کد خبر : 89545
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۳:۲۳

کاهش ۰.۶ درصد نرخ تورم در شهریور ماه ۱۴۰۳

کاهش ۰.۶ درصد نرخ تورم در شهریور ماه ۱۴۰۳

به گزارش برنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در شهریور ماه ۱۴۰۳ نرخ تورم سالانه به ۳۴.۲ درصد رسیده که نسبت به مردادماه امسال، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، در شهریور ماه ۱۴۰۳ شاخص قیمت مصرف کننده به عدد ۲۶۴.۷ رسیده است که نسبت به مردادماه، ۱.۷ درصد افزایش

به گزارش برنا، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در شهریور ماه ۱۴۰۳ نرخ تورم سالانه به ۳۴.۲ درصد رسیده که نسبت به مردادماه امسال، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، در شهریور ماه ۱۴۰۳ شاخص قیمت مصرف کننده به عدد ۲۶۴.۷ رسیده است که نسبت به مردادماه، ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

تورم نقطه به نقطه

داده‌های تازه مرکز آمار ایران نشان می‌دهد؛ در شهریور ماه ۱۴۰۳ تورم نقطه به نقطه، ۳۱.۲ درصد بوده است؛ به بیانی دیگر، خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۱.۲ درصد بیشتر از شهریور ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

همچنین، تورم نقطه به نقطه شهریور ماه ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه قبل، ۰.۴ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

کاهش ۰.۶ واحد درصدی تورم سالانه در شهریور امسال/ نرخ تورم سالانه به ۳۴.۲ درصد و تورم نقطه به نقطه به ۳۱.۲ درصد رسید

تورم ماهانه

از سویی دیگر، تورم ماهانه برابر ۱.۷ درصد گزارش شده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۰.۹ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۱ درصد بوده است. منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است.

کاهش ۰.۶ واحد درصدی تورم سالانه در شهریور امسال/ نرخ تورم سالانه به ۳۴.۲ درصد و تورم نقطه به نقطه به ۳۱.۲ درصد رسید

نرخ تورم سالانه

افزون بر این، در شهریور ماه ۱۴۰۳ نرخ تورم سالانه نیز به ۳۴.۲ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۶ واحد درصد کاهش یافته است.منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

کاهش ۰.۶ واحد درصدی تورم سالانه در شهریور امسال/ نرخ تورم سالانه به ۳۴.۲ درصد و تورم نقطه به نقطه به ۳۱.۲ درصد رسید

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای

برپایه این گزارش، نرخ تورم سالانه در شهریور ماه ۱۴۰۳ برابر ۳۴.۲ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۰.۷ درصد برای دهک اول، تا ۳۴.۸ درصد برای دهک دهم است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۴.۱ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۴.۵ واحد درصد) ۰.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn