کد خبر : 90571
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۱۵

طرز تهیه خورش کنجد با مرغ خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش کنجد با مرغ خوشمزه و مجلسی

به گزارش پارسینه پلاس؛ یکی از خورشت های بسیار خوشمزه ایرانی است که به همراه پلو طعم و مزه بسیار خوبی دارد و از کنجد بو داده یا تست شده در تهیه آن استفاده می شود. خورشت کنجد را می توانید مانند بیشتر خورش های ایرانی هم با مرغ و هم گوشت و حتی گوشت

به گزارش پارسینه پلاس؛ یکی از خورشت های بسیار خوشمزه ایرانی است که به همراه پلو طعم و مزه بسیار خوبی دارد و از کنجد بو داده یا تست شده در تهیه آن استفاده می شود. خورشت کنجد را می توانید مانند بیشتر خورش های ایرانی هم با مرغ و هم گوشت و حتی گوشت قلقلی تهیه کنید و یک غذای جدید به لیست غذاهای هفتگی خود اضافه کنید. دانه های کنجد شاید خیلی کوچک باشد ولی خواص زیادی دارد دانه کنجد از گیاه گرفته می شود و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در سراسر دنیا می باشد شاید به نظر برسد محتوای چربی دارد ولی تا حد زیادی این چربی سالم و طبیعی است.

مواد لازم
کنجد ۲ پیمانه
سینه یا ران مرغ ۲ عدد
شکر ۲ ق غذا خوری
پیاز ۲ عدد
رب انار ۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: تفت دادن کنجد

ابتدا باید کنجد ها را تست کنیم برای این کار کنجد خام را داخل تابه بریزید روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا کنجد ها تست شوند و از خامی خارج شوند سپس داخل آسیاب ریخته و بگذارید تا کاملا میکس شود.

۲مرحله دوم: آبپز کردن مرغ

در ادامه مرغ ها را به همراه ۱ پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و روی مرغ ها آب ریخته و بگذارید تا مرغ ها نیم پز شوند سپس از آب مرغ خارج کنید و داحل روغن داغ سرخ کنید.

۳مرحله سوم: تفت داده پیاز و کنجد

پیاز دیگر را رنده ریز بزنید و داخل قابلمه ریخته و با کمی روغن تفت دهید سپس به آن فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید در ادامه کنجد میکس شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.

۴مرحله چهارم: پخت خورش کنجد

۲ لیوان آب سرد به مخلوط فوق اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا به جوش بیاد و بعد تکه های مرغ سرخ شده را داخل قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا کم کم کنجد روغن پس دهد و بعد در ادامه شکر و رب انار و کمی نمک به خورشت اضافه کنید و براساس ذائقه خود میزان شکر و ترشی آن را تنظیم کنید بعد از غلیظ شدن آن را از روی حرارت برداشته و با برنج سرو کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn