سامانه بارشی ۷ استان را امروز بارانی می‌کند | ورود سامانه جدید به کشور طی جمعه | باران در این روز به تهران می‌رسد

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد امروز (چهارشنبه) ـ با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور ـ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر تقویت می‌شود.

بر این اساس، امروز در گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

این شرایط پنجشنبه ـ علاوه بر مناطق ذکر شده ـ برای اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و به صورت پراکنده برای شمال خراسان رضوی نیز پیش‌بینی می‌شود.

جمعه ـ با عبور موج دیگری از شمال غرب و غرب کشور ـ بارش پراکنده در شمال غرب و زنجان، قزوین و البرز نیز آغاز خواهد شد.

شنبه بارش در سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی تقویت می‌شود و گستره بارش کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران و سمنان را نیز دربر می‌گیرد.

همچنین، شنبه در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی اصفهان، شمال و شرق یزد، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

از امروز تا شنبه ـ به‌ویژه در ساعات بعدازظهر ـ در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق، مناطقی در مرکز و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی ۳ روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواجند.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn