کد خبر : 89584
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۰۵

این خوردنی‌ها را حتما در میان تغذیه و میان وعده دانش آموز خود بگذارید

این خوردنی‌ها را حتما در میان تغذیه و میان وعده دانش آموز خود بگذارید

به گزارش برنا؛ دانش‌آموزان به طور متوسط ۶ ساعت یا بیشتر در مدرسه هستند و تمام این ساعات آموزشی، قدرت زیادی از مغزشان می‌گیرد. پس خیلی مهم است علاوه بر ناهار، یکی دو وعده میان‌وعده سالم و مقوی بخورند. خوراکی‌های سالم برای مدرسه میان‌وعده‌ها نقش مهمی در رژیم غذایی بچه‌ها دارند. بچه‌ها حتی اگر وعده‌های

به گزارش برنا؛ دانش‌آموزان به طور متوسط ۶ ساعت یا بیشتر در مدرسه هستند و تمام این ساعات آموزشی، قدرت زیادی از مغزشان می‌گیرد. پس خیلی مهم است علاوه بر ناهار، یکی دو وعده میان‌وعده سالم و مقوی بخورند.

خوراکی‌های سالم برای مدرسه

میان‌وعده‌ها نقش مهمی در رژیم غذایی بچه‌ها دارند. بچه‌ها حتی اگر وعده‌های غذایی اصلی سالمی بخورند باز هم کافی نیست و باید میان‌وعده‌های سالمی مصرف کنند تا به بدن در حال رشدشان سوخت کافی برسد. دانش‌آموزان به طور متوسط ۶ ساعت یا بیشتر در مدرسه هستند و تمام این ساعات آموزشی، قدرت زیادی از مغزشان می‌گیرد. پس خیلی مهم است علاوه بر ناهار، یکی دو وعده میان‌وعده سالم و مقوی بخورند. بچه‌ها با خوردن میان‌وعده‌های مناسب هم مواد مغذی لازم را دریافت می‌کنند و هم خوب رشد می‌کنند و خوب یاد می‌گیرند و خوب بازی می‌کنند.

 

در این مطلب ایده‌های سالمی برای میان‌وعدهٔ بچه‌ها در مدرسه به شما پیشنهاد می‌کنیم

میوه‌ها و سبزی‌ها

بیشتر میان‌وعده‌هایی که به بچه‌ها می‌دهید باید میوه‌ها و سبزی‌ها باشند؛ زیرا بیشتر بچه‌ها طی روز به‌اندازه‌ای که لازم است میوه و سبزی مصرف نمی‌کنند. خوردن انواع میوه و سبزی ریسک بیماری‌های قلبی، سرطان و فشارخون را پایین می‌آورد. میوه‌ها و سبزها حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین A، ویتامین C و فیبر هستند.

خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه شاید هزینه بر به نظرتان برسد؛ اما آنها در واقع نسبت به بسیاری از اسنک‌های ناسالم قیمت مناسب‌تری دارند. می‌توانید قیمت یک وعده میوه فصل را یک بسته چیپس مقایسه کنید. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها را از راه‌های مختلف برای بچه‌ها امتحان کنید تا ببینید کدام را بیشتر دوست دارند.

 

میوه‌های خشک

کشمش، برگه زردآلو و هلو، برگه سیب و آناناس و دیگر میوه‌های خشک هم سالمند و هم انرژی خوبی به بچه‌ها می‌دهند و ضمناً هیچ قند اضافی ندارند.

میوه‌های منجمد

می‌توانید از گیلاس، آلبالو، توت‌فرنگی، انگور، هلو یا انبه منجمد استفاده کنید.

سالاد میوه

می‌توانید از خود بچه‌ها برای درست‌کردن سالاد میوه کمک بگیرید. از انواع میوه‌های رنگی موجود در خانه استفاده کنید تا جذاب‌تر شود.

 

اسموتی‌ها

میوه و آبمیوه و ماست و شیر و یخ را مخلوط کرده و اسموتی‌های خوشمزه درست کنید. اسموتی‌های بازار قند افزوده دارند و سالم نیستند.

سویا

انواع محصولات سویا می‌توانند خوراکی‌های خوشمزه‌ای باشند که به‌راحتی سرو می‌شوند.

غلات سالم

بیشتر بچه‌ها محصولات غلات زیاد می‌خورند؛ اما خیلی از این غلات، کیک و کلوچه و غلات شیرین شده هستند و معمولاً سالم محسوب نمی‌شوند. سعی کنید غلات فراوری نشده و کامل در اختیار بچه‌ها بگذارید که دارای املاح و ویتامین‌ها و فیبر بیشتری هستند. می‌توانید غلات بوداده مانند برنجک و گندمک را خودتان در خانه تهیه کنید.

 

بیسکویت

بیسکویت‌های غلات کامل در انواع مزه‌ها وجود دارند که بچه‌ها می‌توانند آنها را به‌تنهایی یا با تاپینگ‌هایی مثل پنیر کم‌چرب، کره بادام‌زمینی یا ماست کم‌چرب مصرف کنند.

کیک برنج

کیک‌هایی که با رنج قهوه‌ای درست می‌شوند بسیار مغذی و سالمند و می‌توان آنها را با یا بدون تاپینگ مصرف کرد.

پاپ‌کورن

خودتان پاپ‌کورن درست کنید از پاپ‌کورن‌های بدون چربی استفاده کنید. می‌توانید روی پاپ‌کورن روغن گیاهی اسپری کنید و کمی پنیر پارمسان، پودر سیر یا دیگر ادویه‌های غیرنمکی به آن اضافه کنید.

گرانولا و بار غلات

گرانولای غلات کامل تهیه کنید که کم قند با کالری متوسط باشد.

لبنیات کم‌چرب

لبنیات منبع خوبی از کلسیم هستند که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. اما لبنیات یکی از بزرگ‌ترین منابع چربی‌های اشباع نیز هستند و برای همین مهم است که از لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

تخم‌مرغ پخته

تخم‌مرغ پخته یک اسنک یا میان‌وعده بسیار مغذی و ساده است که دارای پروتئین و مواد مغذی مهمی برای رشد بچه‌هاست. تخم‌مرغ به‌راحتی آماده می‌شود و ماندگاری خوبی هم دارد.

زیتون

بیشتر بچه‌ها زیتون دوست دارند. زیتون منبع عالی چربی‌های غیراشباع بوده و انتخاب بسیار خوبی برای میان‌وعده است.

 

نخودچی

نخود آبگوشتی وقتی برشته و مزه‌دار می‌شود انگار تبدیل به خوراکی جدیدی می‌شود! خودتان می‌توانید در فر یا ایرفرایر به‌راحتی نخود برشته درست کنید.

چند توصیه

سعی کنید تغذیه مدرسه بچه‌ها را از شب قبل آماده کنید یا اگر طی هفته معمولاً سرتان شلوغ است می‌توانید آخر هفته این کار را انجام دهید.

همیشه بهداشت را رعایت کنید؛ چه وقتی که میان‌وعده‌ها را آماده می‌کنید و چه زمانی که آنها را برای بچه‌ها سرو می‌کنید.

اگر میان‌وعده را از قبل آماده می‌کنید حتماً آنها را در یخچال نگهداری کنید و اگر لازم است، در بسته تغذیه که قرار است فرزندتان با خودش ببرد، یک کیسه یخ قرار دهید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn