کد خبر : 90058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

خبر مهم قالیباف درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت حقوق ها

خبر مهم قالیباف درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت حقوق ها

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده تربت حیدریه در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در بحث بازنشستگان هم قانون داریم هم تامین منابع شده، خواسته جدی همه ما پرداخت حقوق بازنشستگان است. به گزارش ایلنا، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۵۲

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده تربت حیدریه در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در بحث بازنشستگان هم قانون داریم هم تامین منابع شده، خواسته جدی همه ما پرداخت حقوق بازنشستگان است.

خبر مهم قالیباف درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت حقوق ها

به گزارش ایلنا، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۵۲ قانون اساسی، گفت: براساس این اصل قانونی بودجه سالیانه باید به تصویب مجلس برسد و هرگونه تغییر در اعداد و ارقام آن باید مقرر قوانین باشد.

 

وی ادامه داد: پزشکیان در آن زمان که به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند در مواردی که نقش و سهم مجلس کمرنگ می شد انتقاد ویژه از این موضوع می کردند، در خصوص بودجه این رویه نیز تکرار می شد، دولت حدود ۲۰ درصد از سهم صندوق توسعه را با اجازه رهبری به سرفصل بودجه اضافه کرد، از طرفی حدود ۱۳۰ الی ۱۴۰ میلیارد تومان کسری برای گندم داریم، انتظار می رود از دولت اگر قرار است تغییراتی در بودجه اعمال کند آن را به مجلس ارجاع دهد. با اجازه رهبری افزایش منابع از صندوق توسعه داده شده است که باید آن را در بخش منابع صرف کنیم اما اینکه این منابع در کجا هزینه می شود باید مشخص شود.

 

 

زنگنه در ادامه با اشاره به حقوق بازنشستگان یادآور شد: حدود یک درصد از ارزش افزوده به حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده که حدود ۷۰ همت می شود که براساس گزارشات سازمان برنامه و بودجه که در صحن قرائت شد تاکنون ۸۰ درصد آن محقق گردیده است. دولت باید به این مسئله توجه داشته باشد و مجلس نیز از حقوق بازنشستگان صیانت کند.

 

قالیباف در پاسخ به اخطار نماینده مردم تربت حیدریه، گفت: منظور آقای زنگنه کم برآوردی در موضوع گندم و امثالهم در مجلس نیست، در زمان بودجه بندی هم برای گندم و دارو همین جا به آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کردم که برآوردهای شما، برآوردهای کاملی نیست، حتما کسری خواهید آورد. متن مذاکرات است. بهرحال برآورد خود دولت بود و بعد از آن هم دولت بر همان اعداد و ارقام تاکید داشتند، مجلس نیز تصویب کرد اما امروز این کمبود وجود دارد و این موضوع را پیگیری می کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در مورد جابه جایی هایی که عنوان شد باید در چارچوب اصلاحیه اعمال شود، حتما همانگونه است، بنده نیز پیگیر این موضوع هستم. اما در خصوص ۲۰ درصدی که اجازه گرفتند؛ محل هزینه آن ها را حضرت آقا فرمودند حتما در محل تملک دارایی قرار بگیرد و  در هزینه های جاری نرود، برای بقیه جابه جایی ها باید اصلاحیه ارائه شود.

 

قالیباف در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مطرح کرد: در بحث بازنشستگان هم قانون داریم هم تامین منابع شده، خواسته جدی ما پرداخت حقوق بازنشستگان طبق قانون است و حق آن ها است و به ما نیز زیاد مراجعه می کنند،  علی الحسابی برای آن داده شده ولی باید حتما از فروردین تاکنون آن را پرداخت کنیم، حدود ۷۰ همت اعتبارات برای حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn