کد خبر : 89520
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲:۱۴

کمبودی که در کشور احساس می شود | 15 مزیت ویژه به کارگیری مدیران جوان

کمبودی که در کشور احساس می شود | 15 مزیت ویژه به کارگیری مدیران جوان

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: ماموریت مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مخبر، مبنی بر شناسایی نیروهای جوان و همکاری با آنان در شرایطی است که بررسی‌ها نشان‌دهنده افزایش میانگین سنی مدیران دستگاه‌های مختلف کشور طی دهه‌های اخیر است؛ موضوعی که بیش از هر چیز هشداری درباره حضور کم‌رنگ مدیران جوان و انقلابی در تراز انقلاب

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: ماموریت مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مخبر، مبنی بر شناسایی نیروهای جوان و همکاری با آنان در شرایطی است که بررسی‌ها نشان‌دهنده افزایش میانگین سنی مدیران دستگاه‌های مختلف کشور طی دهه‌های اخیر است؛ موضوعی که بیش از هر چیز هشداری درباره حضور کم‌رنگ مدیران جوان و انقلابی در تراز انقلاب اسلامی در ساختارهای اجرایی محسوب می‌شود.

در شرایطی که به‌نظر می‌رسد کمبود مدیران جوان تراز انقلاب اسلامی در میان طیف‌های مختلفی سیاسی، به پاشنه‌آشیلی برای آنها در هنگامه تشکیل دولت به‌شمار می‌رود، رهبرمعظم‌انقلاب طی سال‌های اخیر همواره بر ضرورت توجه ویژه مسئولان کشور به موضوع مهم شناسایی و تربیت نیروهای جوان، مومن و انقلابی تأکید کرده‌اند.

براین اساس هم بود که در جریان نخستین دیدار کابینه دولت چهاردهم با رهبرمعظم‌انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مأموریت تحویل دادن ۱۰۰ جوان «مومن»، «پرانگیزه»، «انقلابی» و «متعهد» در طول ۴ سال پیش‌رو را «کار بزرگ» در کارنامه دولت ارزیابی کردند.

در این میان اما، ماموریت ویژه رهبرمعظم‌انقلاب برای مخبر، پیش از هر چیز، از اهمیت «کادرسازی» برای آینده کشور حکایت دارد؛ راهبردی حیاتی که با تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی محقق می‌شود و طی سال‌های اخیر بارها از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مورد تأکید قرار گرفته است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

۶ شهریورماه ۱۴۰۳

بیانات در نخستین دیدار هیأت دولت چهاردهم

اگر چنانچه آقای رئیس‌جمهور بتوانند مثلا فرض کنید ۱۰۰ جوان مؤمن پرانگیزه‌ انقلابی متعهد را آماده کنند و آخر دولت‌شان همین ۱۰۰ جوان را تحویل کشور بدهند، به‌نظر من کار بسیار بزرگی انجام گرفته است. مرحوم شهیدرئیسی در این زمینه توفیقات خوبی داشتند.

۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰

بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم

ما در کشورمان در این ۴۳ سال هر جایی که پیشرفتی داشته‌ایم، حرکت موفقی داشته‌ایم و دست بازی داشته‌ایم، آنجایی بوده است که افراد انقلابی با روحیه، با مجاهدت فعال شده‌اند، وارد میدان شده‌اند، کار کرده‌اند، پیش رفته‌ایم.

۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰

بیانات در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور

برای استفاده‌ از جوان‌های نخبه‌ به مسئولان، وزرا [سفارش می‌کنم]؛ من به دولت قبل [دولت ‌دوازدهم] هم خیلی سفارش می‌کردم -که در یک مواردی هم بی‌تأثیر نبود- به این دولت [سیزدهم] هم ‌همین‌ جور، که از جوان‌ها در مدیریت‌های گوناگون استفاده شود؛ حتی در مدیریت‌های سطح بالا هم همین ‌جور. من سفارش می‌کنم و ‌ان‌شاء‌الله این کار تحقق پیدا کند، منتها شما جوانان نخبه هم خودتان را باید آماده کنید، جای خودتان را ‌پیدا کنید. خودتان پیدا کنید که در پیشرفت کشور چه نقشی می‌توانید ایفا کنید.

۶ شهریورماه ۱۴۰۰

بیانات در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم

یکی از کارهای مهم در دولت، جوان‌سازی دولت است؛ شما در بدنه‌ دولت و مدیریت میانی از جوان‌های زبده که الحمدلله کم ‌نداریم، هرچه می‌خواهید استفاده کنید؛ این کار، احساس انسداد را در کشور از بین می‌برد.

۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰

بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

دولت یک مجموعه‌ وسیعی است که صدها مدیریت مؤثر و تعیین‌کننده در آن وجود دارد و همه‌ اینها ‌می‌تواند به‌اصطلاح میزبان جوان‌های مؤمن و نخبه و انقلابی ما باشد که باید بتوانند در تصمیم‌سازی‌ها و ‌تصمیم‌گیری‌ها و اجرا حضور داشته باشند؛ یعنی بایستی بعضی‌ جوان‌ها در بخش‌های تصمیم‌گیری، بعضی در ‌بخش‌های تصمیم‌سازی و بعضی هم در بخش اجرا حضور داشته باشند.

۱۴ خردادماه ۱۳۹۹

سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام‌خمینی (ره)

باید از دشمن نترسید و حرکت کرد و به‌نظر من راهش هم این است که نیروهای جوان حضور داشته باشند؛ آنکه ملاحظه ‌نمی‌کند و نمی‌ترسد و بدون ملاحظه حرکت می‌کند، نیروی جوان است.

۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران

مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان در همه‌ میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین، اخلاق، معنویت و عدالت باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی را به‌کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.

۷ خردادماه ۱۳۹۷

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

باید عناصر جوان، مؤمن، پرانگیزه و انقلابی در بدنه‌ دستگاه‌ها تزریق شوند.

۳۰ مردادماه ۱۳۹۶

بیانات در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استان‌های یزد و همدان

باید امروز تلاش‌مان را مصروف تربیت دینی و تربیت انقلابی جوان‌ها بکنیم و این جریان عظیم نیروی انقلاب را هم که در بین جوان‌ها خوشبختانه هست، تقویت بکنیم؛ بهشان امید بدهیم، بهشان پشتیبانی بدهیم و تقویت بکنیم این جریان را.

۳ آذرماه ۱۳۹۵

بیانات در دیدار بسیجیان

امام (ره) [با تشکیل بسیج] سرنوشت انقلاب را سپرد به جوان‌ها و هر مجموعه‌ جوانی، هر نسلی، وقتی از جوانی پا می‌گذارد به میانسالی، درواقع این امانت را تحویل می‌دهد به نسل جوان بعد از خودش و این سلسله تمام‌نشدنی است.

۳ خردادماه ۱۳۹۵

بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)

کادرسازی برای آینده ازجمله الزام‌های جهاد کبیر است. در این خصوص همه‌ مراکز دانشگاهی و حوزوی به‌ویژه دانشگاه امام‌حسین(ع)، وظیفه و مسئولیت دارند.

۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۴

بیانات در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری

دانشگاه مهم‌ترین تربیت‌کننده‌ مدیران آینده کشور است. خب، از این چه چیزی مهم‌تر؟ شما دارید مدیران آینده‌ کشور را تربیت می‌کنید. اگر خوب تربیت کردید، آینده‌ کشور، خوب اداره خواهد شد؛ اگر نتوانیم خوب اداره کنیم، کوتاهی کردیم، طبعا آینده‌ کشور تحت‌تأثیر همین کوتاهی‌ها قرار خواهد گرفت.

۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳

بیانات در دیدار مردم استان ایلام

هرجایی که ما به ابتکار و استعداد جوانان‌مان تکیه کردیم، آنجا ناگهان مثل چشمه‌ای جوشید، شکوفا شد؛ ‌در قضایای مربوط به مسائل هسته‌ای، در قضایای مربوط به مسائل دارویی، در درمان‌های گوناگون، در ‌سلول‌های بنیادی، در نانو، در این برنامه‌های صنعتی دفاعی، هرجایی ما سرمایه‌گذاری کردیم و به این ‌نیروی جوان، علاقه‌مند، مؤمن و بااخلاص داخلی تکیه کردیم و به او ارج نهادیم، کارمان پیش رفت.

۷ تیرماه ۱۳۹۱

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه‌ قضاییه

تربیت انسان‌های صالح، به‌خصوص برای مناصب مدیریتی، امر خیلی لازم و مهمی است. از حوزه‌ها و از دانشگاه‌ها باید استفاده شود. شخصیت‌های برجسته بحمدلله‌ کم نیستند، استعدادهای جوشان در جامعه‌ ما کم نیست. این هم یک مسئله است که باید مورد توجه قرار گیرد. ان‌شاءاللّه‌ برای این، کار شود، سرمایه‌گذاری شود، برنامه‌ریزی شود.

۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۹

بیانات در دیدار با جوانان در مصلای بزرگ تهران‌

دولت، روحانیت، صداوسیما، بسیج، سازمان ورزش کشور، نهادها و مراکز فرهنگی، مسئولیت‌های بزرگی در قبال نسل جوان دارند؛ به‌خصوص در کشوری مثل کشور ما که نسل جوان از لحاظ کمیت، متراکم و گسترده، از لحاظ روحیه، دارای روحیه ایمان، از لحاظ آمادگی، آماده کارهای بزرگ و از لحاظ استعداد، یک مجموعه بسیار بااستعداد است. این استعداد، این کمیت فراوان و این توانایی‌ها، می‌تواند به کشوری مثل ایران در راه‌های تکامل، تعالی و ترقی کمک بزرگی کند.

۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۷۷

بیانات در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان

کادرسازی‌های امام (ره)، غیراز کادرسازی‌های حزبی بود. امام(ره) جوانان را تربیت می‌کردند و به آنان روحیه خودباوری می‌دادند. از اول هم امام روی جوانان تکیه به‌خصوصی داشتند و همین هم شد.

اثرات به‌کارگیری مدیران جوان

رهبرمعظم‌انقلاب طی سال‌های گذشته همواره بر استفاده از جوانان در مدیریت کشور تأکید و اثرات مهمی را نیز برای تحقق این موضوع تبیین کرده‌اند که برخی از این اثرات عبارت است از:

– از بین بردن احساس انسداد در کشور

– تسهیل حرکت به‌سوی چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی

– ذخیره‌سازی ارزشمند برای آینده کشور

– تربیت مدیران مجرب و کارآزموده برای آینده

– تحقق جوان‌سازی دولت

– افزایش جسارت و شجاعت در تصمیم‌گیری‌های راهبردی

– فراهم آمدن بستر و شرایط مناسب برای عبور از دشمنی‌ها

– مصون ماندن از ضررها و آسیب‌های تجربه شده در گذشته

– حرکت بانشاط‌ تر در مسیر اهداف نظام

– چابک‌سازی‌ ساختار دستگاه‌های اجرایی

– شتاب‌بخشی به حرکت‌های تحولی

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn