کد خبر : 89481
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۴۶

فرصت ویژه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان: پذیرش دانشجو معلم بدون نیاز به کنکور

فرصت ویژه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان: پذیرش دانشجو معلم بدون نیاز به کنکور

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان، تا دو هفته آینده فراخوان جذب دانش‌آموزان با استعداد برتر بدون نیاز به کنکور در این دانشگاه اعلام خواهد شد. در این مطلب، شرایط و امتیازات لازم برای شرکت در این فراخوان توضیح داده شده است. رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جذب

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان، تا دو هفته آینده فراخوان جذب دانش‌آموزان با استعداد برتر بدون نیاز به کنکور در این دانشگاه اعلام خواهد شد. در این مطلب، شرایط و امتیازات لازم برای شرکت در این فراخوان توضیح داده شده است.

رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جذب دانشجو معلمان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: “در مهر ماه امسال، ۳ هزار دانش‌آموز بدون نیاز به کنکور به دانشگاه فرهنگیان وارد خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که فراخوان مربوطه تا دو هفته آینده اعلام شود.”

وی افزود: “دانش‌آموزان در ۹ گروه استعداد بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان پذیرش خواهند شد که شامل موارد زیر است:

1. **برگزیدگان المپیادهای ملی و مدال‌آوران کشوری** با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان.
2. **برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر بنیاد ملی نخبگان**، از جمله جشنواره‌های فنی و مهارتی، المپیادهای ملی مهارت، و مسابقات ملی دانش‌آموزی.
3. **حافظان قرآن کریم** که حداقل حافظ ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ جزء هستند، با تأیید سازمان دارالقرآن یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد.
4. **اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی** با تأیید مقام بالاتر.
5. **برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی** که به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
6. **دارندگان رتبه زیر ۱۰۰۰ کشوری در کنکور** با تأثیر ضریب متفاوت.
7. **دانش‌آموزان با معدل ۱۶ در آزمون نهایی** که تأثیر ضریب مثبت و منفی را دارند.

برزویی همچنین گفت: “دانش‌آموزان واجد شرایط می‌توانند تا دو سال پس از فارغ‌التحصیلی در این فراخوان شرکت کنند و هر فرد تنها یک بار می‌تواند در این فراخوان شرکت کند.”

در آیین‌نامه جذب استعدادهای برتر دانشگاه فرهنگیان آمده است:

– **شایستگی‌های عمومی** شامل شرایط عمومی استخدام است که حداکثر ۱۵۰ امتیاز دارد و از طریق مصاحبه با متقاضی در کارگروه صلاحیت عمومی تعیین می‌شود. حدنصاب پذیرش ۷۵ امتیاز از این بخش است.

– **شایستگی‌های معلمی** با حداکثر ۲۵۰ امتیاز از طریق مصاحبه در کارگروه صلاحیت معلمی ارزیابی می‌شود. حدنصاب پذیرش ۱۲۵ امتیاز است.

– **شایستگی‌های تخصصی** شامل استعدادهای برتر است که حداکثر ۶۰۰ امتیاز دارد. متقاضیان با معدل ۱۶ تا سقف ۵۰ امتیاز مثبت و به ازای هر نمره بیشتر یا کمتر از ۱۶ به ترتیب ۱۲.۵ امتیاز مثبت یا منفی می‌گیرند.

– **امتیاز برای عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی**: حداکثر ۵ امتیاز به ازای هر سال عضویت در شورای مرکزی مجامع ملی و مجموعا تا سقف ۲۵ امتیاز.

– **امتیاز برای رتبه‌های برتر در رویداد ملی استعداد معلمی**: حداکثر ۲۵ امتیاز برای کسب رتبه‌های ۱ تا ۳.

– **مقام‌های جهانی و آسیایی**: افرادی که در مسابقات جهانی و آسیایی مقام اول تا سوم را کسب کرده‌اند در صورت کسب حد نصاب صلاحیت‌های عمومی و معلمی به عنوان استعداد برتر پذیرفته خواهند شد.

– **رتبه‌های زیر هزار کشوری در کنکور**: متقاضیانی که این رتبه را کسب کرده‌اند و صلاحیت‌های عمومی و معلمی را دارا باشند به عنوان استعداد برتر دانش‌آموزی پذیرفته خواهند شد.

**حمایت از رشته‌های اولویت‌دار:**

برای متقاضیان آموزش ابتدایی و دانش‌آموزانی که به دنبال تحصیل در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با استعدادهای برتر خود یا رشته‌های دانشگاهی متناسب با رشته دیپلمشان هستند، **۱۰۰ امتیاز** اضافی به امتیازات شایستگی‌های تخصصی آنان اضافه می‌شود.

**استمرار مشوق‌ها:**
مشوق‌های ارائه‌شده طبق ماده ۹ آیین‌نامه برای دانشجویان پذیرفته‌شده به عنوان استعداد برتر دانش‌آموزی به شرط حفظ شرایط پویایی ادامه خواهد داشت. این شرایط شامل حفظ معدل کل **۱۶** برای گروه علوم انسانی و معدل کل **۱۵** برای گروه علوم پایه در طول دوره تحصیل و حفظ صلاحیت‌های عمومی به تشخیص کارگروه مربوطه است.

**امتیازات و مشوق‌های پذیرفته‌شدگان:**

بورسیه تحصیلی:** به دانش‌آموزان برگزیده نهایی بورسیه تحصیلی اعطا می‌شود که تا اتمام دوره تحصیل و ورود به دانشگاه ادامه خواهد یافت.

متناسب‌سازی برنامه درسی:** برنامه درسی تربیت‌معلم به الگوهای استاد ـ شاگردی (رهیاری) متناسب‌سازی می‌شود. همچنین، الگوی کارورزی و فرصت‌های یادگیری برای مستعدان از طریق تسهیل شرکت در دوره‌ها، بازدیدها و فرصت‌های مطالعاتی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه غنی‌سازی خواهد شد.

تسهیلات شغلی:** تسهیلاتی برای اشتغال به تدریس در مدارس سمپاد، نمونه دولتی، ماندگار و هیئت امنایی ارائه می‌شود، در صورت اعلام نیاز و طی دوره‌های پودمان.

تحصیل هم‌زمان در دو رشته:** تسهیلاتی برای تحصیل هم‌زمان در دو رشته در دانشگاه‌های دولتی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های متناسب یا دو رشته معلمی در دانشگاه فرهنگیان و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر فراهم می‌شود.

مسئولیت اجتماعی:** تسهیلاتی برای ایفای مسئولیت اجتماعی به‌ویژه خدمت در مناطق محروم در قالب پژوهانه و ارتقاء ارائه می‌شود.

انتخاب محل تحصیل و خدمت:** تسهیلاتی برای انتخاب محل تحصیل و محل خدمت، سنوات آغازین خدمت، کاهش محدودیت‌های مأموریت و انتقال درون آموزش‌وپرورش، و تسهیلات مرتبط با دستورالعمل‌ها و ضوابط انتصابات، ارتقاء شغلی و تصدی مسئولیت‌ها بر اساس مقررات جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور فراهم خواهد شد.

بهره‌مندی از این امتیازات و مشوق‌ها منوط به تحقق شرایط پویایی در طول دوره تحصیل است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn