشتباه نیست آقای گودرزی!

ترس از اشتباه مجدد در انتخاب موضوع ازدواج بعد از جدایی برای بسیاری از افراد نگرانی‌ها و دغدغه‌های بسیاری را به همراه می‌آورد. این نگرانی‌ها به این دلیل است که خیلی از افرادی که طلاق گرفته‌اند از شکست و اشتباه مجدد در انتخاب خود می‌ترسند. این ترس‌ها و نگرانی‌ها اگر درست مدیریت نشوند در تصمیم‌گیری درست اختلال ایجاد می‌کنند. صحبت‌های «گودرزی» قابل درک است اما … صحبت‌های «آقای گودرزی» درباره پیچیده بودن ازدواج و شناخت افراد و تحول در معیارهای ازدواج تا حدودی قابل درک است ولی نمی‌توان گفت ازدواج کردن اشتباه است.

اگر بنا باشد که انسان در زندگی با هر اشتباه، آن فعالیت و اقدام را از زندگی خود حذف کند که خیلی از کارها را باید کنار بگذارد و همه ما می‌دانیم که پاک کردن صورت مسئله اشتباه است چون خیلی از کارهای دیگری هم که در زندگی انجام داده یا قرار است انجام دهیم، سختی‌های خاص خودش را دارد و ممکن است به شکست منجر شود. عاقبت نداشتن دقت کافی در انتخاب ازدواج اشتباه نیست، اگر انتخاب درست باشد. صرف نظر از موضوع ازدواج، در هر مورد دیگری هم اگر دقت کافی در انتخاب‌ها وجود نداشته باشد، ممکن است اشتباه رخ دهد.  از طرف دیگر بحث توانمندی‌های انسان به‌عنوان موجود برتر در زمین مطرح است و اگر قرار باشد با یک شکست میدان زندگی را خالی کرده و بر خلاف ذات و طبیعت خود رفتار کند، پذیرفته نیست. معیارها را تعمیم ندهید «گودرزی» درباره یکی از دلایل اشتباه‌ بودن ازدواج مجدد می‌گوید: «چون الان همه معیارها شده پول».

ازدواج بعد از طلاق اشتباه نیست آقای گودرزی!

ممکن است برخی افراد پول و خودرو و تجملات را ملاک انتخاب همسر بدانند ولی همه این گونه فکر نمی‌کنند؛ بنابراین شایسته است از تعمیم دادن این تفکر به همه افراد جامعه خودداری کنیم و فرار از مسئولیت را با این دلایل توجیه نکنیم. چند توصیه به افراد بعد از طلاق با توجه به این که در هر شرایطی زندگی جریان دارد و همه افراد حق دارند از مزایای داشتن شریک خوب در زندگی و داشتن فرزند بهره‌مند باشند، در ادامه چند توصیه داریم برای کسانی که پس از یک تجربه ناموفق در زندگی می‌خواهند تشکیل خانواده بدهند.

۱. از گذشته فاصله بگیرید

تا زمانی که تمام افکار و ذهن یک فرد در گذشته سیر می‌کند نباید تصمیم به ازدواج دوباره بگیرد زیرا این گذشته به شدت روی آینده تاثیر می‌گذارد. بنابراین برای رهایی از مشکلات و دغدغه‌های ذهنی گذشته، یاد بگیرند ضمن درس گرفتن از اشتباهات قبلی، دیگران را ببخشند. برای این که راحت‌تر بتوان از قصور دیگران چشم‌پوشی کرد لازم است بدانیم که هیچ گاه یک نفربه تنهایی نمی‌تواند رابطه را به بن‌بست برساند مگر این که طرف‌مقابل هم به او کمک کرده باشد. با این تفاسیر فقط یک نفر مقصر فروپاشی یک خانواده نیست.

۲. معیارهای خود را بازبینی کنید

 فردی که در انتخاب قبلی خود دچار شکست شده، لازم است ملاک‌های خود را برای انتخاب همسر مجدد تبیین و براساس شرایط فعلی خود آن‌ها را مشخص کند. 

۳. مشاوره بگیرید

استفاده از مشاوره‌های تخصصی تا حد زیادی می‌تواند در زمینه تبیین درست معیارها و رسیدن به خودآگاهی لازم کمک کند و ضمن بررسی دلایل درست و نادرست ازدواج شما را در یک انتخاب بهتر یاری دهد.  

روزنامه خراسان

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn