آمار قربانیان معدن طبس باز هم تغییر کرد | مرگ ۲ نفر از مصدومان معدن | آمار قربانیان حادثه طبس به چند نفر رسید؟

همشهری آنلاین – حوادث: در روزهای گذشته در طول عملیات جست‌وجو برای یافتن پیکر معدنچیان قربانی در معدن طبس، آماری منتشر شد مبنی بر اینکه تعداد قربانیان انفجار ۵۲ نفر است اما امروز و با پایان عملیات جست و جو و نجات اعلام شد که پیکر ۴۹ نفر از تونل های معدن بیرون کشیده شده است. دلیل تغییر آمار قربانیان چه بود ؟

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این‌باره به همشهری گفت: از دقایقی پس از وقوع حادثه، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آغاز شد و اعضای تیم جست‌وجو ساعت به ساعت پیکر تک‌تک قربانیان را از معدن بیرون می‌کشیدند. در آن زمان که هنوز آمار دقیقی در دسترس نبود، به اشتباه اعلام شد که تعداد قربانیان ۵۲ نفر است که این خبر اشتباه بود و تکذیب شد.

وی افزود: در پایان عملیات ۴۹ پیکر از تونل و زیر آوار بیرون آمد و ۱۶ مصدوم روانه بیمارستان شدند. متاسفانه باخبر شدیم امروز صبح ۲ نفر از مصدومان جان باختند که با فوت آنها آمار قربانیان به ۵۱ نفر رسید و ۴ نفر به دلیل وخامت حال جسمی به یکی از بیمارستان‌های یزد منتقل شدند.

کاوسی ادامه داد: با توجه به این وضعیت با آرزوی بهبودی برای مصدومان اما همچنان نمی‌توان آمار قطعی اعلام کرد و مشخص نیست که وضعیت جسمی مصدومان به چه صورت خواهد بود.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn