به گزارش فوتبال 360، دیدارهای هفته ششم روز چهارشنبه 4 مهر ماه با برگزاری داربی حساس پایتخت آغاز خواهد شد. این مسابقه از ساعت 19 در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد. براساس تصمیم کمیته داوران، نبرد سرخابی‌ها با قضاوت بیژن حیدری و با استفاده از کمک داور ویدیویی انجام می‌شود. 

شرایط غریبانه داربی

این سومین داربی تاریخ است که در شهری غیر از تهران برگزار می‌شود. 2 داربی قبلی که خارج از تهران بوده به میزبانی تبریز و بندرعباس برگزار شده که هر 2 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. این مسابقه با حضور تنها 8 هزار تماشاگر انجام می‌شود که کم تماشاگرترین داربی‌ تاریخ که با حضور تماشاگر برگزار می‌شود خواهد بود. در این داربی تماشاگران زن حضور نخواهد داشت.

آیا اراک برای پرسپولیس بدیمن است؟

انتخاب محل برگزاری بازی با حاشیه‌های زیادی همراه بود و سرانجام با نظر باشگاه استقلال، اراک میزبان این بازی حساس شد. پرسپولیس در اراک خاطرات خوبی ندارد و آخرین شکست این تیم در لیگ و حذف در جام حذفی در این شهر رقم خورد. پرسپولیس در 4 باری که در لیگ برتر در اراک با آلومینیوم بازی کرده، 3 بار شکست خورده است. پرسپولیس 2 بار با سایر تیم‌ها در اراک بازی کرده که سپاهان را شکست داده و با ذوب‌آهن در این فصل به تساوی رسیده است.

آمار عجیب استقلال، آمار خوب پرسپولیس

استقلال در این فصل انتظارات را برآورده نکرده و از 4 بازی تنها 5 امتیاز کسب کرده و با یک بازی کمتر در رده نهم جدول است. دیدارهای این تیم با میانگین 3 گل در هر بازی، پرگل‌ترین بازی‌های این فصل بوده است. نتایج ضعیف استقلال، بیش از هر چیز به آمار بد خط دفاعی مربوط می‌شود. این تیم که فصل گذشته بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشت در این دوره هنوز موفق به کلین‌شیت نشده است و در تمام مسابقات در نیمه دوم گل خورده است. پرسپولیس اما توانسته رضایت هواداران خود را جلب کند. پرسپولیس با 4 بازی 8 امتیازی است و با یک بازی کمتر از سایر رقبا در رده چهارم جدول است. این تیم در تمام بازیهای این فصل گل زده است.

رکوردها و طلسم‌های داربی

بزرگترین رکوردی که در این بازی به چشم می‌خورد، روند شکست‌ناپذیری پرسپولیس در داربی است. آخرین باخت پرسپولیس به داربی برگشت لیگ هفدهم بازمی‌گردد. پرسپولیس 16 بازی است که در داربی مغلوب نشده که طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری یک تیم در این رقابت است.

جواد نکونام، سرمربی استقلال، آمار خوبی برابر رقیب دارد. نکونام در 5 تقابل قبلی با پرسپولیس در تمام رقابت‌ها شکست نخورده است. این مربی در این 5 بازی روی نیمکت فولاد و استقلال تنها یک گل از پرسپولیس دریافت کرده است. نتیجه تساوی پرتکرارترین نتیجه تاریخ شهرآورد است که این نتیجه، نتیجه متداول در داربی‌های دور رفت است که حساسیت جدول چندان زیاد نشده است. آخرین باری که داربی رفت برنده داشت به لیگ نوزدهم برمی‌گردد. در 13 داربی قبلی دور رفت تنها 3 داربی برنده داشته که هر 3 بار پرسپولیس پیروز شده است.