کد خبر : 89541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۳:۱۲

رفع افتادگی پوست بدون عمل جراحی

رفع افتادگی پوست بدون عمل جراحی

به گزارش پارسینه پلاس؛ لیفت جراحی، مانند لیفت صورت یا جراحی پلک، چشمگیرترین نتایج را به شما می‌دهد، اما برای رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی راه‌های زیادی یافت خواهد شد. این گزینه‌های دیگر زمان کمتر و هزینه کمتری را ارائه می‌دهند. برخی از این روش‌ها را می‌توانیم در این مقاله با یکدیگر بیاموزیم. با

به گزارش پارسینه پلاس؛ لیفت جراحی، مانند لیفت صورت یا جراحی پلک، چشمگیرترین نتایج را به شما می‌دهد، اما برای رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی راه‌های زیادی یافت خواهد شد. این گزینه‌های دیگر زمان کمتر و هزینه کمتری را ارائه می‌دهند. برخی از این روش‌ها را می‌توانیم در این مقاله با یکدیگر بیاموزیم. با ما همراه شوید.

افتادگی پوست چیست؟

افتادگی پوست که در قسمت تحتانی صورت، گردن و بدن مشهود است، اغلب به دلیل کاهش وزن شدید یا سریع و افزایش سن ایجاد می‌شود. با کاهش وزن عمده و کاهش چربی، حجم کمتری برای پر شدن پوست وجود دارد و در نتیجه پوست شل و افتاده به نظر می‌رسد. در دوران بارداری هم پوست شکم کشیده می‌شود. این ممکن است دلیل افتادگی پوست پس از زایمان باشد.

همینطور با افزایش سن، کلاژن و الاستین (دو پروتئین ضروری استحکام پوست) را از دست می‌دهیم. کلاژن و الاستین به انعطاف‌پذیری و لطافت پوست کمک می‌کنند و با کاهش تولید کلاژن و الاستین، شلی پوست افزایش می‌یابد و پوست خزدار به نظر می‌رسد.

سطح اسید هیالورونیک نیز با افزایش سن کاهش می‌یابد. اسید هیالورونیک مولکولی است که به پوست کمک می‌کند رطوبت را حفظ کرده و پرتر به نظر برسد. جالب است بدانید که برای اکثر افراد، پوست بین سنین ۳۵ تا ۴۰ سال شروع به از دست دادن سفتی می‌کند.

قرار گرفتن در معرض زیاد خورشید، به ویژه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، می‌تواند منجر به چین و چروک و افتادگی پوست شود. برخی از افراد ممکن است از این به عنوان پیری نور یاد کنند. این به دلیل اشعه‌های مضر یو وی است که خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهند.

برخی از نواحی رایج که ممکن است افتادگی پوست رخ دهد عبارتند از:

  • صورت و خط فک
  • گردن
  • شکم
  • بالای بازوها
  • داخل ران

چرا به افتادگی پوست دچار می‌شویم؟

افتادگی پوست تقریباً در هر جایی از بدن ممکن است رخ دهد. نواحی رایج در صورت که ممکن است در آنها پوست افتاده مشاهده شود عبارتند از:

  • پلک‌ها
  • چانه
  • گلو

افتادگی پوست نیز دلایل مختلفی دارد. آنها عبارتند از:

پیری

همانطور که گفته شد با افزایش سن، پوست دو پروتئین مهم تولید شده یعنی الاستین و کلاژن را از دست می‌دهد. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌بخشد و برای پوست سفت توانایی کشیده شدن فراهم می‌کند. کلاژن توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود. وقتی پوست کشیده و سفت است، باید از کلاژن تشکر کرد. کلاژن از فیبرهای محکم تشکیل شده است که به پوست کمک می‌کند ساختار و استحکام خود را حفظ کند.

این دو پروتئین همچنین می‌توانند در اثر عوامل خارجی در طول زمان بدتر شوند، مانند:

  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش
  • آلاینده‌های موجود در محیط از جمله دود سیگار
  • برخی از عوامل سبک زندگی، مانند تغذیه نامناسب و نوشیدن بیش از حد الکل
  • عدم مراقبت از پوست یا سلامتی

کاهش وزن

حمل وزن اضافی برای مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب به رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست شود. اگر مقدار قابل توجهی از وزن را از دست بدهید، ممکن است مقدار قابل توجهی پوست افتاده به دست آورید. افتادگی پوست زمانی که کاهش وزن سریع است، مانند لاغری با جراحی‌، در ابعاد بیشتری رخ می‌دهد. اما از آنجایی که پوست جوان‌تر سریع‌تر برمی‌گردد، سن شما در زمان کاهش وزن نیز می‌تواند در افتادگی پوست شما نقش داشته باشد.

بارداری

ایجاد درجاتی از افتادگی و شلی پوست پس از بارداری رایج است. زنانی که دارای قُل هستند (دو قلو یا سه قلو)، ممکن است نسبت به زنانی که یک نوزاد دارند، پوست آویزان بیشتری در اطراف شکم ببینند. سن مادر نیز ممکن است در این موضوع دخیل باشد.

بیماری

چند بیماری وجود دارد که با افتادگی پوست مشخص می‌شود. یکی از اینها یک زیرگروه بسیار نادر از لنفوم سلول T پوستی است که به نام شلی پوست گرانولوماتوز شناخته می‌شود. افراد مبتلا به این عارضه شاهد شل شدن بسیار تدریجی پوست در آرنج و زانو هستند. افتادگی پوست ناشی از شلی پوست گرانولوماتوز معمولاً به خوبی به درمان‌ها پاسخ نمی‌دهد.

بیماری دیگری که باعث افتادگی پوست می‌شود، سندرم اهلرز دانلوس (EDS) است. یک اختلال نادر بافت همبند که ارثی هم می‌باشد. افراد مبتلا به EDS نقصی در تولید کلاژن دارند که منجر به افتادگی و خمیری شدن پوست صورت می‌شود.

روش‌های رفع افتادگی پوست بدون جراحی

رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی می‌تواند کاملاً فرح‌بخش و آسان باشد. درمان‌های غیرتهاجمی و کم تهاجمی می‌توانند رنگ و قابلیت ارتجاعی پوست افتاده را بهبود بخشند. اگر با انتخاب‌های سبک زندگی سالم، مانند سیگار نکشیدن و برنزه نشدن، ترکیب شوند، بیشترین تأثیر را دارند. این روش‌ها توسط متخصصین پوست ارائه می‌شوند و شامل موارد زیر است:

ورزش و عضله‌سازی

یکی از راه‌های رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی، ورزش کردن منظم است. افتادگی پوست بدن ناشی از کاهش وزن یا بارداری را می‌توان با ورزش بهبود بخشید. هر حرکتی که باعث ایجاد توده عضلانی یا سفت شدن ماهیچه‌ها شود می‌تواند ظاهر افتادگی پوست را کاهش دهد. به عنوان مثال:

  • تمرینات وزنه‌برداری یا مقاومتی: تمرین با وزنه به افزایش توده عضلانی کمک می‌کند.
  • پیلاتس: در این ورزش از حرکات کنترل شده برای سفت کردن و تقویت هسته بدن، باسن، پاها و بازوها استفاده می‌شود.
  • ورزش صورت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش‌های صورت می‌توانند افتادگی پوست اطراف چانه، گردن و گلو را کاهش دهند.

نوشیدن آب کافی

هیدراته ماندن، می‌تواند به پوست شما کمک کند که شاداب‌تر و کمتر شل شده به نظر برسد. آب می‌تواند تعادل شیمیایی را در بدن شما بازگرداند. عدم تعادل هورمونی و شیمیایی مختلف می‌تواند باعث پیری زودرس شود که با چین و چروک و علائمی مانند افتادگی پوست گردن قابل مشاهده است. آب می‌تواند به بازیابی آن مواد شیمیایی محروم برای تنظیم مجدد هورمون‌ها کمک کند.چ

حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های یو وی

از راه‌های دیگر رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی استفاده از روتین پوستی است. ایجاد یک روتین موثر مراقبت از پوست و استفاده روزانه از SPF بالای ۵۰ می‌تواند پوست شما را سالم و تغذیه کند و از ایجاد یا بدتر شدن پوست شل جلوگیری کند. توصیه‌هایی برای مراقبت از پوست در برابر

  • کرم ضد آفتاب را به طور منظم بمالید و دائم تمدید کنید.
  • از ساعات اوج آفتاب دوری کنید.
  • عینک آفتابی بزنید.
  • بدون روغن‌ها و کرم‌های مخصوص، آفتاب نگیرید.
  • از چشمان خود محافظت کنید.
  • کلاه لبه پهن بپوشید.
  • حداقل از ضد آفتاب SPF 30 استفاده کنید.
  • افزایش کلاژن و الاستین با روش‌های درمانی

    مکمل‌های کلاژن و الاستین ممکن است به جایگزینی کلاژنی که بدن به طور طبیعی از دست می‌دهد کمک کنند. این مکمل‌ها به شکل قرص، پودر، کپسول و نوشیدنی وجود دارند.

    یک مطالعه در مجله Skin Pharmacology and Physiology Trusted Source اثرات مکمل کلاژن بر روی پوست را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که ۸ هفته استفاده از مکمل کلاژن باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

    اما هرگز فراموش نکنید که حتماً برای مصرف کلاژن و الاستین زیر نظر پزشک متخصص باشید.

    استفاده از محصولات مراقبت از پوست

    محصولات سفت‌کننده زیادی وجود دارد که برای درمان شلی پوست به بازار عرضه می‌شوند. هدف این‌ها کاهش افتادگی جزئی است که روی پوست صورت، گردن یا شکم تأثیر می‌گذارد. با این حال، آکادمی پوست آمریکا می‌گوید که این محصولات کارایی محدودی دارند و بعید است که به اندازه کافی به عمق پوست نفوذ کنند تا افتادگی را بهبود بخشند.

    اما محصولات حاوی رتینوئید ممکن است فوایدی داشته باشند. رتینوئیدها ممکن است میزان کلاژن را در پوست افزایش دهند و به آن کمک کنند سفت‌تر به نظر برسد.

  • لیفت صورت با روش‌های بدون نیاز به جراحی

    لیفت صورت بدون نیاز به جراحی روشی است که به طور موقت پوست صورت شما را تازه، سفت یا حجیم می‌کند. نیازی به برش‌های بزرگ (بریدگی)، بیهوشی عمومی یا یک شب اقامت در بیمارستان نیست. لیفت صورت بدون نیاز به جراحی معمولاً از ترکیبی از تکنیک‌های کم تهاجمی و غیر جراحی استفاده می‌کند که می‌تواند برای افتادگی پوست مانند یک معجزه باشد.

  • چه زمانی به عمل جراحی نیاز داریم؟

    اگر افتادگی پوست باعث ناراحتی بیشتر شما شود یا عوارض جانبی برای سلامتی داشته باشد، ممکن است جراحی برداشتن پوست نیز ضروری باشد. با این همه توصیه می‌شود نخست راه‌های رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی را امتحان کنید.

  • سخن پایانی

    در این مقاله به چندین روش رفع افتادگی پوست صورت بدون جراحی اشاره شد. همانطور که متوجه شدید، افتادگی پوست یک بیماری پزشکی نیست و برای همه مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما برای برخی، ممکن است ناامید کننده باشد یا بر عزت‌نفس افراد تأثیر بگذارد. اگر پوست افتاده‌ای دارید که به درمان‌های خانگی به خوبی پاسخ نمی‌دهد، به پزشک مراجعه کنید تا در مورد گزینه‌های دیگر مانند جراحی نیز با شما صحبت کند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn