اولین معدنی که از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کند

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکوتیاس، شرکت معدنی ریوتینتو، مشتاقانه منتظر استفاده از نیروگاه خورشیدی برای کاهش انتشار کربن در معدن الماس است. الماس در داخل زمین، معمولا در اعماق سطح یا درون کوه‌ها یافت می‌شوند. استخراج الماس، انرژی زیادی می‌گیرد. شرکت‌های معدنی مانند ریوتینتو معمولا با سوخت دیزل کار می‌کنند و این نوع سوخت برای محیط‌زیست خوب نیست.

حالا معدن الماس دیاویک، مزایای استفاده از انرژی خورشیدی برای جبران انتشار کربن خود را درک می‌کند. معدن الماس آن یکی از نخستین معادن در نوع خود است که از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کند. این نشان می‌دهد که ریوتینتو درمورد انرژی‌های پایدار، اهداف بلندپروازانه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

طبق آنچه در وب‌سایت این شرکت نوشته شده است، هدف آنها انتقال تمام امکانات و عملیات برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال۲۰۵۰ است. برای دستیابی به این هدف، این شرکت با دولت‌ها همکاری می‌کند تا منابع انرژی تجدیدپذیر را در محل کار خود افزایش دهد. به‌عنوان مثال، ریوتینتو بیش از ۵۰۰میلیون دلار برای شراکت با دولت کانادا برای کربن زدایی یک معدن آهن و تیتانیوم در کبک سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn